Elektronik tablolama ve dinamik geometri yazılımını kullanarak çalışma yapraklarını geliştirilmesi

2003-01-01
In this study, examples of activity sheets by using spreadsheets and dynamic geometry software were given related to the topics; solving word problems by equations with one unknown, symmetry, coordinate plane and graphs of linear equations in mathematics lessons.
İlköğretim-Online

Suggestions

An investigation of pre-service mathematics teachers' semiotic representations and modeling routes in a mathematical modeling activity
Çetinbaş, Merve; Çetinkaya, Bülent; Department of Mathematics Education (2022-9-1)
This study aimed to examine the characteristics of pre-service mathematics teachers' mathematical modeling processes in terms of semiotic representations and the modeling routes varying within the scope of these characteristics. Participants were 13 pre-service teachers studying at a state university in Ankara and enrolled in an elective course entitled “Mathematical Modeling for Teachers.” Data were collected through a technology-integrated mathematical modeling activity. The pre-service mathematics teache...
Uzaktan algılanan verilerden hedef/nesne tanıma
Sayan, Gönül Turhan; Kuzuoğlu, Mustafa; Leblebicioğlu, Mehmet Kemal(2000)
Bu proje kapsamında, kuramsal ve uygulamalı olarak incelenerek geliştirilen iki farklı elektromanyetik hedef / nesne tanıma tekniği üzerinde çalışılmış, gerçekçi hedef tanıma senaryoları bilgisayar ortamında gerçekleştirilen benzetimler yoluyla test edilmiştir. İncelenen tekniklerden ilki olan, Yapay Sinir Ağları yardımı ile hedef tanıma tekniğinde Çok Katlı Perseptron ve Öz Örgütlemeli Harita tipi sinir ağları kullanılmış ve sinir ağlarının eğitiminde kullanılan hedef verilerine ait öznitelik vektörleri Za...
Developing the understanding of geometry through a computer-based learning environment
Üstün, Işıl; Ubuz, Behiye; Department of Secondary Science and Mathematics Education (2003)
The main purpose of the study was to investigate the effects of a dynamic instructional environment (based on use of Geometer's Sketchpad) on 7th grade students' understandings of lines, angles, and polygons and their retention. Besides that, the students' attitudes towards computer instruction and its relation with students' performance on geometry and retention were investigated. The study was carried out with 63 7th grade students from two classes taught by the same teacher in a state elementary school i...
Ortaokul 7. Sınıfta Dörtgenlerin Alan Bağıntılarını Oluşturma Sürecinde Dinamik Geometri Yazılımlarının Kullanılması
Özçakır, Bilal; Çakıroğlu, Erdinç (2017-04-01)
Bu çalışmada, GeoGebra yazılımı ile hazırlanmış etkinliklerin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin matematik öğretim programında dörtgenlerin alan hesabına ilişkin kazanımların öğretiminde sağlayacağı katkıların incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışmasının araştırma modeli olarak kullanıldığı bu çalışmanın çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Çalışma grubu Kırşehir ilindeki bir ortaokulun 7. sınıfına devam eden 40 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışma süresince...
Fostering prospective mathematics teachers’ conceptions of definite integral in the context of engineering design activities: A design experiment
Cansu, Ümmügülsüm; Çakıroğlu, Erdinç; Erbaş, Ayhan Kürşat; Department of Secondary Science and Mathematics Education (2021-9-9)
The aim of the current study is to investigate the pre-service mathematics teachers’ developments in the concept images about integral through design experiment that was designed engineering design process activities. In this design experiment, a sequence of engineering design process activities was developed, tested, and evaluated in a real classroom environment in two cycles. Data were collected from three pre-service mathematics teachers enrolled and attending an elective course at a public university in...
Citation Formats
M. Işıksal Bostan, “Elektronik tablolama ve dinamik geometri yazılımını kullanarak çalışma yapraklarını geliştirilmesi,” İlköğretim-Online, pp. 10–18, 2003, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/87151.