Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
anonymousUser
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Açık Bilim Politikası
Açık Bilim Politikası
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Browse
Browse
By Issue Date
By Issue Date
Authors
Authors
Titles
Titles
Subjects
Subjects
Communities & Collections
Communities & Collections
Anasınıfı Öğretmenlerinin Okul Öncesi Eğitimde Aile Birlikteliği, Aile Eğitimi ve Aile Katılımı Farkındalıklarının İncelenmesi
Date
2018-12-31
Author
Demircan, Hasibe Özlen
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
12
views
0
downloads
Erken çocukluk döneminde sağlanan kaliteli eğitim çocukların tüm alanlardaki gelişimleri üzerinde doğrudan ve kalıcı olumlu etkilere sahip olduğu için (Camilli ve diğerleri, 2010), okul öncesi dönemde bulunan çocukların öğrenmesi ve gelişiminde öğretmen son derece önemli bir role sahiptir (Barnett, 2004). Alan yazın eğitimde anahtar rol oynayan öğretmenlerin çeşitli rolleri olduğunu göstermektedir. Bunlardan bazıları eğitimde idareci, yönetici, başlatıcı, danışman ve kolaylaştırıcı rol üstlenmeleridir (Petterson ve diğerleri, 2004). Bu rollere ek olarak da, sağlıklı bir öğretmen-veli işbirliği sağlamak, Şahin ve Ünver (2005)’e göre öğretmenin bir diğer görevidir. Bu sağlıklı iş birliğinin gerçekleşmesiyse taraflar arasında gerçekleştirilecek ikili iletişimlere dayanır.Aynı amaç doğrultusunda gerçekleştirilen etkinlikler aile katılımı, aile eğitimi ve aile birlikteliği kavramlarıyla ifade edilmektedir. Bahsi geçen bu üç kavram dönüşümlü olarak birbirleri yerine kullanılmasına rağmen, her biri kendi özel anlamlarına sahiptir. Bu kavramların asıl amacı çocuklarının eğitim sürecinde ebeveynleri aktif kılmak olsa da, ilgili alan yazında bu üç kavramın arasında ne gibi farklar olduğuna değinen bir çalışmaya araştırmacıların bilgisi dahilinde rastlanmamıştır. Bu sebepler doğrultusunda bu projenin temel amacı eğitim vermekte olan okul öncesi öğretmenlerinin ebeveynleri çocuklarının eğitim süreçlerine dahil etmek konusundaki görüşlerini ve bu alandaki uygulamaları incelemektir.
Subject Keywords
Sosyal Bilimler
URI
https://hdl.handle.net/11511/59805
Collections
Department of Elementary and Early Childhood Education, Project and Design