Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Çocuklarda Algılanan Motor Yeterlilik Envanterinin Türkçe’ye Uyarlama Çalışması.
Date
2019-06-19
Author
Mülazimoğlu Balli, Özgür
Hürmeriç Altunsöz, Irmak
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
403
views
0
downloads
Cite This
URI
https://hdl.handle.net/11511/94192
Conference Name
IV. International Eurasian Educational Research Congress
Collections
Department of Physical Education and Sports, Conference / Seminar
Suggestions
OpenMETU
Core
Social problem solving skills of children: a phenomenological study of preschool teachers’ views and practices
Şakar, Gizem Nur; Erden, Feyza; Department of Early Childhood Education (2022-9)
The purpose of this study was to investigate the views and practices of preschool teachers regarding children's social problem-solving skills. The participants were 15 preschool teachers working in public and private early childhood education institutions in Trabzon. The study was conducted as a phenomenological study within the scope of qualitative research method and data were collected through semi-structured interviews and classroom observations. The findings of this study revealed that teachers find th...
An investigation into the implementation of alternative assessment in the young learner classroom
Çetin, Lynn Marie Bethard; Özbek Gürbüz, Nurdan; Department of English Language Teaching (2011)
The purpose of this study was to explore and develop a better understanding of the implementation of alternative assessment in the young learner classroom. This in-depth, qualitative study focuses on teachers’ practices and beliefs, as well as the student perspective and the role of alternative assessment in the instructional process. Case studies were carried out on nine different English language teachers and their use of alternative assessment strategies and tools over a six month period in their first, ...
Çocuklarda Aleksitimi, Bilgisayar Oyun Bağımlılığı ve Empatik Eğilim Arasındaki İlişki: Bir Yapısal Eşitlik Modellemesi
Taş , İbrahim; Sevinç, Hümeyra (Orta Doğu Teknik Üniversitesi (Ankara, Turkey), 2019-10-1)
Teknolojik gelişmelerin etkilediği alanlardan biri de çocuğun sosyal, fiziksel ve ruhsal gelişimi açısından önemli bir alan olan oyun alanıdır. Geleneksel oyunlar yerini dijital oyunlara bırakmış, oyunların niteliği değişmiştir. Bu değişimin beraberinde getirdiği sorunlardan biri de bilgisayar oyun bağımlılığıdır. Gelişim döneminde olmaları ve olası davranışsal bağımlılıklardan daha fazla etkilenmeleri nedeniyle çocuklarda bilgisayar oyun bağımlılığı ve ilişkili kavramların araştırılması önemlidir. Bu çalış...
Çocuklarda Aleksitimi, Bilgisayar Oyun Bağımlılığı ve Empatik Eğilim Arasındaki İlişki: Bir Yapısal Eşitlik Modellemesi
Taş, İbrahim; Sevinç, Hümeyra (Orta Doğu Teknik Üniversitesi (Ankara, Turkey), 2019-10-01)
Teknolojik gelişmelerin etkilediği alanlardan biri de çocuğun sosyal, fiziksel ve ruhsal gelişimi açısından önemli bir alan olan oyun alanıdır. Geleneksel oyunlar yerini dijital oyunlara bırakmış, oyunların niteliği değişmiştir. Bu değişimin beraberinde getirdiği sorunlardan biri de bilgisayar oyun bağımlılığıdır. Gelişim döneminde olmaları ve olası davranışsal bağımlılıklardan daha fazla etkilenmeleri nedeniyle çocuklarda bilgisayar oyun bağımlılığı ve ilişkili kavramların araştırılması önemlidir. Bu çalış...
Çocukların Tiktok Kullanımı İçin Bir Ebeveyn Filtreleme Seçeneği Tasarlama ve Değerlendirme
Tektunalı, Ege; Ünal, Ece; Güney, Aslı Yaren; Baykal, Gökçe Elif (Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi; 2022)
Günümüzde çocukların en fazla kullandığı sosyal medya araçları video paylaşım platformlarından oluşmaktadır. Bu uygulamaların başında hem çocuk kullanıcı sayısı en hızlı artan hem de çocuklara yönelik bir ebeveyn denetim ve filtreleme özelliği kısıtlı olan TikTok yer almaktadır. Bu çalışmanın amacı TikTok kullanan ebeveyn ve çocukların kullanım biçimleri, motivasyonları, uygulama hakkındaki görüş ve fikirlerinden yola çıkarak ebeveyn denetim ve filtreleme özelliğine ilişkin tasarım çözümleri geliştirmektir....
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
Ö. Mülazimoğlu Balli and I. Hürmeriç Altunsöz, “Çocuklarda Algılanan Motor Yeterlilik Envanterinin Türkçe’ye Uyarlama Çalışması.,” presented at the IV. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 2019, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/94192.