1997 Eğitim Reformunun Eğitim Çıktıları Üzerindeki Etkisi Sosyoekonomik Gruplara Göre Nasıl Farklılaşmıştır?

2013-12-31
Kırdar, Murat Güray
Dayıoğlu Tayfur, Meltem
Bu çalışma 1997 yılında gerçekleşen eğitim reformunun, ki bu reform zorunlu eğitim süresini 5 yıldan 8 yıla çıkarmıştır, eğitim çıktıları üzerindeki etkisinin farklı sosyoekonomik gruplar arasındaki eğitim farklılıklarını nasıl değiştirdiğini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bilindiği üzere, Türkiye’de farklı sosyoekonomik gruplar arasında – örneğin cinsiyet, kır/kent durumu, ana dil ve anne/baba eğitimine göre – önemli farklılıklar bulunmaktadır. Bu bağlamda, yeni eğitim yasası bu farklılıkları azaltmış mıdır, yoksa aksine arttırmış mıdır? Bu çalışmada veri olarak 2003 ve 2008 yıllarında Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü tarafından yapılan Türkiye Nüfus ve Sağlık Araştırması (TNSA) kullanılacaktır. Ekonometrik metodoloji olarak ise regression discontinuity kullanılacaktır. Eğitim seviyesinde 1997 yılındaki kırılma bu yöntemin uygulanmasına olanak kılmaktadır.

Suggestions

Eksik Bilgi Altında Şirket Birleşmeleri, Sosyal Refah ve Doğrudan Yabancı Yatırım Politikaları
Koska, Ahmet Onur(2016-12-31)
Bu çalışma, doğrudan yabancı yatırım (DYY) kararları alınırken, çok uluslu şirketlerin, hem tam bilgi hem de eksik bilgi ve eksik rekabet altında, yabancı piyasalarda kendi iştiraklerini sıfırdan kurma veya yerleşik şirketlerden biri ile birleşme arasında nasıl seçim yaptıklarını ve şirket eşleşmelerindeki stratejik etkileşimleri inceler. Ayrıca çalışmada, sosyal refah hesaplamaları yapılarak, tam bilgi ve eksik bilgi durumlarında sınırlayıcı DYY politikalarının rolü tartışılmaktadır.
Dolaylı Vergi Kaçakları Altında Vergi Reformu
Derin Güre, Pınar; Büyükboyacı Hanay, Mürüvvet İlknur(2018-12-31)
Bu proje, ilk defa dolaylı vergiler (KDV) üzerindeki vergilerdeki artışların vergi kaçaklarını arttırmada etkili olup olmadığını literatürde ilk defa yapılacak bir deneyle bulmayı hedeflemektedir.Dolaysız vergilerle kıyaslandığında dolaylı vergilerdeki artışların vergi kaçakları altında toplumsal refahı azaltabileceği tahmininin doğru olup olmadığı incelenecektir. Projenin sonuçları gelişmekte olan ülkelerde tavsiye edilen yüksek tüketim vergilerinin doğru bir politika olup olmadığına ışık tutacaktır.
Türk Zeytin ve Zeytinyağı Sektörü: Bir Tarımsal İnovasyon Sistemi Yaklaşımı
Erdil, Erkan(2016-12-31)
Bu çalışma, Türk zeytin ve zeytinyağı sektörünün gelişimine engel olan problemleri, bir başka deyişle yeniliğin önündeki engelleri ortaya çıkartmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla, zeytin ve zeytinyağı sektörünün işleyişini olumsuz etkileyen yapısal zayıflıklar (aktörler, kurumlar, etkileşim ve altyapı) yenilik sistemi yaklaşımı ile ortaya konulacaktır.
savunma harcamalarının iktisadi büyümeye etkileri: dünya ülkeleri için doğrusal olmayan panel veri modellemesi
Öcal, Nadir(2017-12-31)
Bu projenin temel amacı savunma harcamalarının iktisadi büyümeye etkilerinin doğrusal olmayan yumuşak geçişli autoregresyon modelleri ile verisi olan bütün dünya ülkeleri ortaya çıkarılmasıdır. Analizde panel yumuşak geçişli autoregresyon modeli kullanılacaktır.
Uluslararası Sermaye Hareketleri: Nedenleri ve Sonuçları
Özmen, Erdal(2018-12-31)
Bu proje ile uluslararası sermaye hareketlerinin nedenleri ve sonuçlarının gelişmekte olan, yükselen piyasa ve gelişmiş ülke ekonomileri panel verisi kullanılarak incelenmesi amaçlanmaktadır. Çalışmada sadece toplam (aggregate) değil, aynı zamanda sermaye hareketlerinin temel alt kalemlerinin de (portföy, bono, doğrudan yabancı yatırımlar ve diğer) giriş ve çıkış dinamiklerinin belirleyicileri ile ülke ekonomilerine etkileri incelenecektir. Çalışmada temel çekim (reel gelir, göreli reel getiri vd.) ve itim...
Citation Formats
M. G. Kırdar and M. Dayıoğlu Tayfur, “1997 Eğitim Reformunun Eğitim Çıktıları Üzerindeki Etkisi Sosyoekonomik Gruplara Göre Nasıl Farklılaşmıştır?,” 2013. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59532.