Sözlü Çeviri Eğitiminin İşler Bellek Kapasitesi Üzerindeki Etkisi

2017-01-01

Suggestions

Sözlü Türkçe Derlemi ve Türkçe Ulusal Derleminde U(lan)’ın Edimbilimsel Bir İncelemesi
Işık Güler, Hale; Eröz Tuğa, Betil (2017-07-01)
Bu çalışmada, Türkçe’deki güncel İncelik(sizlik) teorilerine göre bağlamsal olarak yüz tehdit edici kabul edilebilecek olan (U)lAn ünlemi ve türevleri sözlü dilde ve yazında derlem-temelli ve niteliksel-betimlemeci yöntemle incelenmiştir. Makalede, sözcüğün edimbilimsel olarak sıklıkla görüldüğü bağlamlar ve yüklendiği söylem işlevleri Sözlü Turkçe Derlemi ve Türkçe Ulusal Derlemi’nden örneklenmiştir. Ayrıca bu makalede, (U)lAn’ın Türkçe’de söylemsel olarak nasıl konumlandırılması gerektiği, etkileşim belir...
Sözlü Tarih Çalışmaları Işığında Komana'da Bizeri Manastırı
Erciyas, Deniz Burcu (2020-05-01)
Sözlü derlem çeviriyazısını standart dil ve ağıza göre ölçünleştirme
Hatipoğlu, Çiler (null; 2011-04-03)
Transfer and maintenance effects of n-back working memory training in interpreting students: a behavioural and optical brain imaging study
Öztürk, Asiye; Çakır, Murat Perit; Hohenberger, Annette Edeltraud; Department of Cognitive Sciences (2018)
Working memory training is seen as an effective tool for enhancing performance during a variety of high level cognitive tasks for different groups such as children, older people, and individuals with cognitive problems as well as practitioners of highly cognitive demanding professions. Even though there has been some controversy regarding the efficiency of working memory training interventions, it has been shown that n-back working memory training results in improvements in working memory capacity as well a...
The role of gender-based brain differences on the vocabulary learning and consolidation skills and strategies
Üster, Sema; Yemenici, Alev; Department of English Literature (2008)
This study aims to investigate the possible relationship between the differences of the male and female brain and vocabulary learning strategies of male and female students. For this purpose, a study has been carried out with a group of 200 students attending the Preparatory Program at TOBB University of Economics and Technology. This study initially aims to identify the differences between the biology of the male and female brain as well as the hormones influencing the memory and vocabulary retention. This...
Citation Formats
S. Ç. Sağın Şimşek, Sözlü Çeviri Eğitiminin İşler Bellek Kapasitesi Üzerindeki Etkisi. 2017, p. 193.