Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Araştırma Görevlilerine Yönelik Etkili Öğretim Programı Geliştirilmesi
Date
2017-12-31
Author
Çapa Aydın, Yeşim
Çağ, Pınar
Barutçu Yıldırım, Kadriye Funda
Eret, Esra
Güneri, Oya
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
354
views
0
downloads
Cite This
Üniversitemizde, öğretim ortamının zenginleştirilmesi ve geliştirilmesi için öğretim üyelerimize ve öğrencilerimize yönelik pek çok hizmet sunulurken, bu konuda araştırma görevlilerimizi destekleyen belirgin ve yapılandırılmış bir hizmet sunulmamaktadır. Bu projenin amacı, öğretim faaliyetlerinde görev alan araştırma görevlilerine yönelik etkili öğretim programının geliştirilmesi ve bu konuda çevrim içi ve basılı kaynakların oluşturulmasıdır. Proje, ODTÜ Öğrenme ve Öğretmeyi Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezi (ÖGEM) bünyesinde yürütülecektir. Personel Dairesi Başkanlığı’ndan edinilen bilgilere göre Ekim 2015 itibari ile ODTÜ’de toplam 1225 araştırma görevlisi çalışmaktadır. Araştırma görevlilerinin ihtiyaçlarını belirlemek için, amaçlı örnekleme yöntemi kullanılarak farklı bölümlerden 10 araştırma görevlisi seçilecek ve odak grup yapılacaktır. Ayrıca, konu ile ilgili fakülte üyelerinin de görüşlerine başvurulacak, 12-15 öğretim üyesiyle bireysel görüşmeler yapılacaktır. Belirlenen ihtiyaçların ardından, araştırma görevlilerinin öğretim becerilerini geliştirmek için Etkili Öğretim Programı ve bu programı destekleyecek kılavuz, kitapçık, broşür, video gibi basılı ve çevrim içi kaynaklar geliştirilecektir.
Subject Keywords
Eğitim
URI
https://hdl.handle.net/11511/62019
Collections
Center for Advancing Learning and Teaching (ÖGEM), Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
İngilizce Öğretmenlerinin Kullandıkları Mesleki Gelişim Yöntemleri Ve Bu Alandaki İhtiyaçları.
Seferoğlu, Gölge; Korkmazgil, Sibel(2015-12-31)
Kapsam Bu çalışma İngilizce öğretmenlerin mesleki gelişim ihtiyaçlarını, kullandıkları yöntem ve teknikleri, bu alanda yaşadıkları sorunları ve hizmetiçi eğitim konusunda görüş ve önerilerini günümüz öğretmen eğitimi anlayışında değişen paradigmaları göz önünde bulundurup araştırarak ileride yapılacak eğitimler için öneriler sunmak amacıyla yürütülecektir. Çalışma kapsamında 2 farklı veri toplama aracı kullanılacaktır: 1. Geçerlik-güvenirlik ve pilot uygulama çalışmaları yapıldıktan sonra Türkiye Cumhuriyet...
İlköğretim Öğrencilerinin ve Öğretmen Adaylarının Sürdürebilirlik Bilincinin İncelenmesi
Öztekin, Ceren; Şen, Mehmet(2017-12-31)
Bu çalışma, ilköğretim öğrencilerinin ve fen bilgisi öğretmen adaylarının sürdürülebilirliğin üç bileşeni (çevresel, sosyal, ekonomik) ve bu bileşenlerin etkileşimi hakkındaki bilgi ve farkındalık düzeyi ile sürdürebilir kalkınma hakkında ne kadar bilinçli, bilgili olduklarını, tutumlarını ve davranışlarını ortaya çıkarmak üzere planlanmıştır. İki aşamadan oluşan çalışmada öncelikle eğitim alanında sıkça kullanılan çizim tekniğinden faydalanılarak ilköğretim öğrencileri ve fen bilgisi öğretmen adaylarına, s...
Entegre Edilmiş Fen ve Matematik Öğretiminin Hazırlama ve Uygulama Süreçlerinin İncelenmesi
Haser, Çiğdem; Yeniterzi, Betül(2014-12-31)
İlköğretim fen ve matematik programları incelendiğinde, her iki programında öğrencilere kazandırılması gerektiğini vurgulayan ortak kazanımlar ve fen ve matematiğin ilişkilendirilebileceği konular olduğu görülmektedir. Bu durum fen ve matematik arasında ilişki kurmanın önemini göstermektedir. Alan yazınında öğrencilerin hem matematikte hem de fende başarılı olabilmelerinin bu iki disiplinin entegre edilmesiyle sağlanabileceğine yönelik bulgular bulunmaktadır. Fen matematik entegrasyonunun öğrenci başarısına...
Sosyal Ağların Eğitime Etkisinin 3-Ö (Öğretim-Öğretmen-Öğrenci) Boyutuyla İncelenmesi
Delialioğlu, Ömer; Aşkun, Cengiz Savaş(2015-12-31)
Önerilen araştırmanın amacı sosyal ağların öğretim-öğretmen-öğrenci boyutuyla bütünsel olarak ele alıp incelemek ve bu ortamların eğitimi nasıl etkilediğini anlamaktır. Elde edilecek bulgulara dayanarak öğretmenlere bu ortamları derslerinde nasıl kullanabilecekleriyle ilgili yöntemler sunmak ve hem öğretmen hem de öğrencilere karşılaşabilecekleri olası sorunlarla ilgili pro-aktif çözüm önerileri sunmaktır.
Matematik Öğretmenlerinin İnanışlarının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi: NorBaTM Projesi Türkiye Çalışması
Haser, Çiğdem; Arslan, Okan; Çelikdemir, Kübra(2014-12-31)
Bu çalışmada ortaokul matematik öğretmenlerinin mesleki tatmin, öğretime yaklaşım, etkili öğretim, etkili matematik öğretimi ve öğrenimi, ders kitabı kullanımı ve öğretmenlerin tipik öğretimleri hakkındaki inanışları NorBaTM projesi kapsamındaki ölçekler ile araştırılacaktır. Elde edilen sonuçlar Avrupa, Balkan, İskandinav ve Uzakdoğu’dan projeye katılan ülkelerden elde edilen sonuçlar ile karşılaştırılarak, öğretmenlerin hizmet öncesi ve hizmet içi eğitimlerini geliştirecek şekilde kullanılacaktır.
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
Y. Çapa Aydın, P. Çağ, K. F. Barutçu Yıldırım, E. Eret, and O. Güneri, “Araştırma Görevlilerine Yönelik Etkili Öğretim Programı Geliştirilmesi,” 2017. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/62019.