Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Lİse Öğrencilerinin Kimya Başarılarını Yordayan Değişkenler
Date
2016-12-31
Author
Kondakçı, Esen
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
254
views
0
downloads
Cite This
Fen eğitimde kavramsal değişimin olması için öğrencilerin öncelikle sahip oldukları kavramların farkında olmaları, kavram değişimini takip edebilmeleri ve bu sırada duyuşlarını da düzenlemeleri gereklidir. Bu nedenle üstkavramsal beceriler ve üstduyuşsal özellikler önemlidir. Ancak, bu değişkenler araştırmacılar tarafından son yıllarda incelenmeye başlamıştır. Bu çalışmanın amacı da lise öğrencilerinin üstkavramsal beceri ve üstduyuşsal özelliklerinin kimya başarılarına katkısını incelemektir. Çalışmada ilişkisel model kullanılacaktır. Çalışmaya, Türkiye’nin farklı illerindeki liselerde kimya dersi alan yaklaşık 500 12.sınıf öğrencisi katılacaktır. Çalışma verileri Üstkavramsal Farkındalık ve Düzenleme Ölçeği, Üstduyuşsal Özellik Ölçeği ve Kimya Başarı Testi ile toplanacaktır. Elde edilen veriler çoklu doğrusal regresyon analizi ile test edilerek gerekli çıkarımlarda ve önerilerde bulunulacaktır.
Subject Keywords
Eğitim
URI
https://hdl.handle.net/11511/59633
Collections
Department of Secondary Science and Mathematics Education, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
İlköğretim Öğrencilerinin ve Öğretmen Adaylarının Sürdürebilirlik Bilincinin İncelenmesi
Öztekin, Ceren; Şen, Mehmet(2017-12-31)
Bu çalışma, ilköğretim öğrencilerinin ve fen bilgisi öğretmen adaylarının sürdürülebilirliğin üç bileşeni (çevresel, sosyal, ekonomik) ve bu bileşenlerin etkileşimi hakkındaki bilgi ve farkındalık düzeyi ile sürdürebilir kalkınma hakkında ne kadar bilinçli, bilgili olduklarını, tutumlarını ve davranışlarını ortaya çıkarmak üzere planlanmıştır. İki aşamadan oluşan çalışmada öncelikle eğitim alanında sıkça kullanılan çizim tekniğinden faydalanılarak ilköğretim öğrencileri ve fen bilgisi öğretmen adaylarına, s...
Araştırma Görevlilerine Yönelik Etkili Öğretim Programı Geliştirilmesi
Çapa Aydın, Yeşim; Çağ, Pınar; Barutçu Yıldırım, Kadriye Funda; Eret, Esra; Güneri, Oya(2017-12-31)
Üniversitemizde, öğretim ortamının zenginleştirilmesi ve geliştirilmesi için öğretim üyelerimize ve öğrencilerimize yönelik pek çok hizmet sunulurken, bu konuda araştırma görevlilerimizi destekleyen belirgin ve yapılandırılmış bir hizmet sunulmamaktadır. Bu projenin amacı, öğretim faaliyetlerinde görev alan araştırma görevlilerine yönelik etkili öğretim programının geliştirilmesi ve bu konuda çevrim içi ve basılı kaynakların oluşturulmasıdır. Proje, ODTÜ Öğrenme ve Öğretmeyi Geliştirme Uygulama ve Araştırma...
İlköğretim matematik öğretmenlerinin doğru denklemleri ve grafikler konusundaki yansımalarının pedagojik içerik bilgilerine etkisi üzerine bir çalışma
Işıksal Bostan, Mine(2013-12-31)
Bu araştırmanın amacı ilköğretim matematik öğretmenlerinin yansımalarının pedagojik içerik bilgilerine yönelik öğrenmelerini nasıl etkilediğini incelemektir. Daha özelde ise amaç, ilköğretim matematik öğretmenlerinin sekizinci sınıf düzeyinde teknoloji destekli sınıf ortamında doğru denklemleri ve grafikler konusunun öğretimine dair yansımalarının öğretmenlerin pedagojik alan bilgisine yönelik öğrenmelerini nasıl etkilediğini ortaya koymaktır.
MATEMATİK EĞİTİMİ ALANINDAKİ DOKTORA ÖĞRENCİLERİNİN ALAN YETERLİKLERİ VE KÜRESEL YETERLİKLER İLE İLGİLİ İHTİYAÇLARININ BELİRLENMESİ
Haser, Çiğdem(2017-12-31)
Bu çalışmada matematik eğitimi alanındaki doktora öğrencilerinin matematik eğitimi alanındaki araştırmacıların sahip olmaları gereken alana özgü bilgi ve beceriler ile küresel yeterlikler hakkındaki ihtiyaçlarının belirlenmesi hedeflenmektedir. Bu ihtiyaçlar doktora öğrencilerinin kavramaları doğrultusunda ortaya konarak, programlarda dersler dışında doktora öğrencilerin için sağlanabilecek fırsatlar hakkında öneriler sunulacaktır.
Entegre Edilmiş Fen ve Matematik Öğretiminin Hazırlama ve Uygulama Süreçlerinin İncelenmesi
Haser, Çiğdem; Yeniterzi, Betül(2014-12-31)
İlköğretim fen ve matematik programları incelendiğinde, her iki programında öğrencilere kazandırılması gerektiğini vurgulayan ortak kazanımlar ve fen ve matematiğin ilişkilendirilebileceği konular olduğu görülmektedir. Bu durum fen ve matematik arasında ilişki kurmanın önemini göstermektedir. Alan yazınında öğrencilerin hem matematikte hem de fende başarılı olabilmelerinin bu iki disiplinin entegre edilmesiyle sağlanabileceğine yönelik bulgular bulunmaktadır. Fen matematik entegrasyonunun öğrenci başarısına...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
E. Kondakçı, “Lİse Öğrencilerinin Kimya Başarılarını Yordayan Değişkenler,” 2016. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59633.