Odtü. Öğrencilerinde Facebook Kullanımıile Yalnızlık Ve Utangaçlığın İlişkisi.

2012-12-31
Günlük hayattaki sosyal ilişkiler açısından önemli kavramlar olan yalnızlık ve utangaçlığın, en yaygın olarak kullanılan sosyal ağ olan Facebook kullanımı ile ilişkisinin incelenmesi, yalnızlık ve utangaçlığın sanal ortamdaki ilişkilerde ne ölçüde önemli olduğunu ortaya koyacaktır. Diğer taraftan sosyal ilişkilerin en önemli olduğu yaşlarda olan üniversite öğrencileri arasında Facebook kullanımının da oldukça yaygın olduğu düşünülerek bu çalışma planlanmıştır. Sosyal ilişkiler insan yaşantısında oldukça önemli yer tutmaktadır. Uzun yıllardır araştırılan, insanların varoluşundan beri açıklanmaya çalışılan bir kavram olan yalnızlık bireyin sahip olduğu ilişkilerle olmasını istediği ilişkiler arasındaki farklılıklardan dolayı yaşadığı bir duygu olarak tanımlanmaktadır (Peplau ve Pearman, 1982). Diğer bir sosyal özellik olan utangaçlık ise kişinin sosyal durumlara uyum sağlama becerisini engelleyen sosyal bir kaygı formu şeklinde tanımlanmaktadır (Zimbardo, Pilkonis ve Norwood, 1975). Son yıllarda giderek artan sanal ortamlarda oluşturulan sosyal ilişkilerin bireyin günlük hayatındaki ilişkilerinin de bir simgesi olduğu düşünüldüğünde bu iki özelliğin sanal ortamda araştırılması önemli görünmektedir. Bu çalışmada UCLA Yalnızlık Ölçeği (Demir, 1989) ve Gözden Geçirilmiş Cheek ve Buss Utangaçlık Ölçeği (Koydemir ve Demir, 2005) ile Facebook kullanımı ve bazı demografik değişkenlerle ilgili bilgileri içeren hazırlanacak kişisel bilgi formu ODTÜ’ de farklı bölüm, fakülte ve sınıflarda okuyan yaklaşık 800 öğrenciye uygulanacaktır.

Suggestions

Odtü. Metin Düzeyinde İşaretlenmiş Derlem İkinci Sürüm.
Zeyrek Bozşahin, Deniz(2011-12-31)
ODTÜ-MEDİD, TÜBİTAK desteğiyle tamamlanmış bir proje olup, yazılı Türkçe metinlerde söylem bağlaçlarının, iki üyelerinin ve üyelerin destek metinlerinin işaretlendiği 500.000 sözcük içeren bir derlemdir. ODTÜ-MEDİD Sürüm 2.0, derlemde işaretlenmiş bulunan söylem bağlaçlarının anlamını belirleyip mevcut işaretlemeyi zenginleştirmeyi hedeflemektedir. Bu iş oldukça kapsamlı ve emek-yoğun olup aşağıdaki aşamaları kapsamaktadır: 1) Mevcut işaretleme yazılımına anlam etiketlerinin eklenmesi, 2) Söylem bağlaçları...
Investigating the relationship between teacher leadership and social justice leadership
Andıç Seyhan, İzel; Kondakçı, Yaşar; Zayim Kurtay, Merve; Department of Educational Administration and Planning (2022-2)
Teacher leadership has become essential in education and social justice issues have come into prominence recently because of the changes in every area of the life. As there is a limitation of the studies focusing on the relationship between teacher leadership and social justice leadership in Turkish context, the current study tried to find whether teacher leadership predicts the social justice leadership roles. Within the frame of this goal, a correlational study design was set. The sample of the study cons...
Odtü Deniz Bilimleri Enstitüsü Yerleşkesi Kıyılarının Deniz Kaplumbağaları Açısından Ekolojik Özelliklerinin Belirlenmesi
Kıdeyş, Ahmet Erkan; Özalp, Mehmet; Mutlu, Talha; Güven, Olgaç; Kurtuluş, Dilek Funda; Öztürk, Ilayda Destan; Cevher, Levent(2014-12-31)
ODTÜ-Deniz Bilimleri Enstitüsü yerleşkesinin sahillerini kullanan soyu tehdit ve tehlike altındaki canlılardan deniz kaplumbağalarının üreme özellikleri dahil yakın kıyısal kesimin ekolojik yapısının belirlenmesi, hem bu güzide sahilin koruma altına alınması ve hem de gelecekteki benzer çalışmalara temel veri oluşturması bakımından önemlidir. Projenin temel amaçları, ODTÜ Deniz Bilimleri Enstitüsü kıyılarında görülen 3 tür deniz kaplumbağasının yaşam, yumurtlama ve yumurtadan çıkma faaliyetlerinin belirlenm...
Odtü Açık Ders Sanal Laboratuvar Projesi
Çağıltay, Kürşat(2011-12-31)
Önerilen bu proje kapsamında ODTÜ ADM'de, açık sanal laboratuvar uygulamaları ile ülkemizde eksliklik duyulduğunu düşündüğümüz deney yapma örnekleri yer alacaktır. Projede Fen fakültelerinin fizik, kimya ve biyoloji gibi disiplinlerindeki önemli deneylerin tüm deney sürecini kapsayacak örneklerinin birebir yapılarak kaydedilmesi veya simulasyonlarının hazırlanması planlanmaktadır. Bu sayede değişik yerlerdeki araştırmacılar ODTÜ ADM'de yayınlanan önceden çekilmiş/ simulasyonu hazırlanmış bu deneyleri yapaca...
Öğretmen Adaylarının Epistemolojik İnanç Ve Özyeterlilik Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımını Kullanmaları Üzerine Bir Modelleme Çalışması.
Boz, Yezdan(2011-12-31)
Bu çalışmada, biyoloji, fizik ve kimya öğretmen adaylarının epistemolojik inançları ile özyeterliklerinin ileride kendi sınıflarında yapılandırmacı öğrenme yaklaşımını kullanmaları üzerinde ne kadar etkili olduğu tespit edilmeye çalışılacaktır. Bu çalışmanın örneklemini Ankara'daki üniversitelerde ortaöğretim fen ve matematik alanları eğitimi bölümünde okuyan 4. ve 5. sınıf üniversite öğrencileri oluşturacaktır. Ölçme araçları olarak, Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeği, Öğretmen Özyeterlik Ölçeği ve Epist...
Citation Formats
A. G. Demir, “Odtü. Öğrencilerinde Facebook Kullanımıile Yalnızlık Ve Utangaçlığın İlişkisi.,” 2012. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59643.