Semantics and Meaning

2014-01-01
Linguistics for ELT Studies kitabı, İngilizce öğretmenliği programlarında verilmekte olan Dilbilimi dersi için özel olarak hazırlanmıştır. Bu kitap dilbilimi çalışmalarını iki ana bölümde incelemektedir. Birinci bölüm sesbilgisi, sesletim, biçembilim ve İngiliz dili eğitimine uygulamaları, yapı bilgisi ve anlambilim konularını kapsayan mikro düzeyden oluşmaktadır. İkinci bölüm olan makro düzeyde ise ruhdilbilim, çocukların dil edinimi süreci, edimbilim ve ikinci dil öğrenimindeki uygulamaları, toplumdilbilimi, ikinci dil/yabancı dil eğitiminde sınıfiçi söylem çözümlemesi ve bütüncebilim çalışmalarından oluşmaktadır.

Suggestions

Mimarlığın Metinsel Temsilinde Retorik İnşa: Usûl-i Mi’mârî-i Osmanî
Durmuş, Serap ; Öymen Gür, Şengül (Middle East Technical University, Faculty of Architecture, 2017-6-15)
Bu çalışmanın odağını oluşturan metin, 1873 yılında Osmanlı yazarları tarafından Viyana Dünya Sergisi için hazırlanan ve Osmanlı mimarisinin tarih ve kuramı üzerine yazılmış ilk eser olan “Usûl-i Mimâri-i Osmânî”dir. Metin, “retorik” (belâgat/söz bilimi, söylem sanatı) üzerine yapılan kuramsal incelemelerden oluşturulan metodoloji çerçevesinde incelenmiştir. Çalışma 1873’te yayımlanan Usûl-i Mimâri-i Osmânî’yi; Türk mimarisi üzerine ilk söylem geliştirme girişimi, dolayısıyla mimari kuram denemesi olarak de...
Mismatches in subject verb agreement: the processing perspective
Özay, Ayşe Gül; Gracanın Yüksek, Martına; Department of English Language Teaching (2020-10)
This study investigates the processing of mismatches in subject-verb agreement in Turkish by L1 speakers. Two online experiments were conducted in which agreement mismatches in Turkish were tested with two kinds of subjects: numeral quantifiers and comitative constructions, which did not cause ungrammaticality in the sentence. Both experiments were self-paced reading tasks on the Ibex Farm platform. Experiment I tested which subject-verb agreement pattern was easier to process in items with numeral qu...
Apologies and gender in Turkish and British English
Hatipoğlu, Çiler (2012-05-01)
EXPLORING THE CHARACTERISTICS OF AN ONLINE PRACTICUM COURSE IN AN ENGLISH LANGUAGE TEACHER EDUCATION PROGRAM: A CASE STUDY
İlya, Ali; Daloğlu, Ayşegül; Department of English Language Teaching (2022-9-1)
The global COVID-19 pandemic made it more apparent that English as a Foreign Language (EFL) teacher education programs have not been well-prepared for the online modality. Practicum, as a fundamental component of these programs, was not an exception. The emergency remote teaching period started as an unexpected and unwanted process; however, it also taught significant lessons to the whole world. With an awareness of point of no return marked by the COVID-19, the particular research study aims to explore the...
Students perceptions of task-based english learning at the preparatory school of İstanbul Bilgi University: a case study
Göktürk, Aslı Lidice; Daloğlu, Ayşegül; Department of English Language Education (2002)
This thesis aims to identify students' perception of the effectiveness of four tasks used in an English classroom of the Preparatory School of Istanbul Bilgi University on their learning. For this purpose, 18 pre-intermediate level students worked with four tasks that were prescribed by their course book, Cutting Edge, over a time period of two weeks. During the two-week period students were asked to fill in four different feedback forms that were designed to obtain information about how students perceived ...
Citation Formats
B. Kırkıcı, Semantics and Meaning. 2014, p. 336.