‘Etkileşim için Tasarım’ Eğitimine Uygulamalı Bir Yaklaşım Olarak ‘Çevreleyen Zeka’ ve bu Özellikte Programlanabilir Cihazların Kullanımlarının Araştırılması

2016-12-31
Önerilmekte olan proje, Çevreleyen Zeka konusunda araştırma ve uygulama anlamında gelinen güncel noktayı tespit etmek; ürün/sistem/servis kapsamında geleceğe yönelik senaryo ve hedefleri anlamak; bu özellikli programlanabilir cihazları araştırmak; endüstri ürünleri tasarımında ‘etkileşim için tasarım’ bağlamında konuya yönelik uygulamaların öğrenci projeleriyle ele alınabilmesine olanak yaratmak; ve uygulamalı eğitim materyali olarak kullanılabilmesi için altyapı gereksinimlerini sorgulamak üzere 12 ay olarak planlanan araştırma ve uygulama çalışmasıdır.

Suggestions

‘Ürünün İşlevsel ve Hedonik Yönlerinin Güçlendirilmesine Yönelik 3-Boyutlu Yüzey Dokularının Araştırılması’
Şener Pedgley, Bahar(2016-12-31)
Önerilmekte olan bu proje hem bilgisayar destekli tasarım modelleme tekniklerinin, hem de 3B yüzey dokularını oluşturmak için kullanılan sistemlerinin araştırılması; aynı zamanda eklemeli üretim aracılığıyla orijinal uygulamaların araştırılması ve geliştirilmesini hedeflemektedir.
Dijital Portfolyo: Sayısal Ortamda Geliştirilen Endüstri Ürünleri Tasarım Sürecinin Dokümantasyonuna Yönelik Uygulama.
Şener Pedgley, Bahar(2013-07-01)
Öğrencilerin konvansiyonel çizim becerilerini sayısal ortama aktarmasına ve sayısal ortamda geliştirilen öğrenci projelerinde tasarım sürecinin etkili dokümantasyonuna katkıda bulunacak olan ‘Dijital Portfolyo’ projesi, aynı zamanda Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümünde akademik personel, öğrenci, projelere danışmanlık veren uzman ve firmalar arasında, tasarım sürecine ait bilgi paylaşımını ve iletişimi güçlendirmeyi amaçlamaktadır. Araştırma, içeriği ve ele aldığı problemler çerçevesinde özellikle Endüstri ...
ODTÜ’de Disiplinlerarası İşbirliği: Teknoloji, Tasarım ve İnovasyon Merkezi Kapsamında Yürütülen Disiplinlerarası Tasarım Stüdyosunun Değerlendirilmesi
Kaygan, Pınar; Kaygan, Harun; Gürdere, Selin; Aydınoğlu, Arsev Umur(2016-12-31)
ODTÜ Teknoloji, Tasarım ve İnovasyon Merkezi (TİM), üniversite içerisinde çeşitli disiplinlerden öğrenci ve öğretim üyelerinin bir araya gelerek işbirliği yapmaları için bir zemin sunuyor. Dünyadaki benzer merkezlere baktığımızda, buralarda gerçekleştirilen eğitime ve sanayiye yönelik disiplinlerarası işbirliklerinin araştırmayla desteklediğini görüyoruz. İşbirliklerinin araştırmayla değerlendirilmesi ve bu değerlendirmelerin uluslararası alanyazında paylaşılması, hem merkezlerin görünürlüğünü arttırmak hem...
Nesnelerin İnterneti İçin Tasarım
Hasdoğan, Gülay Fatma(2018-12-31)
Bu projenin amacı, kullanıcılara daha anlamlı deneyimler sunabilmek için birbirine bağlı nesnelerin hangi durumlarda otonom karalar verebileceğine ya da yetkiyi kullanıcılara devretmesi gerektiğine dair bilgi toplamak ve bu bilgileri, tasarım sürecinde etkili bir şekilde kullanılabilecek girdiye dönüştürmektir. Bu nesnelerin incelenmesi ve nesnelerin interneti kavramının araştırılması için ev ortamı öne çıkar. Ev ortamı içerisinde ise mutfak, ev içi sosyalleşmenin de merkezinde olduğundan, nesnelerin bu so...
Sürdürülebilirlik için ürün tasarımı alanında küçük elektrikli ev aletlerinin ürün ömrünün uzatılmasına yönelik problem alanlarının belirlenmesi
Doğan, Çağla; Ogur, Dilruba(2015-12-31)
Projenin temel amacı, küçük elektrikli ev aletlerinin ürün ömrünün uzatılması kapsamında ürün bakım onarımı konusunda mevcut durumun değerlendirilmesi ve problemli ürün gruplarının belirlenmesidir. Bu amaca ulaşmak için ürün bakım onarımını ve yenilenmesini sağlayan yetkili servislerden ve elektronik atıkları ayrıştıran firmalardan derinlemesine bilgi alınması amaçlanmaktadır. Projenin alt amaç ve süreçleri: • Elektrikli ev aletlerinin elden çıkarılma ve bozulma nedenlerinin anlaşılması ve değerlendirilmesi...
Citation Formats
B. Şener Pedgley, “‘Etkileşim için Tasarım’ Eğitimine Uygulamalı Bir Yaklaşım Olarak ‘Çevreleyen Zeka’ ve bu Özellikte Programlanabilir Cihazların Kullanımlarının Araştırılması,” 2016. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/58949.