Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Quelle préposition?
Date
2015-05-01
Author
Akdaş, Çelebi
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
204
views
0
downloads
Cite This
Fransız dilinde fiillerin hangi edatları aldığı ve dilde edatın kullanımı
URI
http.www.pegem.net
https://hdl.handle.net/11511/93627
Collections
Department of Modern Languages, Book / Book chapter
Suggestions
OpenMETU
Core
Accent as an attitudinal object: Turkish prospective English language teachers’ perceptions and evaluations of different varieties of English
Öztürk, Ceren Yağmur; Hatipoğlu, Çiler; Taşıran, Ali Cevat; Department of English Language Teaching (2019-1)
The present study investigates how Turkish prospective teachers of English perceive phonological variation and evaluate the speakers of different accents of English based on the following characteristics: politeness, education level, language proficiency, wealth, intelligibility, native speaker status, and attractiveness. By examining the topic through a lens intersecting sociolinguistics and social psychology of language, this thesis introduces a new context to the existing language attitude literature, by...
A Critical Reading of the Ottoman-Turkish Hammam as a Representational Space of Sexuality
Pasin, Burkay (Middle East Technical University, Faculty of Architecture, 2016-11-14)
As much as being a physical bathing space, the Ottoman-Turkish hammam is a representational space which is sexualized through various codes and norms. In this study, based on Lefebvre's tripartite theoretical framework on the production of space, the hammam is critically read as a representational space of sexuality. By means of multiple visual, audiovisual sources and research data, it is aimed to understand how these codes and norms of sexuality are perceived, conceived and experienced in the production o...
INTERNATIONAL SANCTIONS AS DISCIPLINARY REGIMES: IMPLEMENTATION OF WESTERN SANCTIONS AND LOCAL RESPONSES IN VARIOUS REGIONS
Aksop, Ece; Tanrısever, Oktay Fırat; Department of Area Studies (2022-10)
The dominant definition of sanctions is measures which stop short of war. The vast literature on this topic is bifurcated as some claim sanctions are useful tools that prevent war, some others claim they are useless and have only face value. The case studies elaborated in this research indicate that sanctions fail to attain a policy change on the target, distort smooth flow of daily life of civilians, and sometimes even inflict harm over third parties. This research does not aim to provide a new definition...
Ürün Tasarımında Sağlarlık Yönetimi ve Sağlarlığın Eleştirel Analizi
Kaygan, Harun; Çelikkaya, Esma Burcu(2016-12-31)
Araştırmanın amacı, örnek ürünlerin vaka çalışmaları üzerinden, tasarlanmış ürünlerde sağlarlığın (affordance) tespitine ve eleştirel analizine imkan veren teorik bir çerçeve geliştirmektir.Aslen çevresel psikoloji alanına ait olan sağlarlık kavramına, tasarım araştırmalarında son dönemde başvurulmakta. Ancak kavramın mevcut yorumlarında ürünün ve kullanım ortamının toplumsal bağlamından kopuk ve olası ya da mevcut politik etkilerinden azade analiz yöntem ve araçları öneriliyor. Aksine, sağlarlık kavramı, t...
Türkiye Spor Liselerindeki Öğrencilerin,öğretmenlerin Ve İdarecilerin Spor Liselerini Algılayış Biçimleri.
Koçak, Mehmet Settar(2010-12-31)
Bu çalışmanın kapsamı Türkiyedeki spor liselerinin, spor eğitimi alanındaki hedeflerine ne kadar ulaştıkları ve spor liselerinin öğrenci ve çalışanları tarafından nasıl alğılandığını araştıran bir alan çalışmasından ibarettir. Bu nedenle araştırma için geliştirilen 3 farklı anket Türkiyenin farklı bölgelerinde bulunan 27 spor lisesindeki öğrenci öğretmen ve idarecilere uygulanacaktır. Bu çalışmanın sonuçları spor lisesinde öğrenim gören öğrencilerin ve çalışanların beklentileri, memmuniyetleri ve aidiyet du...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
Ç. Akdaş,
Quelle préposition?
2015.