Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Ankarada'daki Okullarda Çalışan Öğretmenlerin Örgütsel Değişime Hazır Olma Durumları Ve Örgütsel Güven Duyguları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi.
Date
2010-12-31
Author
Kondakçı, Yaşar
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
148
views
0
downloads
Cite This
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim ve ortaöğretim düzeyindeki devlet okullarında görev yapan öğretmenlerin değişime hazır olma durumları ve okullarda algıladıkları örgütsel güven arasındaki ilişkiyi incelemektir.Çalışmanın kapsamı değişime yönelik tutumlar ve okul örgütlerinde güven ile sınırlandırılmış olup okul yönetiminin ve öğretmenlerinin değerlendirmeleri kapsamında, kurumlardaki öğretmenlerin tutumlarının çıkarılması ve incelenmesi, çalışmanın ana eksenini oluşturmaktadır. Bu çalışma, ilişkisel (correlational) bir çalışma olarak desenlenmiş bir çalışma olup, daha önce hazırlanan anketlere dayanarak veri toplanması dayanmaktadır. Çalışmanın evrenini Ankara'da bulunan M.E.B'e bağlı ilköğretim ve lise düzeyindeki okullarda görev yapan öğretmenlerinin tamamı oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemi ise ilköğretim ve lise düzeyindeki okullarda çalışan öğretmenler arasından kümeleme yöntemiyle seçilecek 50 okul ve yaklaşık 600 öğretmenden oluşacaktır. Çalışma sonucunda öğretmenlerin yöneticilerine, meslektaşlarına, velilere ve öğrencilere duydukları güven ile değişime hazır olmanın kararlılık, bilişsel ve duygusal boyutlarında anlamlı bir ilişki bulunması beklenmektedir.
URI
https://hdl.handle.net/11511/61454
Collections
Graduate School of Social Sciences, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
Ankara Metropoliten Alanı’nda İmalat Sanayinin Yer Değiştirme Süreci Ve Özellikleri
Boston, Meryem; Erdoğan Aras , Fatma; Görer Tamer , Nilgün (Middle East Technical University, Faculty of Architecture, 2010)
1980’lerde neo liberal politikaların uygulanmasına koşut olarak bir yandan firmalar arası rekabetin artması ve sanayinin yeniden yapılanması, diğer yandan da merkezi ve yerel otoritenin kentsel dönüşüm ve yenileme projeleri, firmaların yer değiştirme süreçlerini etkileyen dışsal dinamikler olarak günümüzde sanayi coğrafyasının yeniden şekillenmesine yol açmaktadır. Bu çalışma son dönemde firma yer değiştirme sürecine ilişkin artan ilgiye paralel olarak, Ankara imalat sanayinin yer değiştirme davranışları üz...
Ankara'da Özel Sektör Sosyal Sorumluluğu Kapsamında Devlet Tarafından Verilen Eğitime Yapılan Katkıların İncelenmesi.
Kondakçı, Yaşar(2009-12-31)
Bu çalışma, Türkiye'de özel sektörün sosyal sorumluluk kapsamında devlet tarafından verilen eğitime yaptığı katkıları irdeleyecektir. Daha özel olarak, bu çalışma Ankara'da özel sektör kurumlarının devlet tarafından verilen eğitime yaptıkları katkıları etkileyen faktörleri, özel sektörün sosyal sorumluluğu çerçevesinde incelemeyi amaçlamaktadır. Bu proje Ankara'da eğitim kurumlarına katkıda bulunan kurum ve kuruluşlara ulaşmayı hedeflemektedir. Proje kapsamında veri toplamı aracı olarak yarı yapılandırılmış...
Ankara'nın Pursaklar İlçesinde Siyasal Kimliklerin Oluşumu
Yıldırım, Erdoğan; Aydın, Mustafa Berkay; Bağçe, Samet(2015-12-31)
Bu çalışmanın amacı, Ankara’nın Pursaklar ilçesinde siyasal kimliklerin oluşumunu, hem ilçenin gelişimi ve kentleşme karakteristikleri hem de ilçede yaşayan nüfusun toplumsal profili ve kurumsal siyasetle geliştirdikleri ilişki ve bağlar üzerinden incelemektir. Bu bağlamda çalışma, bir kavramsal çerçevenin geliştirilmesini amaçlayan teorik bir araştırma ve Pursaklar ilçesinde gerçekleştirilecek ve kırk kişiyi kapsayacak derinlemesine görüşmelerden oluşan alan çalışması olmak üzere iki bölüm veya aşamadan ol...
Empirical Analysis of the Spatial Distribution of Organised Food Retailers in Ankara with Regard to Neighbourhoods’ Social, Economic and Physical Characteristics
Büyükcivelek, Ahmet Burak (2014-01-01)
Kentleşme süreçleri ile perakende coğrafyasının dönüşümü arasındaki ilişki, 1900’lerin başından beri, kent planlama, coğrafya ve toplumbilim alanlarının ilgi odağı olmuştur. Geliştirilen farklı yaklaşımlar bu ilişkinin farklı boyutları üzerinde yoğunlaşmış, iki süreç arasındaki etkileşimin parçalarını nedensellikler üzerinden açıklamayı amaçlamıştır. Bu yazıda, Ankara kenti üzerine yapılan araştırma bulgularından yola çıkılarak geçmiş yaklaşımların parçacıl açıklamalardan öteye gitmediği, etkileşim sürecini...
Ankara Mobilyacılar Sitesinde Üretim Alanında Çalışan Genç İşçiler Ve Farklı Ölçeklerdeki.dışlanma Süreçleri.
Ersoy, Melih(2012-12-31)
Küçük ve orta ölçekli işletmelerin yoğunlaştığı bir kentsel alanda çalışan genç işçilerin farklı toplumsal alanlarda maruz kaldıkları dışlanma süreçlerinin incelenmesi ve kentsel politika önerilmesi hedeflenmektedir.
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
Y. Kondakçı, “Ankarada’daki Okullarda Çalışan Öğretmenlerin Örgütsel Değişime Hazır Olma Durumları Ve Örgütsel Güven Duyguları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi.,” 2010. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/61454.