Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
anonymousUser
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Communities & Collections
Communities & Collections
Lİse Öğrencilerinin Kimya Başarılarını Yordayan Değişkenler
Date
2016-12-31
Author
Kondakçı, Esen
Kırbulut, Zübeyde Demet
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
16
views
0
downloads
Fen eğitimde kavramsal değişimin olması için öğrencilerin öncelikle sahip oldukları kavramların farkında olmaları, kavram değişimini takip edebilmeleri ve bu sırada duyuşlarını da düzenlemeleri gereklidir. Bu nedenle üstkavramsal beceriler ve üstduyuşsal özellikler önemlidir. Ancak, bu değişkenler araştırmacılar tarafından son yıllarda incelenmeye başlamıştır. Bu çalışmanın amacı da lise öğrencilerinin üstkavramsal beceri ve üstduyuşsal özelliklerinin kimya başarılarına katkısını incelemektir. Çalışmada ilişkisel model kullanılacaktır. Çalışmaya, Türkiye’nin farklı illerindeki liselerde kimya dersi alan yaklaşık 500 12.sınıf öğrencisi katılacaktır. Çalışma verileri Üstkavramsal Farkındalık ve Düzenleme Ölçeği, Üstduyuşsal Özellik Ölçeği ve Kimya Başarı Testi ile toplanacaktır. Elde edilen veriler çoklu doğrusal regresyon analizi ile test edilerek gerekli çıkarımlarda ve önerilerde bulunulacaktır.
Subject Keywords
Eğitim
URI
https://hdl.handle.net/11511/59633
Collections
Department of Secondary Science and Mathematics Education, Project and Design