Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
anonymousUser
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Açık Bilim Politikası
Açık Bilim Politikası
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Browse
Browse
By Issue Date
By Issue Date
Authors
Authors
Titles
Titles
Subjects
Subjects
Communities & Collections
Communities & Collections
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevre Dostu Davranışlarının Değer-İnanç-Norm Teorisine Göre Açıklanması: İklim Değişikliği Örneği
Date
2013-12-31
Author
Öztekin, Ceren
Hiğde, Emrah
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
9
views
0
downloads
Sürdürülebilir bir gelecek doğal kaynakların korunması ve tüketilmeden kullanılmasını gerektirmektedir. Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerde nüfus artışı, ormanların yok edilmesi ve kentleşme gibi birçok problemlerden dolayı doğa tahrip edilmekte, doğal kaynaklar büyük bir hızla tüketilmektedir. Mevcut yaşam kalitesinin yükseltilmesi ve gelecek kuşakların da en az bizim kadar kaliteli yaşayabilmelerine olanak yaratılması için insan-çevre etkileşiminin gözden geçirilmesi gerekmektedir. Bu etkileşimin en önemli noktası ise, çevre korumacı davranışlardır. Bu davranışların topluma aktarılmasında ve yaygınlaştırılmasında öğretmenler çok önemli bir role sahiptirler. Bu doğrultuda, önerilen araştırmada Değer-İnanç-Norm Kuramı ışığında Türkiye gibi gelişmekte olan bir ülkede fen ve teknoloji öğretmenliği yapacak öğretmen adaylarının iklim değişikliğine ilişkin çevre dostu davranışlarını psikolojik ve bilişsel değişkenler (değer yönelimleri, çevreyle ilgili dünya görüşleri, iklim değişikliği hakkındaki genel inançları ve iklim değişikliğine dair epistemik inançlar) kullanılarak açıklanması ve iklim değişikliği davranış modeli oluşturulması amaçlanmıştır.
Subject Keywords
Eğitim
,
Çevre Kirliliği
,
Ekoloji
URI
https://hdl.handle.net/11511/61503
Collections
Department of Elementary Education, Project and Design