Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
anonymousUser
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Videos
Videos
Thesis submission
Thesis submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Contact us
Contact us
Terk edilmiş bir çocuğu anlamak: bir vaka örneği
Download
10.31682-ayna.470624-554000.pdf
Date
2015-10-1
Author
Çabuk, Onur Can
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
14
views
16
downloads
Cite This
Bu yazıda, psikoterapi uygulamalarına yeni başlamış bir terapistin, günlük yaşamında ve kişilerarası ilişkilerinde yoğun sorunlar yaşayan bir danışan ile yürüttüğü psikoterapi sürecinin aktarılması amaçlanmıştır. Sürecin açıkça anlaşılması için, danışanın süreç boyunca getirdiği gündem, bu gündemi getirme şekli, geçmiş yaşantısı ve sürecin ilerleyen döneminde gösterdiği değişim, sürecin orijinalliğini bozmayacak şekilde değiştirilerek verilmiştir. Yazıda ayrıca, terapistin bu süreçte zorlandığı durumlara ve sürecin ilerlemesini sağlayan faktörlere de değinilmiştir. Psikoterapi sürecine yeni başlamış bir terapistin süreçte edindiği kişisel deneyimleri konu alan bu yazıda, vaka ya da süreç teorik bir zemine oturtulmamış, terapistin deneyimlerinin olabildiğince kişisel bir bakış açısıyla verilmesi amaçlanmıştır.
Subject Keywords
Psikoterapi
,
Terk edilme
,
Terapi ilişkisi
,
Terapistin duygu farkındalığı
URI
https://hdl.handle.net/11511/49495
Journal
Ayna Klinik Psikoloji Dergisi
DOI
https://doi.org/10.31682/ayna.470624
Collections
Department of Psychology, Article
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
O. C. Çabuk, “Terk edilmiş bir çocuğu anlamak: bir vaka örneği,”
Ayna Klinik Psikoloji Dergisi
, vol. 2, no. 3, pp. 40–48, 2015, Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/49495.