Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
anonymousUser
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Browse
Browse
By Issue Date
By Issue Date
Authors
Authors
Titles
Titles
Subjects
Subjects
Communities & Collections
Communities & Collections
Üniversite Öğrencilerinin Sürdürülebilirlik Ve Çevre İle İlğili Anlayış Tutum Değer İlgi Ve Davranışları Üzerine Bir Çalışma.
Date
2010-12-31
Author
Ertepınar, Hamide
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
4
views
0
downloads
Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin çevre ve sürdürülebilirlik ile ilgili anlayış, tutum, değer, ilgi ve davranışları belirlemektir.Çalışma üniversite öğrencilerinin doğaya bağlılıkları, çevresel kaygıları, çevreye yönelik tutumları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiler üzerine yoğunlaşacaktır. Ayrıca öğrenciler soruları yanıtlarken, çevresel sosyal beğenirlik ölçeği ile sosyal normlardan etkilenip etkilenmedikleri belirlenerek, daha net sonuçlar elde edilmesi hedeflenmektedir. Çalışma sırasında üç ölçeğin Türkçe'ye adaptasyonları ve pilot uygulamaları yapılarak çevre eğitimi literatürüne katkı sağlanması beklenmektedir.Çalışmanın kapsamını Ankara'nın 4 büyük üniversitesinde okuyan 2. ve 4. sınıf üniversite öğrencileri oluşturmaktadır. Veri toplamak amacıyla farklı araştırmacılar tarafından geliştirilmiş ölçekler kullanılacaktır. Ölçeklerin pilot uygulamaları yapılıp, gerekli adaptasyonları sağlandıktan sonra, örnekleme uygulanacaktır. Bu çalışma ile birlikte üniversitlerdeki öğrencilerin sürdürülebilirlik ve çevre ile ilgili görüşleri belirlenip, mevcut durum tespit edilerek, öğretim programlarının sürdürülebilirliğe yönelik yeniden düzenlenmesi konusunda gerekli veriler elde edilecektir. Sürdürülebilirlik için Eğitimi uluslararası alanda yüksek öğretimi de kapsayacak şekilde eğitimin her basamağına entegre etmek için politik açıdan çeşitli girişimlere başlanmıştır (UNESCO, 2004). Bu anlamda bu çalışmanın sürdürülebilirlik için eğitim ile ilgili bu girişimlere katkı sağlaması beklenmektedir.
URI
https://hdl.handle.net/11511/59753
Collections
Department of Elementary Education, Project and Design