Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Sürdürülebilirlik İçin Eğitimde Yeni Bir Yaklaşım : Yaratıcı Drama.
Date
2009-12-31
Author
Işıksal Bostan, Mine
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
517
views
0
downloads
Cite This
Gelecek nesillere ihtiyaçlarını karşılayamayacakları bir dünya bırakma endişesi sürdürülebilir kalkınma için eğitim kavramını gündeme getirmiştir. Evrensel bir hareket planı olan Gündem 21 raporunun hazırlandığı 1992 Dünya Zirvesi'nde sürdürülebilir kalkınma süresince eğitimin önemli bir rol üstlendiği ve bu süreçte bireylerin kapasitesini arttıracağı görüşüne varılmıştır (United Nations Conference on Environment and Development, 1992). Temel olarak, ‘sürdürülebilir kalkınma için eğitim' gelecek nesillerin de yaşayacağı gezegenimize zarar vermeden yaşam kalitesinin yükseltilmesi için bireylerin gerekli bilgi, değer ve becerilerinin gelişmesine yardımcı bir etken olarak gösterilmiştir (Council for Environmental Education, 1998). Yüksek öğretim müfredatlarının sürdürülebilir kalkınma yönünde yeniden düzenlenmesiyle bireyler bulundukları çevreye yönelik olumlu tutum ve değerler geliştirebileceklerine inanılmaktadır. Aynı zamanda, içinde yaşadıkları toplumu göz önünde bulundurarak sürdürülebilir bir yaşam için harekete geçmelerine yardımcı bilgi ve becelerileri edinebileceklerdir (The Higher Education Funding Council for England, 2005). Bu çalışmada, Orta Doğu Teknik Teknik Üniversitesi İlköğretim Bölümü öğrencilerinin sürdürülebilirliğe yönelik farkındalık ve değerleri ile bu değişkenlerin gelişmesine yaratıcı dramanın etkisi incelenecektir. Öğretmen adaylarının sürdürülebilir bir yaşama yönelik farkındalıklarını artırabilmek için onlara yaratıcı drama yöntemi kullanılarak eğitim verilecektir. Çalışmanın sonunda öğretmen adaylarının bulundukları çevreye daha duyarlı ve farkındalık sahibi olmaları ayrıca sürdürülebilir bir yaşam için daha etkin bilgilere sahip olmaları çalışmanın beklenen bulguları arasında yer almaktadır.
URI
https://hdl.handle.net/11511/59747
Collections
Department of Elementary Education, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
Sürdürülebilir Kırsal Ekonomi ve Yoksulluk: Kırsal Kalkınma Yaklaşımları ve Politikalarına Eleştirel Bir Bakış
Topal Yılmaz, Aylin(2014-12-31)
Bu araştırma projesi kırsal kalkınma yaklaşımları ve politikalarına ilişkin eleştirel bir bakış geliştirme amacını taşıyor. Sürdürülebilirlik kavramı yerel nüfusun ihtiyaçları ve yaşamsallığı kriterlerine yapılan vurguyla kalkınma literatüründe yerini alırken zamanla bir vurgu kaymasına uğrayarak küresel ekonominin ihtiyaçları ve yerel ekonomilerin bunun içinde nasıl yer alabileceği konuları tartışmanın merkezi haline geldi. Bu piyasa uyumlu kırsal kalkınma yaklaşımlarının iki temel amacı olduğu söylenebili...
Sürdürülebilir kalkınmada endüstriyel tasarımcının rolü
Turhan, Senem (2011-01-01)
Çalışmada konu üzerine literatürden derlenen görüşler ışığında, çevreye ve topluma duyarlı tasarım anlayışının - özel sermayedarların ve karma ekonomilerin sistem içerisinde daha fazla üretimin, satın alımın ve tüketimin öngörüldüğü dünyada- nasıl yer edinebileceği, sürdürülebilirlik kavramının tasarım disiplinindeki yeri ve tasarımcının rolü tartışılacaktır. Çalışma endüstri ürünleri tasarımcısının sürdürülebilir kalkınmadaki konumunun tanımlanması ile başlayıp, endüstri ürünleri tasarımı kavramındaki sürd...
Sürdürülebilir Ulaşım ve Kampüs Trafik Güvenliği: ODTÜ Öğrenci Bakışı
Kundakcı, Ezgı; Karataş Sevinen, Pınar; Dalkıç, Gülçin; Ozbılen, Basar; Tüydeş Yaman, Hediye (2016-01-01)
Sürdürülebilir ulaşımın temel bileşenlerinden biri olan trafik güvenliği, dünyada olduğu gibi ülkemizde de uzun vadeli strateji ve politikaların önemli bir odağı haline gelmiş olup, gerek ulusal gerekse de yerel düzeyde önlemlerin alınabilmesi açısından birçok çalışma yürütülmektedir. Son yıllarda, Trafik Güvenliği Platformu stratejileri dahilinde, trafik güvenliği konusunda farkındalığın oluşturulması amacıyla üniversite çalışanları ve öğrencilerine yönelik faaliyetler gerçekleştirilmekte olup, üniversitel...
Setting the Key Issues and a Prioritization Strategy for Designing Sustainable Interior Environments
Demirkan, Halime; Afacan, Yasemin (Middle East Technical University, Faculty of Architecture, 2018-6-19)
Designers should operate an effective strategy to increase the possibility of creating sustainable built environments. This paper aims to evolve a framework that is composed of the sustainable interior environment issues acting as the basis that contribute positively to humans' well being through the efficient use of site, energy, water and materials and resources in the built environment. The C-K theory, which defines the design process as an interaction between the space of concepts (C) and the space of k...
The role of urban agriculture in sustainable urban development, creation of social bonds and community formation
Erişen, Yağmur; Akkar Ercan, Zübeyde Müge; Urban Design in City and Regional Planning Department (2022-4-18)
With the ever-increasing urbanization, sustainable urban development has gained more importance. Actions to achieve sustainable urban development have been discussed from many perspectives. One of the prescribed actions for successful sustainable development is the sustainable communities according to the specific urban context, responding to the wants, needs and the culture of its community. With the COVID-19, people in cities realized the importance of green spaces and the critical need for socialization....
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
M. Işıksal Bostan, “Sürdürülebilirlik İçin Eğitimde Yeni Bir Yaklaşım : Yaratıcı Drama.,” 2009. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59747.