Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
ODTÜ Küresel Kalkınma Öğrenme Ağı Ofisi Kurulması
Date
2016-12-31
Author
Gürbüz, Tarkan
Oran, Adil
Gürbüz, Nurdan
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
280
views
0
downloads
Cite This
Dünya Bankası tarafından başlatılmış olan Küresel Kalkınma Öğrenme Ağı (Global Development Learning Network – GDLN) birçok saygın enstitünün sürdürülebilir kalkınma için bilgi üretimi ve paylaşımını sağlamak amacıyla biraraya gelip ileri uzaktan öğrenme teknolojilerini kullanarak kurslar, seminerler ve diğer öğrenme etkinlikleri sunmaktadır. Giderek büyümeyi hedefleyen bu ağ içinde ODTÜ olarak 2005 yılından beri GDLN ECA (Europe and Central Asia) yapılanmasında yer almakta ve aktif olarak görevler üstlenmekteyiz. Bu yılın Temmuz ayı başında yapılan toplantılar sonrasında bölgede yer alan üyelerin oylarıyla üniversitemiz Regional Secreteriat (Bölge sekreterliği) görevi yanısıra ECA bölgesinde Board Member (Yönetim Kurulu Üyeliği) ve ayrıca ECA bölgesini temsilen Global Board Representative (Bölge Temsilcisi)görevlerine seçilmiştir. Üniversitemizin potansiyelini uluslararası arenada ortaya koymak için fırsatlar oluşturması bakımından bu ağ içerisinde seçilmiş olduğumuz görevler önemli olabilir. Uluslararası kurumlarla (diğer üniversiteler, eğitim ve araştırma kurumları, STK’lar, yerel yönetimler vb.) toplumsal hizmet alanında ortak projeler geliştirilmesi ve bunun için gerekli idari desteğin oluşturulacak bir ofis/birim tarafından sağlanması bu stratejik planda yer almaktadır. Bu projenin amacı bu ağ içinde ODTÜ nün üstleneceği görevlerin yürütülmesini üstlenecek bir birimin oluşturulması için çerçeve yapı ve finansal kaynak oluşturmaktır.
Subject Keywords
Sosyal Bilimler
,
Eğitim
,
Bilgi (Enformasyon) Sistemleri ve Komünikasyon Teknolojisi
,
Bilgisayar Bilimleri ve Teknolojisi
URI
https://hdl.handle.net/11511/59736
Collections
Department of Computer Education and Instructional Technology, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
İlk Ve Orta Dereceli Okullardabilgi Ve Ağ Güvenliği Konularındaki Bilgi Ve Beceri Düzeylerinin Belirlenmesi Ve Artırılması.
Delialioğlu, Ömer; Pancar, Nilay(2014-12-31)
Bu projenin amacı Türkiye’de ilk ve orta dereceli okullarda kullanılan ve günden güne yaygınlaşan bilişim teknolojileri araçlarının güvenli bir biçimde kullanılabilmesi ve bilginin korunabilmesi için bu okullarda öğrenci, öğretmen ve velilerin bilişim güvenliği konularındaki bilgi ve beceri düzeylerinin belirlenmesi ve geliştirilmesidir. Bu amaca uygun olarak bir eğitim portalı oluşturulacaktır. Bu çalışma sonucunda elde edilen bilgilerle okullar için bilgi ve ağ güvenliği konusunda müfredat ve politikalar...
Akıllı Ofis ve Bina Ortamları İçin Mobil Cihaz Tabanlı İş Akışı Otomasyon Sistemi Geliştirilmesi
Peker, Serhat; Eren, Pekin Erhan; Özarslan, Süleyman; Kantarcıoğlu, Ertan; Koçyiğit, Altan(2015-12-31)
“Akıllı Ofis ve Bina Ortamları İçin Mobil Cihaz Tabanlı İş Akışı Otomasyon Sistemi Geliştirilmesi” projesinin amacı, akıllı mobil cihazlar kullanılarak ortamdaki algılayıcılara erişim sağlanması, algılayıcılardan gelen ısı, ışık, ses, görüntü gibi bağlam değerlerinin çeşitli algoritmalar kullanılarak anlamlı bilgilere dönüştürülmesi ve bu bilgilerin mesaj olarak kullanıcının mobil cihazına gönderilmesi, önceden tanımlanacak iş akışlarının algılayıcılardan gelen bağlam bilgileri kullanılarak otomatik olarak...
Yaygın Bilişim Odaklı Servis Birleştirme Sistemi Tasarımı ve Uygulaması
Akyol, Mehmet Ali; Eren, Pekin Erhan; Şener, Umut; Kayabay, Kerem; Gökalp, Mert Onuralp; Koçyiğit, Altan(2017-12-31)
“Yaygın Bilişim Odaklı Servis Birleştirme Sistemi Tasarımı ve Uygulaması” projesinin amacı bir yaygın bilişim ortamında bulunan çeşitli algılayıcıları, harekete geçirici devre elemanlarını, akıllı mobil cihazları ve yaptığı işin servis olarak kullanılmasına olanak sağlayan tüm cihazları (yazıcı, kahve makinesi gibi) birleştirmeye yönelik bir sistem tasarlayıp, bu sistemi kullanarak toplanan veriler ve ölçümler sayesinde kullanıcı tarafından oluşturulmuş senaryoların otomatik olarak gerçekleştirilmesini sağl...
İngilizce Derslerinde Bilişim Teknolojileri Kullanımı
Erkan, Gökçe; Balbay, Seher(2017-12-31)
Özellikle bölüm öğrencilerinin aldığı ENG101, ENG102, ENG211, ENG311 derslerinde Bilişim Teknolojilerini daha aktif ve etkili kullanılması için öğretim elemanlarının bilgilendirilmesi hedeflemektedir.
Bulut Tabanlı Kurumsal Yönetim Bilişim Sistemlerinin Kullanımının İncelenmesi
Eren, Pekin Erhan; Şener, Umut; Kayabay, Kerem; Koçyiğit, Altan; Gökalp, Ebru(2016-12-31)
Bu proje kapsamında, bulut tabanlı kurumsal yönetim bilişim sistemlerinin (KYBS) kullanıcılar tarafından kullanımı ve kabulünü teşvik edici ve engelleyici faktörlerin araştırılması amaçlanmaktadır. Böylece, bulut servis sağlayıcılarına, ürünlerinin kabul edilebilirliğini ve kullanımını arttırmak için, ürünlerini geliştirirken nelere dikkat etmeleri gerektiği konusunda bilgi sağlanması hedeflenmektedir. Proje kapsamında, öncelikle bulut bilişim ve KYBS alanında kullanıcı kabulü ile ilgili literatürde yer al...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
T. Gürbüz, A. Oran, and N. Gürbüz, “ODTÜ Küresel Kalkınma Öğrenme Ağı Ofisi Kurulması,” 2016. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59736.