Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
İlk Ve Orta Dereceli Okullardabilgi Ve Ağ Güvenliği Konularındaki Bilgi Ve Beceri Düzeylerinin Belirlenmesi Ve Artırılması.
Date
2014-12-31
Author
Delialioğlu, Ömer
Pancar, Nilay
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
245
views
0
downloads
Cite This
Bu projenin amacı Türkiye’de ilk ve orta dereceli okullarda kullanılan ve günden güne yaygınlaşan bilişim teknolojileri araçlarının güvenli bir biçimde kullanılabilmesi ve bilginin korunabilmesi için bu okullarda öğrenci, öğretmen ve velilerin bilişim güvenliği konularındaki bilgi ve beceri düzeylerinin belirlenmesi ve geliştirilmesidir. Bu amaca uygun olarak bir eğitim portalı oluşturulacaktır. Bu çalışma sonucunda elde edilen bilgilerle okullar için bilgi ve ağ güvenliği konusunda müfredat ve politikalar oluşturulabilir. Ayrıca şu an ki uygulamada okullarda bilgi ve ağ güvenliği doğrudan merkezi yönetim tarafından yapılmaktadır. Fakat bu uygulama bilgisayar ile öğrenmede sıkıntılar doğurabilmektedir. Bazen engelleme programları içeriği düzgün olan siteleri engelleyebilmekteler, öğretmenler kendileri için gerekli olan programları yüklemekte sıkıntılar yaşayabilmektedirler. Okulların hemen hemen hepsinde bilişim/formatör öğretmenler bulunmaktadır. K9 gibi var olan bir program eğitim sistemimize uyarlanabilir veya yeni bir yazılım geliştirilerek bilgisayarlara kurulabilir ve alt seviyede denetim bu öğretmenlere verilebilir. Politikalar sayesinde de öğretmenler ve öğrenciler görev ve sorumluluklarının bilincinde olacağından dolayı uygulamalar daha dikkatli yürütülecektir. Bu yönde de pilot bir uygulama gerçekleştirilebilir.
Subject Keywords
Sosyal Bilimler
,
Eğitim
,
Bilgi (Enformasyon) Sistemleri ve Komünikasyon Teknolojisi
URI
https://hdl.handle.net/11511/61857
Collections
Department of Computer Education and Instructional Technology, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
İngilizce Derslerinde Bilişim Teknolojileri Kullanımı
Erkan, Gökçe; Balbay, Seher(2017-12-31)
Özellikle bölüm öğrencilerinin aldığı ENG101, ENG102, ENG211, ENG311 derslerinde Bilişim Teknolojilerini daha aktif ve etkili kullanılması için öğretim elemanlarının bilgilendirilmesi hedeflemektedir.
ODTÜ Küresel Kalkınma Öğrenme Ağı Ofisi Kurulması
Gürbüz, Tarkan; Oran, Adil; Gürbüz, Nurdan(2016-12-31)
Dünya Bankası tarafından başlatılmış olan Küresel Kalkınma Öğrenme Ağı (Global Development Learning Network – GDLN) birçok saygın enstitünün sürdürülebilir kalkınma için bilgi üretimi ve paylaşımını sağlamak amacıyla biraraya gelip ileri uzaktan öğrenme teknolojilerini kullanarak kurslar, seminerler ve diğer öğrenme etkinlikleri sunmaktadır. Giderek büyümeyi hedefleyen bu ağ içinde ODTÜ olarak 2005 yılından beri GDLN ECA (Europe and Central Asia) yapılanmasında yer almakta ve aktif olarak görevler üstlenmek...
İşletmeler için Büyük Veri ve İş Analitiği Yaklaşımlarının İncelenmesi ve Çözüm Önerisi
Akyol, Mehmet Ali; Eren, Pekin Erhan; Koçyiğit, Altan; Gökalp, Mert Onuralp; Gökalp, Ebru; Şener, Umut; Kayabay, Kerem(2017-12-31)
Bu projenin amacı, büyük veri ve iş analitiği temelli yaklaşımların kurumlara sağlayabileceği faydaların değerlendirilmesi ve organizasyonların doğru kararları hızlı şekilde verebilmeleri için gerekli bilgiyi gerçek zamanlı olarak keşfedebilmelerini kolaylaştırmaktır. Projeyle hedeflenen çıktılar, bir organizasyonun faaliyet gösterdiği alanda daha rekabetçi olabilmesi için iç ve dış kaynaklı ortaya çıkan her tür bilginin gerçek zamanlı olarak analiz edilerek karar mekanizmalarında kullanılabilir hale getiri...
Yaygın Bilişim Odaklı Servis Birleştirme Sistemi Tasarımı ve Uygulaması
Akyol, Mehmet Ali; Eren, Pekin Erhan; Şener, Umut; Kayabay, Kerem; Gökalp, Mert Onuralp; Koçyiğit, Altan(2017-12-31)
“Yaygın Bilişim Odaklı Servis Birleştirme Sistemi Tasarımı ve Uygulaması” projesinin amacı bir yaygın bilişim ortamında bulunan çeşitli algılayıcıları, harekete geçirici devre elemanlarını, akıllı mobil cihazları ve yaptığı işin servis olarak kullanılmasına olanak sağlayan tüm cihazları (yazıcı, kahve makinesi gibi) birleştirmeye yönelik bir sistem tasarlayıp, bu sistemi kullanarak toplanan veriler ve ölçümler sayesinde kullanıcı tarafından oluşturulmuş senaryoların otomatik olarak gerçekleştirilmesini sağl...
Akıllı Ofis ve Bina Ortamları İçin Mobil Cihaz Tabanlı İş Akışı Otomasyon Sistemi Geliştirilmesi
Peker, Serhat; Eren, Pekin Erhan; Özarslan, Süleyman; Kantarcıoğlu, Ertan; Koçyiğit, Altan(2015-12-31)
“Akıllı Ofis ve Bina Ortamları İçin Mobil Cihaz Tabanlı İş Akışı Otomasyon Sistemi Geliştirilmesi” projesinin amacı, akıllı mobil cihazlar kullanılarak ortamdaki algılayıcılara erişim sağlanması, algılayıcılardan gelen ısı, ışık, ses, görüntü gibi bağlam değerlerinin çeşitli algoritmalar kullanılarak anlamlı bilgilere dönüştürülmesi ve bu bilgilerin mesaj olarak kullanıcının mobil cihazına gönderilmesi, önceden tanımlanacak iş akışlarının algılayıcılardan gelen bağlam bilgileri kullanılarak otomatik olarak...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
Ö. Delialioğlu and N. Pancar, “İlk Ve Orta Dereceli Okullardabilgi Ve Ağ Güvenliği Konularındaki Bilgi Ve Beceri Düzeylerinin Belirlenmesi Ve Artırılması.,” 2014. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/61857.