Aynı kurumsal beklentilere tabi aktörlerin farklılaşan davranışları: Öğretim üyelerinin bilimsel yayın üretkenliklerinin üniversite, bölüm ve birey düzeyindeki yordayıcıları

2015-12
Önder, Çetin
Erdil, Selin Eser
Akademik araştırma giderek artan ölçüde dışsal düzenlemelerle yönetilir hale gelmektedir. Bu düzenlemelerin en önemli unsurlarından bazıları akademisyenlerin bilimsel yayın üretkenliklerinin artırılmasına ilişkindir. Bu çalışmada, Türk üniversitelerinin işletme bölümlerindeki öğretim üyelerinin 2007 ve 2011 yılları arasındaki bilimsel yayın üretkenliklerinin öncülleri görgül olarak incelenmektedir. Bulgular, öğretim üyelerinin ancak bir kısmının düzenlemelerde öngörülen türde bilimsel yayın yaptığını; üretkenliklerinin de üniversite, bölüm veya birey düzeyindeki bazı faktörlere bağlı olarak önemli ölçüde farklılaştığını göstermektedir. Çalışmada, söz konusu bulguların kavramsal ve yönetimsel sonuçları tartışılmaktadır.

Suggestions

Tedarik Tabanı Yapısının Sürdürülebilirlik Performansı Üzerine Etkisi
Akın Ateş, Melek; Luzzini, Davide(2018-12-31)
Giderek karmaşıklaşan ve sınırların kalktığı günümüz dünyasında, şirketlerin rekabet üstünlüğü sağlayabilmesi için sürdürülebilirlik oldukça önemlidir. Sürdürülebilirlik, şirketlerin sadece ekonomik performanslarının değil, aynı zamanda çevresel ve sosyal performanslarının da yüksek olmasını gerektirir. Birçok güncel araştırma, şirketlerin öz kaynaklarının artık yeterli olmadığını ve sürdürülebilirlik performansını arttırmak için şirketlerin tedarikçileri ile stratejik işbirliği içinde bulunması gerektiğini...
Ortaöğretim Kurumları Bileşenlerinin Öğrencilere Getirilen Kılık Kıyafet Serbestliği Hakkındaki Görüşleri
Taneri, Pervin Oya (2013-05-17)
Okullardaki kılık kıyafet yönetmelikleri tüm dünyada halen çok tartışılan ve henüz üzerinde uzlaşmaya varılamayan konulardan biridir. Pek çok araştırmada yetişkinlerin (öğretmen, veli, okul yöneticisi) görüşlerine yer verilirken, öğrencilerin bakış açısının göz ardı edildiği fark edilmiştir. Bu araştırmanın amacı, ilk ve orta dereceli okullarda üniforma giyme zorunluluğunun 2012 yılında bir yönetmelikle kaldırılması sonrasında, öğrencilerin, öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin duygu ve düşüncelerini ortay...
Finnet Elektronik Yayıncılık Data İletişim San. Tic. Ltd. Şti. Firmasının “Finnet Analiz Excel Modülü”, “Queenstocks Professional”, “Finnet Haber Analiz” ve “StocKKeys” İsimli Veri Hizmetlerinin Satın Alınması
Danışoğlu, Seza; Ayaydın Hacıömeroğlu, Hande; Güner, Zehra Nuray(2015-12-31)
Bu projenin amacı Fakültemiz İşletme Bölümü’nün yüksek lisans ve doktora programlarında öğrenim gören öğrenciler ile aynı bölümde öğretim üyeliği yapan akademisyenlerin araştırma ve yurtdışı yayın potansiyellerini arttırmaktır. Günümüzde ulusal ve uluslararası finansal verilere sağlıklı ve kolay erişim, SSCI gibi tarama endekslerinde yer alan akademik dergilerde yayın yapabilme olasılığını arttırmaktadır. Katıldığımız kongrelerde ve izlediğimiz akademik yayınlarda Türkiye’de araştırma yapan akademisyen ve y...
Toyota'nın Güven Onarımı için Kullandığı Önlemlere Müşteri Gruplarından Gelen Tepkinin Ölçülmesi
Wasti Pamuksuz, Syeda Nazlı(2016-12-31)
Toyota'nın itibarını onarmak ve sorunu gidermek için yaptığı hamlelerin etki-tepki yaklaşımı kullanılarak ve sonuçta ne derece başarılı olduğunun bulunması amacıyla incelenmesi
Predicting the Academic Influence and Trending Research Topics
Yükselen, Murat; Karagöz, Pınar; Mutlu, Alev; Department of Computer Engineering (2022-9)
Predictions on academic research are thoroughly studied in the literature. In this thesis, we focus on two prediction problems in this domain. First we study the problem of topic adoption prediction for an author within a social academic network. We model the problem with an influence detection point of view, and propose that the influence on the author is an important factor. Hence, we define a novel influencee prediction based feature and developed an algorithm to calculate the influence propagated toward...
Citation Formats
Ç. Önder and S. E. Erdil, “Aynı kurumsal beklentilere tabi aktörlerin farklılaşan davranışları: Öğretim üyelerinin bilimsel yayın üretkenliklerinin üniversite, bölüm ve birey düzeyindeki yordayıcıları,” ODTÜ Gelişme Dergisi, vol. 42, no. 3, pp. 481–519, 2015, Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: http://www2.feas.metu.edu.tr/metusd/ojs/index.php/metusd/article/view/781.