Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Bulgaristandaki Azınlık Türk Grubunda Birey Ve Grup Temelli Kaynakların Algılanan Ayrımcılık Ve Bireyin İyilik Hali Arasındaki İlişkiye Etkileri.
Date
2010-12-31
Author
Cingöz Ulu, Banu
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
159
views
0
downloads
Cite This
Çalışmada literatürdeki bulgulara paralel olarak, Bulgaristan Türklerinde algılanan ayrımcılığın bireyin iyilik-halini olumsuz yönde etkilemesi beklenmektedir. Ayrıca çalışmada algılanan ayrımcılığın iyilik hali üzerindeki etki kuvvetini belirleyen grup ve birey temelli değişkenler de ele alınacaktır. Grup ve birey temelli değişkenlerle ilgili olarak beklenen sonuçlar: • Birey- temelli değişkenler ele alındığında, katılımcıların rapor ettikleri yüksek öz-yeterlik, sosyal destek ve iyimserliğin , algılanan ayrımcılık ve kişinin iyilik hali arasındaki ilişkiyi zayıflatması yani algılanan ayrımcılığın kişinin iyilik hali üzerindeki olumsuz etkisini azaltması beklenmektedir. • Grup temelli değişkenler ele alındığında ise, kolektif öz-saygı, gruplar-arası yeterlik, Bulgaristan Türkü kimliği ve Bulgaristan vatandaşlığı kimliğinin, koruyucu etkisinin olacağı yani bu değişkenlerdeki yüksek skorların algılanan ayrımcılığın kişinin iyilik hali üzerindeki etkisini azaltacağı önerilmektedir. Bu doğrultuda düşük kolektif öz-saygı, gruplar-arası yeterlik ile Bulgaristan Türkü kimliği ve Bulgaristan vatandaşlığı ile düşük özdeşleşme rapor edenlerde algılanan ayrımcılığın kişinin iyilik hali üzerindeki olumsuz etkisinin çok daha kuvvetli olacağı önerilmektedir Çalışma kapsamında kadın ve erkek sayısı dengeli olmak üzere yaklaşık 300 katılımcıya anket uygulanacaktır. Katılımcılar Bulgaristan'da yaşayan Türklerdir . Yaş aralığının 18 ile 70 arasında olması planlanmıştır. Çalışmada kullanılacak verinin, Bulgaristan'ın Tırgovişte, Sofya ve Şumen illerinden toplanması hedeflenmektedir.
URI
https://hdl.handle.net/11511/61443
Collections
Graduate School of Social Sciences, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
Reconstruction of Pre-Modern Traditions in Kyrgyzstan: Legal Pluralism and Women
Yavuz Aktaş, İdil; Kuşçu Bonnenfant, Işık; Department of Eurasian Studies (2021-12-7)
This study examines the reinvention of ancient traditions of Kyrgyz people in terms of aksakal courts which are aspects of legal pluralism in Kyrgyzstan and women’s position with respect to aksakal courts’ judgments. From a historical perspective, this thesis aims to analyze how the pre-Soviet identities and traditions mutated, adapted and survived until today, forming modern state institutions and social practices. In this study, it is argued that the current pluralist legal system brought with the establi...
Ankarada'daki Okullarda Çalışan Öğretmenlerin Örgütsel Değişime Hazır Olma Durumları Ve Örgütsel Güven Duyguları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi.
Kondakçı, Yaşar(2010-12-31)
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim ve ortaöğretim düzeyindeki devlet okullarında görev yapan öğretmenlerin değişime hazır olma durumları ve okullarda algıladıkları örgütsel güven arasındaki ilişkiyi incelemektir.Çalışmanın kapsamı değişime yönelik tutumlar ve okul örgütlerinde güven ile sınırlandırılmış olup okul yönetiminin ve öğretmenlerinin değerlendirmeleri kapsamında, kurumlardaki öğretmenlerin tutumlarının çıkarılması ve incelenmesi, çalışmanın ana eksenini oluşturmaktadır. Bu çalışma, ilişkisel (correla...
A Narrative inquiry into early career English language teacher identities
Taşdemir, Hanife; Seferoğlu, Gölge; Department of English Language Teaching (2021-3-19)
This narrative inquiry aims to investigate the professional identities of early career English language teachers in the Turkish state school context. It explores the ways language teacher identities are constructed through personal histories and professional experiences in learning communities. The early career English language teachers’ views regarding teaching, teachers, students, and the language and the affective dimension of their job are examined. The study additionally looks into the influences of th...
Tayvan Ve Uzakdoğu’da Hegemonik Liderlik Mücadelesi
Yalvaç, Faruk (Ankara Üniversitesi , 2018-08-01)
Bu makale Uzak Doğu'daki hegemonik liderlik mücadelesi çerçevesinde Tayvan'ın konumunu incelemektedir. Tayvan bir taraftan tam bağımsız bir statüye kavuşmak isterken diğer yandan Çin, ABD gibi Uzak Doğu'da hegemonik liderlik mücadelesi arasında sıkışmış bir ülkedir. Makale Tayvan'ın bu komununun bir değerlendirmesini sunmaktadır.
Comparison of high cultural capital and low cultural capital pictorial household artwork consumers in the upper middle class in Ankara
Demircioğlu, Deniz; Karababa, Eminegül; Department of Business Administration (2020-10-11)
The purpose of this research is to understand the differences of the meanings inferred through pictorial household artwork consumption between high cultural capital and low cultural capital consumers in the upper middle class in Ankara/Turkey. I utilized Pierre Bourdieu’s theory of distinction to explain the social status of the consumers depending on their tastes in pictorial household artworks. I tried to understand whether, in the postmodern era, the high arts as objectified cultural capital has los...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
B. Cingöz Ulu, “Bulgaristandaki Azınlık Türk Grubunda Birey Ve Grup Temelli Kaynakların Algılanan Ayrımcılık Ve Bireyin İyilik Hali Arasındaki İlişkiye Etkileri.,” 2010. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/61443.