Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Karşıtsal Tür Çözümlemesi:türk Akademisyenlerin Araştırma Yazım Eğilimleri Üzerine Bir İnceleme.
Date
2010-12-31
Author
Sağın Şimşek, Sultan Çiğdem
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
145
views
0
downloads
Cite This
Bu çulışmunın temel amacı İngilizce ve Türkçe akademik yazım biçimlerinin Türkçe ve İngilizce ana dil konuşuculurı tarafından kullanım biçimlerini kurşılaştırmalı olarak incelemektir. Bu amaçla ana dili İngilizce olan 20 araştırmacının ve ana dili Türkçe olan 20 araştırmacının dilbilim alanında yayın yapan akademik dergilerde yayınlanmış makalelerinin giriş bölülmeri Swules'in (1996) tür çözümleme yöntemine göre çözümlenecektir. Sonuç olarak ana dili Türkçe olan araştırmacıların İngilizce akademik yazım türlerini kullunmak yerine Türkçe akademik yazım türlerini kullunmayı tercih ettikleri görülmüştür,
URI
https://hdl.handle.net/11511/59673
Collections
Department of Foreign Language Education, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
Ulamsal dilbilgisi ve Türkçe
Bozşahin, Hüseyin Cem (1996-01-01)
Bu yazının amacı, Ulamsal Dilbilgisi (Categorial Grammar) alanında son yıllarda yapılan çalışmaları özetlemek, ve bu kuramın Türkçe'ye uygulanmasında kullanılan yeni yöntemleri tanıtmaktır.
Üç Aşamalı Elektrokimya Kavram Testinin Geliştirilmesi
Şen, Şenol; Yılmaz, Ayhan; Geban, Ömer (2018-06-01)
Bu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin elektrokimya konusundaki kavramsal anlamalarını belirlemek amacıyla üç aşamalı bir kavram testi geliştirmek, güvenirlik ve geçerlik çalışmalarını yapmaktır. Çalışmaya 268 lise öğrencisi katılmıştır. Öğrencilerin, yaşları 16-20 arasında değişmektedir. Çalışmada üç aşamadan oluşan 29 soruluk bir test kullanılmıştır. Kapsam ve görünüş geçerliği için uzman görüşü alınmıştır. Madde analizlerini yapmak için testin toplam puanlarına göre alt %27 ve üst %27’lik gruplar belir...
Comparision of information and communication technologies of Ireland and Turkey
Terzi, Filiz; Geray, Haluk; Department of Science and Technology Policy Studies (2007)
This thesis analysis the policies of information and communication technologies (ICTs) of Ireland and Turkey. The thesis will also trace the history of developments of ICT in both contries and also gives information what Turkey should do to be a leader country in ICTs.
Analysis of the social meanings of the second person pronoun SEN'in Turkish
Hatipoğlu, Çiler (2008-04-01)
Bu çalışma, üniversite öğrencilerinin ikinci tekil şahıs adılı SEN’i ne zaman ve kime hitap ederken kullandıklarını incelemekte ve kullanılan ikinci şahıs adılının araştırmaya katılanlar için hangi toplumsal ve anlatımsal anlamları taşıdığını bulmaya çalışmaktadır. Çalışmada ayrıca, Brown ve Gilman’ın (1960) ortaya koydukları “Güç ve Dayanışma” modelinin Türkçe’de gözlenen SEN kullanım çeşitlerini ve bunların taşıdıkları anlamları açıklayıp açıklayamadığını da araştırmaktadır. Çalışmada kullanılan veriler a...
Investigating fifth-grade students' functional thinking processes through a game-based learning activity
Arslandaş, Tuba; İşler Baykal, Işıl; Department of Mathematics Education (2022-9)
The aim of this study was to investigate fifth-grade students' generalization and representation processes of functional relationships through a game-based learning activity. This study was carried out with four students selected from the fifth grade in a state village middle school in Mardin. In this school, where the researcher worked as a teacher, a Functional Thinking Test was applied to two classes, and participants were selected based on pre-test responses and the ability to express themselves. A pre-...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
S. Ç. Sağın Şimşek, “Karşıtsal Tür Çözümlemesi:türk Akademisyenlerin Araştırma Yazım Eğilimleri Üzerine Bir İnceleme.,” 2010. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59673.