Çokkültürlü Sınıflarda Matematik Eğitimi: Öğretmen Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme

2022-01-01
Karslı Çalamak, Elif
Olkun, Sinan
Sözen Özdoğan, Sinem

Suggestions

Çokkültürlülük Ekseninde Kalkınma ve Tasarım: Gökçeada İçin Bir Model Önerisi
Erözçelik, Alayça; Er, Alpay (Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi; 2014)
Tasarım perspektifiyle bölgesel kalkınma süreçlerine katkıda bulunmak sosyal inovasyon paradigmasının yıllardır aşina olduğu konulardan birisidir. Bu proje, tasarımcının alışılagelmiş rolünü Manzini’nin belirttiği gibi “alternatifler sunarak ya da süreçleri kolaylaştırarak başkalarının tasarlamasına yardımcı olmak” bağlamında dönüştürerek, kamu yararına yeni gelişim ve kalkınma modelleri üretme sürecinde tasarımcıyı bir “sosyal girişimci” haline getirmeyi amaçlamaktadır. Tasarım sadece yeni ürünler ve hizme...
Çokkültürlülük Algısı ve Diğerkâmlık Suriyelilere Yönelik Tutumu Etkiler mi? Öğretmen Adayları Gözünden Bir Çalışma
Kaya, Özgür Salih (2019-11-01)
Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının Suriyelilere yönelik tutumlarının çokkültürlülük ve diğerkâmlık açısından incelenmesidir. Araştırma 2018-2019 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında Türkiye’deki üç devlet üniversitesinde (Hacettepe Üniversitesi, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi ve Trabzon Üniversitesi) öğrenim gören 258 kız, 217 erkek olmak üzere toplam 375 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu, Suriyelilere yönelik tutum ölçeği, çokkült...
The challenge of becoming a multicultural society: a case of Germany
Alaaddinoğlu, Yeliz; Okyayuz, Mehmet; Department of International Relations (2005)
This thesis seeks to trace the process of Germany̕ becoming a multicultural society through the politico-historical analysis of the matter of immigration to Germany. The working assumption while projecting this study is as follows; there is a close relation between the policies and implementations of Germany in practice and becoming a multicultural society during the process in question. Germany became a multinational society with its composition of different ethnic, religious and cultural groups; but it is...
Multiregional social accounting matrix and multiplier analysis: an application for Turkish economy
Erdoğan, Eda; Voyvoda, Ebru; Department of Economics (2011)
Social accounting matrix (SAM) is one of the tools used in regional economic analysis, enabling understanding the structure of the economy as well as analyzing the impacts of policies or exogenous shocks. In this thesis, a two-region SAM of Turkey is constructed for the year 2002 and the findings of multiplier analysis are presented. To this end, first, a two-region input-output (I-O) table is constructed using location quotient (LQ) method and using this two-region I-O table, a two-region SAM is compiled. ...
Çokyönlü depresyon envanterinin geçerlik ve güvenirliği
Aydın, Gül; Demir, Ayhan Gürbüz (1988-01-01)
Citation Formats
E. Karslı Çalamak, S. Olkun, and S. Sözen Özdoğan, “Çokkültürlü Sınıflarda Matematik Eğitimi: Öğretmen Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme,” Anadolu Journal of Educational Sciences International, vol. 12, no. 1, pp. 123–155, 2022, Accessed: 00, 2022. [Online]. Available: http://dx.doi.org/10.18039/ajesi.926493.