66-90 aylık çocukların hazır bulunuşluklarına ilişkin, ince motor, el-göz koordinasyon becerilerinin yaş, cinsiyet ve okul öncesi eğitim durumlarına göre karşılaştırılması

2013-12-31
Harmancı Başkut, Yasemin
Kirazcı, Sadettin
Yeni Türk Eğitim Sistemi’nin 222 Sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Sonucu 12 (4+4+4) yıllık zorunlu eğitimi kabul edilmesiyle, ilköğretime başlama yaşı 66 aylık belirlenmiştir. Bu kapsamda İlkokul birinci sınıfına başlayan 66-90 aylık çocukların gelişimlerine ilişkin mevcut durumlarını (boy-kilo endeksi, büyük motor kas gelişimi, denge) ölçmek ve tanımlamak, ince motor beceri ve el-göz koordinasyon becerilerini yaş gruplarına, cinsiyete ve okul öncesi eğitim alıp almadıklarına göre karşılaştırma yapmak bu çalışma planlanmıştır.

Suggestions

Matematik Öğretmenlerinin İnanışlarının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi: NorBaTM Projesi Türkiye Çalışması
Haser, Çiğdem; Arslan, Okan; Çelikdemir, Kübra(2014-12-31)
Bu çalışmada ortaokul matematik öğretmenlerinin mesleki tatmin, öğretime yaklaşım, etkili öğretim, etkili matematik öğretimi ve öğrenimi, ders kitabı kullanımı ve öğretmenlerin tipik öğretimleri hakkındaki inanışları NorBaTM projesi kapsamındaki ölçekler ile araştırılacaktır. Elde edilen sonuçlar Avrupa, Balkan, İskandinav ve Uzakdoğu’dan projeye katılan ülkelerden elde edilen sonuçlar ile karşılaştırılarak, öğretmenlerin hizmet öncesi ve hizmet içi eğitimlerini geliştirecek şekilde kullanılacaktır.
Fen bilgisi öğretmen adaylarının sosyobilimsel konuların öğretimi konusunda öz-yeterlik inançlarının, karakter ve değer algılarının geliştirilmesi.
Yılmaz Tüzün, Özgül; Çakıroğlu, Jale(2016-12-31)
Bu çalışmada ilköğretim fen bilgisi öğretmenliği bölümü öğretmen adaylarının SBK konularını öğretmeye yönelik öz-yeterlik inançlarının, karakter ve değer algılarının geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu çalışma ELE 440 Science-Technology-Society dersinin öğrencileri ile gerçekleştirilecektir. Bu bağlamda öğrenciler sosyobilimsel konuların öğretimine yönelik bir dizi teorik (ders için sunumlar ve uzman seminerleri) sunumlar yapılacak ve sınıf için etkinlikler ve öğretim uygulamalar yapılacaktır.
Mobil Destekli Kesintisiz Öğrenme Uygulamalarının Geliştirilmesi Ve Etkinliğinin Bilişsel Yük Kuramı Çerçevesinde Değerlendirilmesi.
Yıldırım, Zahide; Ataş, Amine Hatun; Delialioğlu, Ömer; Aşkun, Cengiz Savaş(2013-12-31)
Bu araştırmanın amacı Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) programlarında yer alan ‘Bilgisayar Donanımı’ dersi kapsamında öğrencilere uygulama olanağı sağlamak amacıyla mobil teknolojilerde çalışacak similasyonlar geliştirmek ve ‘Mobil Destekli Kesintisiz Öğrenme’ ortamı sunarak bu ortamın etkinliğini Bilişsel Yük Kuramı ve öğrenme çıktıları açısından incelemektir.
Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının Çevre ve Alan Konusuna Yönelik Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi
Işıksal Bostan, Mine(2018-12-31)
Bu çalışmanın amacı, mikro-öğretim yöntemi çerçevesinde ortaokul matematik öğretmen adaylarının alan ve çevrenin ilişkisine dair pedagojik alan bilgilerini incelemektir. Bu kapsamda öğretmen adaylarının izleyecekleri öğrenci düşünüşü içerikli video durumlarına yapacak oldukları yorumlar pedagojik alan bilgileri açısından incelenecektir.
Online Ders Değerlendirme Anketi'ne Yönelik Öğrencilerin Görüşlerinin İncelenmesi.
Çapa Aydın, Yeşim(2013-07-01)
Üniversitemizde her dönem optik form kullanılarak uygulanan Ders Değerlendirme Anketleri, 2008-2009 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Döneminden itibaren elektronik ortamda uygulanmaya başlanmıştır. Optik formdan elektronik ortama geçişin sebebi, anketlerin uygulanma ve değerlendirme aşamasında yaşanan sorunlar olarak açıklanmıştır. 2011-2012 Sonbahar döneminde Online Ders Değerlendirme Anketleri 6. kez uygulanacaktır. Buna rağmen, cevap oranının düşük olduğu 30 Kasım 2011 tarihinde yapılan Yöneticiler Toplantısı’n...
Citation Formats
Y. Harmancı Başkut and S. Kirazcı, “66-90 aylık çocukların hazır bulunuşluklarına ilişkin, ince motor, el-göz koordinasyon becerilerinin yaş, cinsiyet ve okul öncesi eğitim durumlarına göre karşılaştırılması,” 2013. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/61505.