Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Çokkültürlü Sınıflarda Matematik Eğitimi: Öğretmen Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme
Date
2022-01-01
Author
Karslı Çalamak, Elif
Olkun, Sinan
Sözen Özdoğan, Sinem
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
88
views
0
downloads
Cite This
URI
http://dx.doi.org/10.18039/ajesi.926493
https://hdl.handle.net/11511/100025
Journal
Anadolu Journal of Educational Sciences International
DOI
https://doi.org/10.18039/ajesi.926493
Collections
Department of Elementary and Early Childhood Education, Article
Suggestions
OpenMETU
Core
Çokkültürlülük Ekseninde Kalkınma ve Tasarım: Gökçeada İçin Bir Model Önerisi
Erözçelik, Alayça; Er, Alpay (Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi; 2014)
Tasarım perspektifiyle bölgesel kalkınma süreçlerine katkıda bulunmak sosyal inovasyon paradigmasının yıllardır aşina olduğu konulardan birisidir. Bu proje, tasarımcının alışılagelmiş rolünü Manzini’nin belirttiği gibi “alternatifler sunarak ya da süreçleri kolaylaştırarak başkalarının tasarlamasına yardımcı olmak” bağlamında dönüştürerek, kamu yararına yeni gelişim ve kalkınma modelleri üretme sürecinde tasarımcıyı bir “sosyal girişimci” haline getirmeyi amaçlamaktadır. Tasarım sadece yeni ürünler ve hizme...
Çokkültürlülük Algısı ve Diğerkâmlık Suriyelilere Yönelik Tutumu Etkiler mi? Öğretmen Adayları Gözünden Bir Çalışma
Kaya, Özgür Salih (2019-11-01)
Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının Suriyelilere yönelik tutumlarının çokkültürlülük ve diğerkâmlık açısından incelenmesidir. Araştırma 2018-2019 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında Türkiye’deki üç devlet üniversitesinde (Hacettepe Üniversitesi, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi ve Trabzon Üniversitesi) öğrenim gören 258 kız, 217 erkek olmak üzere toplam 375 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu, Suriyelilere yönelik tutum ölçeği, çokkült...
The challenge of becoming a multicultural society: a case of Germany
Alaaddinoğlu, Yeliz; Okyayuz, Mehmet; Department of International Relations (2005)
This thesis seeks to trace the process of Germany̕ becoming a multicultural society through the politico-historical analysis of the matter of immigration to Germany. The working assumption while projecting this study is as follows; there is a close relation between the policies and implementations of Germany in practice and becoming a multicultural society during the process in question. Germany became a multinational society with its composition of different ethnic, religious and cultural groups; but it is...
Multiregional social accounting matrix and multiplier analysis: an application for Turkish economy
Erdoğan, Eda; Voyvoda, Ebru; Department of Economics (2011)
Social accounting matrix (SAM) is one of the tools used in regional economic analysis, enabling understanding the structure of the economy as well as analyzing the impacts of policies or exogenous shocks. In this thesis, a two-region SAM of Turkey is constructed for the year 2002 and the findings of multiplier analysis are presented. To this end, first, a two-region input-output (I-O) table is constructed using location quotient (LQ) method and using this two-region I-O table, a two-region SAM is compiled. ...
Çokyönlü depresyon envanterinin geçerlik ve güvenirliği
Aydın, Gül; Demir, Ayhan Gürbüz (1988-01-01)
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
E. Karslı Çalamak, S. Olkun, and S. Sözen Özdoğan, “Çokkültürlü Sınıflarda Matematik Eğitimi: Öğretmen Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme,”
Anadolu Journal of Educational Sciences International
, vol. 12, no. 1, pp. 123–155, 2022, Accessed: 00, 2022. [Online]. Available: http://dx.doi.org/10.18039/ajesi.926493.