Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
‘Sosyal Etki İçin Tasarım Nasıl Yapılır Kılavuzu’nun Sömürgesizleştirme Lensiyle Eleştirel Analizi
Download
UTAK2022_Şekercioğlu_bildiri_s111-119.pdf
Date
2022
Author
Şekercioğlu, Gözde
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
84
views
47
downloads
Cite This
Rockefeller Vakfı sponsorluğunda IDEO liderliğinde geliştirilen ‘Sosyal Etki için Tasarım Nasıl Yapılır Kılavuzu’, Batı’nın Doğu’ya sahadaki problemlerin çözümüne yönelik indirgemeci bir yaklaşım ile sunduğu bir yöntemdir. Sahadaki ‘kötü problem’in karmaşıklığını bilerek, aşağıdan yukarıya bir ilerleyiş için madunun sesinin duyulduğundan ve şiddetin yeniden üretilmediğinden emin olmak gerekir. Yazarın adli sistemdeki çocuklu kadınlar ile gerçekleştirdiği saha deneyiminden örneklere yer vererek, madunun kendi etkenliğinin farkında olmasında kılavuzun önerdiği yaklaşımın karşılık geldiği yer analiz edilmektedir. Şeffaf ilerleyen bir yöntem ile tasarımcının rolünü sorgulamaya devam etmesi ve tasarımın tek başına yeterli olacağı algısındansa, disiplinlerin iç içe geçtiği bir ortak yaratım modeliyle karar verme süreçlerinde madun ile denklik halinin nasıl sağlanabileceği araştırılmaktadır. Bu bağlamda kılavuz, sömürgesizleştirme lensi ile analiz edilmiştir.
Subject Keywords
Sosyal etki için tasarım
,
Madun
,
Kötü problem (wicked problem)
URI
https://utak.metu.edu.tr/utak-2022/
https://hdl.handle.net/11511/98721
Conference Name
UTAK Ulusal Tasarım Araştırmaları Konferansı
Collections
Department of Industrial Design, Conference / Seminar
Suggestions
OpenMETU
Core
Endüstriyel Tasarım Eğitiminde Kapsayıcı Tasarım İçin Bir Yöntem Önerisi
Aydın, Merve; Maralcan Gülmen, Meltem (Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi; 2020)
Bildiriye konu olan çalışmanın amacı, kapsayıcı tasarım yaklaşımını ürün tasarımı sürecine entegre ederek lisans seviyesinde bir tasarım stüdyosunda uygulamak üzere bir yöntem öner mek ve bu yöntemin etkinliğini incelemektir. Bu çalışmada, Steinfeld ve diğerleri (1979) tara fından konut yaşam standartlarıyla ilgili erişilebilirlik konularının incelenmesi için geliştirilen ve bir insanda görülebilecek sağlık durumlarını A harfinden N harfine kadar 15 başlık altında sınıflandıran bir ideogramı da içeren En...
Üst bilişsel sorgulamaya dayalı problem çözme yaklaşımının öz-düzenleme becerilerine etkisinin araştırılması
Ay, Zeynep Sonay; Bulut, Safure (2017-04-01)
Yapılan çalışmalarla bir sınıf içi öğretim yöntemi olarak sorgulamaya dayalı yaklaşımın öğrencinin aktif katılımını desteklediği, merak duygusunu uyandırdığı, motivasyonunu arttırdığı ve konuya odaklanmalarını kolaylaştırdığı belirlenmiştir. Bu çalışmanın da amacı üst bilişsel sorgulamaya dayalı problem çözme yaklaşımının sınıf öğretmen adaylarının matematikte öz düzenleme becerilerine etkisi araştırmaktır. Öntest-sontest deney-kontrol gruplu yarı deneysel desen olarak yapılandırılan bu çalışma İç Anadolu ...
The relations among generativity, meaning in life and depressive symptoms in Turkish elderlies: a mediation model
Aras, Aylin; Bozo Özen, Özlem; Department of Psychology (2020-9)
The aim of the present master’s thesis was to investigate the association between generativity and depression, as well as the mediating role of meaning in life in this association among Turkish elderly population. Data were collected from 152 older individuals aged between 65 and 88. The results of the current study revealed that generativity was not associated with depression. Regarding the meaning in life, although the association between generativity and the search for meaning in life was insignificant, ...
Barrett-Lennard İlişki Envanteri Türkçe Formunun Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi
Gürcan Yıldırım, Derya; Gençöz, Tülin (ODTÜ- AYNA Klinik Psikoloji Destek Ünitesi, 2022-10)
Bu çalışmanın amacı, Rogeryen bakış açısı ile geliştirilmiş olan Barrett-Lennard İlişki Envanteri’nin [BLİE] Türkçe uyarlamasının, algılanan ebeveyn ilişkisi ölçümündeki geçerlik ve güvenilirliğini incelemektir. Yöntem: Araştırma 729 kişilik örneklem ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada Barrett-Lennard İlişki Envanteri, Algılanan Ebeveyn Tutumları-Kısa Formu, Beck Anksiyete Envanteri ve Beck Depresyon Envanteri kullanılmıştır. Bulgular: Ölçeğin güvenilirliğini saptamak için yapılan iç tutarlık, madde toplam ...
Design of collaborative problem-solving activities with educational robots for middle school students
Güleç, Mustafa; Zahide, Yıldırım; Department of Computer Education and Instructional Technology (2020-12-21)
The purpose of this study was to explore the design of collaborative problem-solving activities in order to solve ill-structured problems in science with educational robots for middle school students. In conjunction with this purpose, a formative research design was followed to investigate the development and implementation process of ill-structured problem-solving activities. Accordingly, problem-solving activities were developed by the help of faculty members in science education and instructional technol...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
G. Şekercioğlu, “’Sosyal Etki İçin Tasarım Nasıl Yapılır Kılavuzu’nun Sömürgesizleştirme Lensiyle Eleştirel Analizi,” Orta Doğu Teknik Üniversitesi Kültür ve Kongre Merkezi Ankara, Türkiye, 2022, p. 111, Accessed: 00, 2022. [Online]. Available: https://utak.metu.edu.tr/utak-2022/.