Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Anasınıfı Öğretmenlerinin Okul Öncesi Eğitimde Aile Birlikteliği, Aile Eğitimi ve Aile Katılımı Farkındalıklarının İncelenmesi
Date
2018-12-31
Author
Demircan, Hasibe Özlen
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
401
views
0
downloads
Cite This
Erken çocukluk döneminde sağlanan kaliteli eğitim çocukların tüm alanlardaki gelişimleri üzerinde doğrudan ve kalıcı olumlu etkilere sahip olduğu için (Camilli ve diğerleri, 2010), okul öncesi dönemde bulunan çocukların öğrenmesi ve gelişiminde öğretmen son derece önemli bir role sahiptir (Barnett, 2004). Alan yazın eğitimde anahtar rol oynayan öğretmenlerin çeşitli rolleri olduğunu göstermektedir. Bunlardan bazıları eğitimde idareci, yönetici, başlatıcı, danışman ve kolaylaştırıcı rol üstlenmeleridir (Petterson ve diğerleri, 2004). Bu rollere ek olarak da, sağlıklı bir öğretmen-veli işbirliği sağlamak, Şahin ve Ünver (2005)’e göre öğretmenin bir diğer görevidir. Bu sağlıklı iş birliğinin gerçekleşmesiyse taraflar arasında gerçekleştirilecek ikili iletişimlere dayanır.Aynı amaç doğrultusunda gerçekleştirilen etkinlikler aile katılımı, aile eğitimi ve aile birlikteliği kavramlarıyla ifade edilmektedir. Bahsi geçen bu üç kavram dönüşümlü olarak birbirleri yerine kullanılmasına rağmen, her biri kendi özel anlamlarına sahiptir. Bu kavramların asıl amacı çocuklarının eğitim sürecinde ebeveynleri aktif kılmak olsa da, ilgili alan yazında bu üç kavramın arasında ne gibi farklar olduğuna değinen bir çalışmaya araştırmacıların bilgisi dahilinde rastlanmamıştır. Bu sebepler doğrultusunda bu projenin temel amacı eğitim vermekte olan okul öncesi öğretmenlerinin ebeveynleri çocuklarının eğitim süreçlerine dahil etmek konusundaki görüşlerini ve bu alandaki uygulamaları incelemektir.
Subject Keywords
Sosyal Bilimler
URI
https://hdl.handle.net/11511/59805
Collections
Department of Elementary and Early Childhood Education, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
Erken Çocukluk Döneminde Aktif Öğrenme Ortamlarının Yaratılması
Sevimli Çelik, Serap; Demircan, Hasibe Özlen(2018-12-31)
Bilgisayar, video oyunları, televizyon, apartman hayatı ve okula servis ile ulaşım sonucunda aktif olmayan bir yaşam biçimi sürdüren günümüz çocukları için okul öncesi eğitim kurumları günlük hareketi desteklemede önemli bir role sahiptir. Okul ortamında fiziksel gelişimi desteklenen çocukların ileriki yaşamlarında fiziksel olarak daha aktif ve sağlıklı bir yaşam sürdürdükleri ve spora katılımlarının hareketsiz bir yaşam sürdüren çocuklara oranla daha yüksek olduğu vurgulanmaktadır (Gallahue & Ozmun, 2006)....
Okul öncesi çocuklarının çevre-insan ilişkisi üzerine algıları: Boylamsal takip çalışması
Olgan, Refika(2015-12-31)
Bu çalışma kapsamında, 2012 Güz döneminde 60-66 aylık okul öncesi dönem çocuklarına (N=18) uygulanan sürdürülebilir kalkınma için eğitim programının onların insan-çevre ilişkisi ile ilgili algılarına uygulamayı takip eden sene sonunda etkisinin hangi ölçüde devam ettiğini ortaya koymak amacıyla boylamsal takip çalışması yapılacaktır. Önerilen bu çalışma daha önce 2012 Güz döneminde tamamlanan eğitim programına katılan çocukları kapsayacak ve katılımcıların insan-çevre ilişkisine yönelik algılarını ortaya ko...
60-72 Aylık Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Sürdürülebilir Yaşam Çerçevesinde Çevrelerini Nasıl Algıladıklarının İncelenmesi
Olgan, Refika(2013-12-31)
Bu araştırmanın amacı okul öncesi dönem çocuklarının sürdürülebilir yaşam perspektifi açısından çevrelerini ve çevre-insan etkileşimini nasıl algıladıklarının incelenmesidir. Yapılacak olan araştırma kapsamında sürdürülebilir kalkınma için eğitim temelli bir program tasarımı yapılacak ve 60-72 aylık öğrenci grubuna sahip iki okul öncesi eğitim kurumunda uygulaması gerçekleştirilecektir. Tasarlanacak olan sürdürülebilir kalkınma için eğitim kapsamındaki 50 adet etkinlik yapılandırıcı yaklaşım temel alınarak ...
Anne ve çocuk arasında geçmişe yönelik ve etkinlik sırasında yapılan konuşmaların çocuğun bellek gelişimine ve öğrenmesine etkisi: Kompost etkinliği örneği
Olgan, Refika(2017-12-31)
Araştırmanın amacı beraber yer aldıkları kompost ile ilgili etkinlikler sırasında ve sonrasında 60-66 aylık okul öncesi dönem çocukları ve anneleri arasında bu etkinlikler ile ilgili geçmişe yönelik konuşmaların çocukların toprağı, kompost döngüsünü ve sürdürülebilirliği öğrenme üzerine etkisinin incelenmesidir.
Sahanın “Sıcak Gündeminde” Sosyal Bilimcinin Deneyimleri: Niteliksel Araştırmalar ve Özdüşünümsellik
Rittersberger, Helga İda(2015-12-31)
Alan araştırması deneyimleri üzerine yürütülmesi önerilen bu proje, araştırmacı ve araştırılan kişi arasındaki güç ilişkisinin toplumsal hareketler bağlamından etkilenip etkilenmediğini, etkilendiyse bunun araştırmacının deneyimine yansımalarının ne olduğunu düşünümsel metodoloji çerçevesinde anlamak amacı taşır. Bu amaçla, beklenmedik şekilde gelişen ve gündelik hayata yansımaları olan toplumsal hareketler süresinde niteliksel araştırma yürüten sosyal bilimcilerin deneyimlerine ulaşılmaya çalışılacaktır. ...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
H. Ö. Demircan, “Anasınıfı Öğretmenlerinin Okul Öncesi Eğitimde Aile Birlikteliği, Aile Eğitimi ve Aile Katılımı Farkındalıklarının İncelenmesi,” 2018. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59805.