Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
anonymousUser
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Açık Bilim Politikası
Açık Bilim Politikası
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Browse
Browse
By Issue Date
By Issue Date
Authors
Authors
Titles
Titles
Subjects
Subjects
Communities & Collections
Communities & Collections
Lise Öğrencilerinin Kimya Özyeterlilik Düzeyleri Ve Kaynakları.
Date
2010-12-31
Author
Kondakçı, Esen
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
1
views
0
downloads
Öğrenci başarısını etkileyen çeşitli değişkenler üzerine yapılan çalışmalarda, çoğunlukla duyuşsal değişkenlerin etkisi üzerinde durulmaktadır. Duyuşsal değişkenler, tutum, motivasyon, endişe ve öz-yeterlik gibi doğrudan saptanamayan ancak psikometrik araçlarla belirlenen değişkenlerdir. Bunlar arasında öz-yeterlik faktörü başarıya etki eden önemli bir değişken olarak da karşımıza çıkmaktadır. Kişinin belli bir işi yerine getirmede kendine olan inancı olarak Bandura (1997) tarafından tanımlanan öz-yeterlik inancı, aynı zamanda dört ana kaynaktan beslenerek gelişmektedir. Bu kaynaklar, kişinin kendi başına edindiği deneyimler (performans başarıları), başkalarından görerek kazandığı deneyimler (dolaylı yaşantılar), sözel yolla ikna olma (sözel ikna) ve kişinin fizyolojik ve duygusal durumu olarak belirlenmiştir (Bandura, 1997). Bu çalışmada, lise öğrencilerinin kimya dersine yönelik öz-yeterlik inançlarının incelenmesi ve bu inancı açıklayan kaynakların belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu nedenle, Usher ve Pajares (2009) tarafından daha önce geliştirilen Kimya Öz-yeterlik Kaynakları Ölçeği Türkçe'ye uyarlanacaktır. Bunun yanında, Çapa Aydın ve Uzuntiryaki (2009) tarafından geliştirilen ve güvenirliği test edilen Kimya Öz-yeterlik Ölçeği-Lise Formu da kullanılacak diğer araştırma ölçeği olacaktır. Araştırmada cevap aranan sorular kısaca aşağıdaki gibidir: 1) Lise öğrencilerinin kimya özyeterlik inançları ne düzeydedir? 2) Lise öğrencilerinin kimya özyeterlik inançlarını açıklayan kaynaklar nelerdir? 11. sınıf lise öğrencilerinin kimya özyeterlik inançlarının 10. sınıf lise öğrencilerine göre daha yüksek olması beklenmektedir. Ayrıca lise öğrencilerinin kimya özyeterlik inançlarını açıklayan kaynakların başında duyuşsal faktörlerin gelmesi araştırmanın beklenen diğer bir sonucudur.
URI
https://hdl.handle.net/11511/59616
Collections
Department of Secondary Science and Mathematics Education, Project and Design