‘Etkileşim için Tasarım’ Eğitimine Uygulamalı Bir Yaklaşım Olarak ‘Çevreleyen Zeka’ ve bu Özellikte Programlanabilir Cihazların Kullanımlarının Araştırılması

2016-12-31
Önerilmekte olan proje, Çevreleyen Zeka konusunda araştırma ve uygulama anlamında gelinen güncel noktayı tespit etmek; ürün/sistem/servis kapsamında geleceğe yönelik senaryo ve hedefleri anlamak; bu özellikli programlanabilir cihazları araştırmak; endüstri ürünleri tasarımında ‘etkileşim için tasarım’ bağlamında konuya yönelik uygulamaların öğrenci projeleriyle ele alınabilmesine olanak yaratmak; ve uygulamalı eğitim materyali olarak kullanılabilmesi için altyapı gereksinimlerini sorgulamak üzere 12 ay olarak planlanan araştırma ve uygulama çalışmasıdır.

Suggestions

‘Ürünün İşlevsel ve Hedonik Yönlerinin Güçlendirilmesine Yönelik 3-Boyutlu Yüzey Dokularının Araştırılması’
Şener Pedgley, Bahar(2016-12-31)
Önerilmekte olan bu proje hem bilgisayar destekli tasarım modelleme tekniklerinin, hem de 3B yüzey dokularını oluşturmak için kullanılan sistemlerinin araştırılması; aynı zamanda eklemeli üretim aracılığıyla orijinal uygulamaların araştırılması ve geliştirilmesini hedeflemektedir.
ODTÜ’de Disiplinlerarası İşbirliği: Teknoloji, Tasarım ve İnovasyon Merkezi Kapsamında Yürütülen Disiplinlerarası Tasarım Stüdyosunun Değerlendirilmesi
Kaygan, Pınar; Kaygan, Harun; Gürdere, Selin; Aydınoğlu, Arsev Umur(2016-12-31)
ODTÜ Teknoloji, Tasarım ve İnovasyon Merkezi (TİM), üniversite içerisinde çeşitli disiplinlerden öğrenci ve öğretim üyelerinin bir araya gelerek işbirliği yapmaları için bir zemin sunuyor. Dünyadaki benzer merkezlere baktığımızda, buralarda gerçekleştirilen eğitime ve sanayiye yönelik disiplinlerarası işbirliklerinin araştırmayla desteklediğini görüyoruz. İşbirliklerinin araştırmayla değerlendirilmesi ve bu değerlendirmelerin uluslararası alanyazında paylaşılması, hem merkezlerin görünürlüğünü arttırmak hem...
Dijital Portfolyo: Sayısal Ortamda Geliştirilen Endüstri Ürünleri Tasarım Sürecinin Dokümantasyonuna Yönelik Uygulama.
Şener Pedgley, Bahar(2013-07-01)
Öğrencilerin konvansiyonel çizim becerilerini sayısal ortama aktarmasına ve sayısal ortamda geliştirilen öğrenci projelerinde tasarım sürecinin etkili dokümantasyonuna katkıda bulunacak olan ‘Dijital Portfolyo’ projesi, aynı zamanda Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümünde akademik personel, öğrenci, projelere danışmanlık veren uzman ve firmalar arasında, tasarım sürecine ait bilgi paylaşımını ve iletişimi güçlendirmeyi amaçlamaktadır. Araştırma, içeriği ve ele aldığı problemler çerçevesinde özellikle Endüstri ...
Nesnelerin İnterneti İçin Tasarım
Hasdoğan, Gülay Fatma(2018-12-31)
Bu projenin amacı, kullanıcılara daha anlamlı deneyimler sunabilmek için birbirine bağlı nesnelerin hangi durumlarda otonom karalar verebileceğine ya da yetkiyi kullanıcılara devretmesi gerektiğine dair bilgi toplamak ve bu bilgileri, tasarım sürecinde etkili bir şekilde kullanılabilecek girdiye dönüştürmektir. Bu nesnelerin incelenmesi ve nesnelerin interneti kavramının araştırılması için ev ortamı öne çıkar. Ev ortamı içerisinde ise mutfak, ev içi sosyalleşmenin de merkezinde olduğundan, nesnelerin bu so...
Aktif Yaşam için Ürün-Servis Çözümleri: Fiziksel Aktivitelerin Takibine Yönelik Akıllı Bilekliklerin Tasarım ve Kullanım Araştırması
Şener Pedgley, Bahar; Pedgley, Owaın Francıs(2018-12-31)
Sağlık sektöründeki teknolojik ilerlemeler her ne kadar yaşam süremizin uzaması anlamına gelse de, bir yandan da gerçekten sağlıklı olarak geçirdiğimiz süre gittikçe kısalmakta. Fiziksel olarak hareketli olmanın önemi bu kadar vurgulanmaktayken, global olarak nüfusun daha aktif olmasını teşvik etmek için araştırmacılar, sağlık çalışanları ve dünyanın her yerinden politika oluşturucular bu problemlere yenilikçi çözümler aramakta ve kimi düşünceleri hayata geçirmekte. Nüfusun büyük bir oranının günlük yaşamla...
Citation Formats
B. Şener Pedgley, “‘Etkileşim için Tasarım’ Eğitimine Uygulamalı Bir Yaklaşım Olarak ‘Çevreleyen Zeka’ ve bu Özellikte Programlanabilir Cihazların Kullanımlarının Araştırılması,” 2016. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/58949.