Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
anonymousUser
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Açık Bilim Politikası
Açık Bilim Politikası
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Browse
Browse
By Issue Date
By Issue Date
Authors
Authors
Titles
Titles
Subjects
Subjects
Communities & Collections
Communities & Collections
Öğretmen Adaylarının Epistemolojik İnanç Ve Özyeterlilik Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımını Kullanmaları Üzerine Bir Modelleme Çalışması.
Date
2011-12-31
Author
Boz, Yezdan
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
0
views
0
downloads
Bu çalışmada, biyoloji, fizik ve kimya öğretmen adaylarının epistemolojik inançları ile özyeterliklerinin ileride kendi sınıflarında yapılandırmacı öğrenme yaklaşımını kullanmaları üzerinde ne kadar etkili olduğu tespit edilmeye çalışılacaktır. Bu çalışmanın örneklemini Ankara'daki üniversitelerde ortaöğretim fen ve matematik alanları eğitimi bölümünde okuyan 4. ve 5. sınıf üniversite öğrencileri oluşturacaktır. Ölçme araçları olarak, Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeği, Öğretmen Özyeterlik Ölçeği ve Epistemolojik İnanç Ölçekleri kullanılacaktır. Bu çalışmada elde edilen veriler nicel analiz yöntemleri ile analiz edilecektir. Test sonuçları LİSREL'de modelleme kullanılarak analiz edilecektir. Test skorlarının analiz sonuçlarına göre öğretmen adaylarının mezun olduklarında sınıflarında yapılandırmacı öğrenme ortamını ne kadar sağlamayı düşündüklerinin onların epistemolojik inançları ve öğretmen özyeterlikleri arasındaki ilişki belirlenip, yorumlanacaktır.
URI
https://hdl.handle.net/11511/59620
Collections
Department of Secondary Science and Mathematics Education, Project and Design