Öğretmen Adaylarının Epistemolojik İnanç Ve Özyeterlilik Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımını Kullanmaları Üzerine Bir Modelleme Çalışması.

2011-12-31
Bu çalışmada, biyoloji, fizik ve kimya öğretmen adaylarının epistemolojik inançları ile özyeterliklerinin ileride kendi sınıflarında yapılandırmacı öğrenme yaklaşımını kullanmaları üzerinde ne kadar etkili olduğu tespit edilmeye çalışılacaktır. Bu çalışmanın örneklemini Ankara'daki üniversitelerde ortaöğretim fen ve matematik alanları eğitimi bölümünde okuyan 4. ve 5. sınıf üniversite öğrencileri oluşturacaktır. Ölçme araçları olarak, Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeği, Öğretmen Özyeterlik Ölçeği ve Epistemolojik İnanç Ölçekleri kullanılacaktır. Bu çalışmada elde edilen veriler nicel analiz yöntemleri ile analiz edilecektir. Test sonuçları LİSREL'de modelleme kullanılarak analiz edilecektir. Test skorlarının analiz sonuçlarına göre öğretmen adaylarının mezun olduklarında sınıflarında yapılandırmacı öğrenme ortamını ne kadar sağlamayı düşündüklerinin onların epistemolojik inançları ve öğretmen özyeterlikleri arasındaki ilişki belirlenip, yorumlanacaktır.

Suggestions

Öğretmen Adaylarının Masallardaki İkili Zıtlıkların Kültürü Kodlayıcı Özellikleri Hakkındaki Farkındalıklarını Ölçmek
Birlik, Nurten; Erdem, Özge; Tokdemir, Gökçe(2018-12-31)
Eğitimcilerin masallardaki ikili zıtlıkların işleyiş mekanizmalarını deşifre etmesi ve bu bağlamda pedagojik bir yönlendirme yapması çocukların psikolojik ve pedagojik gelişimleri açısından önem arz etmektedir. Bu çalışmada, mezun olduktan sonra öğretmen olarak çalışmak üzere ODTÜ, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü’nde öğrenim gören öğretmen adaylarının masallardaki ikili zıtlıkların işlevsellikleri konusundaki farkındalıklarını ölçme amaçlanmaktadır. Bu proje ayrıca azımsanamayacak bir bölümü...
Investigating the quality of teacher reflection and the nature of changes in the quality of teacher reflection through critical incidents analysis
Yılmaz, Elanur; Akar, Hanife; Department of Educational Sciences (2021-3-31)
This embedded mixed methods research is an investigation to explore the current status of teachers’ reflections and the role of the guided reflective practices through critical incidents analysis in the development of teachers’ reflections and their teaching actions. To address this purpose, a multi-case study design is embedded in the survey study. The study involved a sample of 236 teachers from 66 public elementary schools in Ankara that are selected through cluster random sampling. From the sample, ten ...
Öğrencilerde kabul-red algısını yaratan öğretmen davranışları ve öğrencilerin psikolojik uyum ve öğrenme süreçleri üzerindeki etkileri
Yıldırım, Ali; Gülmez, Gülçin(2017-12-31)
Bu projeninamacı, öğrencilerde kabul-red algısını yaratan öğretmen davranışlarının belirlenmesini ve bu davranışların öğrencilerin psikolojik uyumları ve öğrenme süreçleri üzerindeki etkilerini ortaya çıkarmaktadır. Araştırma soruları: · • Öğrencilerde kabul algısını yaratan öğretmen davranışları nelerdir?• Öğrencilerde red algısını yaratan öğretmen davranışlarının nelerdir/• Öğrencilerde kabul-red algısı, psikolojik uyumlarını ne şekilde etkilemektedir?• Öğrencilerde kabul-red algısı, öğrenme süreçlerini n...
Öğretmenlerin matematiğin doğası ve öğretimi ile ilgili inançlarının matematik eğitimindeki önemi
Baydar, Cenap; Bulut, Safure (2002-01-01)
Bu çalışmanın amacı, matematik öğretmenlerinin matematiğin doğası ve öğretimi ile ilgili inançlarının matematik eğitimi açısından önemini açıklayarak bu alanda yapılacak olan araştırmalara, hizmet öncesi ve hizmetiçi matematik Öğretmen eğitimi ile ilgili çalışmalara katkıda bulunmaktır. Çeşitli araştırmaların sonuçlarına göre öğretmenlerin matematiğin doğası ve öğretimi ile ilgili inançları hem matematik öğretimininin etkinliğini hem de kendi Öğrencilerinin aynı konularla ilgili inançlarının oluşmasını etki...
Öğretmenlerin Ve Öğretmen Adaylarının Özyeterlik Kaynakları Ve Yapılandırmacı Öğretime Yönelik Özyeterlik İnançları.
Kondakçı, Esen(2009-12-31)
Bu çalışmanın amaçları yapılandırmacı öğretime yönelik özyeterlik ölçeği geliştirmek , Öğretmenlerin özyeterlik kaynaklarını belirlemek öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının yapılandırmacı yaklaşım uygulamalarına dair özyeterlik inançlarını belirlemek ve karşılaştırmaktır.
Citation Formats
Y. Boz, “Öğretmen Adaylarının Epistemolojik İnanç Ve Özyeterlilik Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımını Kullanmaları Üzerine Bir Modelleme Çalışması.,” 2011. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59620.