Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Verinin Korunması ve Veri Güvenliği I
Date
2010
Author
Bıçakçı, Kemal
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
331
views
0
downloads
Cite This
Bu dersin hedefleri: Güvenlik terimini ve ana güvenlik konseptini tanımlayabilmek Genel bilgi güvenliği hedeflerini sıralayabilmek Güvenlik yönetimi ne tarif edebilmek Genel güvenlik prensiplerini açıklayabilmek Kriptografiyi tanımlayabilecek ve bilgi güvenliğindeki yerini anlamak Kriptografi tarihindeki önemli gelişmeleri sıralayabilmek Basit şifrelerin nasıl çalıştığını açıklayabilmek Tek seferlik padin mükemmel güvenliği nasıl sağladığını açıklayabilmek DES ve AES simetrik şifreleme algoritmalarının çalışmasını anlatabilmek Hash fonksiyonlarının uygulama ve özelliklerini tanımlayabilmek Mesaj doğrulama kodlarını ve amaçlarını açıklayabilmek Rastgele sayı yaratıcılarının önemini anlamak Açık-anahtarlı bir şifreleme şeması oluşturabilmek Pek çok açık anahtar sisteminin dayandığı matematiksel problemleri anlayabilmek Dijital imzaların kullanımını anlayabilmek Açık anahtar şifrelemesinin problem çözme yeteneğini gözlemleyebilmek
URI
https://ocw.metu.edu.tr/course/view.php?id=93
https://hdl.handle.net/11511/37047
Collections
Graduate School of Informatics, Course Material
Suggestions
OpenMETU
Core
Bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitim fakültelerindeki durumu Dekanların görüşleri
Göktaş, Yüksel; Yıldırım, Zahide; Yıldırım, İbrahim Soner (2008-01-01)
Bu çalışmada, eğitim fakültelerindeki bilgi ve iletişim teknolojileriyle (BİT) ilgili kaynakları, bu kaynaklardan fakültelerde nasıl yararlanıldığını, bu konudaki hizmetiçi eğitimleri ve planlamaları, konuyla ilgili fakültelerin fiziksel ve insan gücü yeterliliğini, karşılaşılan önemli zorlukları ve bu zorlukların üstesinden nasıl gelinebileceğine ilişkin çözüm önerileriyle ilgili anket bulguları sunulmaktadır. Çalışmanın verileri Türkiye’deki öğrencisi olan 63 eğitim fakültesinin 51’inin dekanlarından anke...
Türkiye’de cep telefonu cihazı pazarında marka sadakati için bir model denemesi
Gölbaşı-Şimşek, Gülhayat; Noyan, Fatma (Orta Doğu Teknik Üniversitesi (Ankara, Turkey), 2009-6-1)
Yapısal Eşitlik Modelleri aracılığıyla marka sadakatine etki eden unsurların belirlenmeye çalışıldığı bu makalede marka sadakati, güven, müşteri memnuniyeti, algılanan ürün değeri, algılanan kalite, müşteri beklentileri ve marka imajı latent değişkenleri için ölçme modeli kurulduktan sonra bu latent değişkenler arasındaki eşanlı ilişkiler belirlenmiş ve Türkiye’de cep telefonu cihazı pazarında, cep telefonu markaları için bir marka sadakati modeli oluşturulmuştur. 770 cep telefonu kullanıcısına (üniversite ...
Kaybolma tehlikesi altındaki bir dile karşı turumlar: Türkiye'de Çamlıhemşin, Hemşin ve Hopa'da yaşayan Hemşinlilerin durumu
Akın, Gülay; Sağın Şimşek, Sultan Çiğdem (2019-05-09)
Kaybolma Tehlikesi Altındaki Bir Dile Karşı Tutumlar: Türkiye’de Çamlıhemşin, Hemşin ve Hopa’da Yaşayan Hemşinlilerin DurumuÖZETBu çalışma Doğu Karadeniz’de, üç ayrı bölgede yaşayan Hemşinlilerin, Hemşince dilini kullanım alanlarını, dil kullanım sıklıklarını ve Hemşince diline karşı tutumlarını Etnodilbilimsel Kimlik Kuramı (Ethnolinguistic Identity Theory) çerçevesinde ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Etnodilbilimsel Kimlik Kuramı, etnik bir topluluğun, başka bir topluluk ile karşılaştığında, kendi ö...
Exploring preservice science teachers’ adaptive expertise and reformed beliefs about science teaching and learning
Kazakova, Alina; Öztürk, Gökhan; Department of Science Education (2021-8-09)
The main purposes of the study are to explore (1)the level of preservice science teachers’ adaptive expertise and reformed beliefs, (2) the differences between pre-service teachers’ adaptive expertise and reformed beliefs about science teaching and learning in terms of their academic majors, (3) the differences between levels of years regarding adaptive skills and reformed science beliefs, (4) the differences between male and female preservice teachers’ holding adaptive expertise and reformed science belief...
The Relationship between parent-child characteristics and child outcomes: mediator role of emotion-related socialization behaviors
Gölcük, Merve; Kazak Berument, Sibel; Department of Psychology (2020)
The purpose of the current study was to investigate the mediator role of emotion-related socialization behaviors (supportive and non-supportive reactions) in the relationships between child temperamental characteristics (anger/frustration and perceptual sensitivity), maternal personality traits (Agreeableness and Openness-to- experience), maternal autonomous-related self-construal and the child outcomes of emotion regulation and theory of mind. In addition, the study aimed to examine the cross-lagged relati...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
K. Bıçakçı, “Verinin Korunması ve Veri Güvenliği I,” 00, 2010, Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://ocw.metu.edu.tr/course/view.php?id=93.