Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
7 Haziran ve 1 Kasım 2015 Genel Seçimleri Sürecinde Siyasi Parti Kampanyalarının Bir Parçası Olarak Televizyon Spotlarında Kullanılan Siyasi Reklam Stratejileri
Date
2017-12-31
Author
Avcı, Özgür
Çakmur, Barış
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
306
views
0
downloads
Cite This
Bu çalışma, 7 Haziran ve 1 Kasım 2015 tarihlerinde gerçekleştirilen genel seçimler için, bu seçimler sonucunda Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde temsil hakkı kazanan dört siyasi partinin (Adalet ve Kalkınma Partisi, Cumhuriyet Halk Partisi, Halkların Demokratik Partisi ve Milliyetçi Hareket Partisi), seçim kampanyaları sürecinde televizyonda yayınlamak üzere hazırladıkları reklam spotlarını ayrıntılı bir içerik analizine tabi tutmayı amaçlamaktadır. Çalışmayı, özellikle televizyonun yayın akışı içine yerleştirmek üzere hazırlanmış reklam filmlerini sistematik bir yöntemle analiz etmek amacıyla 1980’lerin ortalarında geliştirilmiş ve bugüne kadar siyasi iletişim ve pazarlama araştırmaları alanında oldukça yaygın kullanılmış videostyle modelini temel alarak yürütmeyi planladık. Söz konusu analiz modelini takip ederek, çalışmamıza konu olan malzemeleri üç ana kategori altında inceleyeceğiz: sözel içerik, sözel olmayan içerik ve prodüksiyon teknikleri. Ulaşacağımız bulgular, odaklandığımız özgül koşullarla sınırlı çıkarımlara fırsat tanımanın yanı sıra, başka coğrafik ve/veya zamansal toplumsal koşullar dahilinde yürütülen diğer çalışmaların bulgularıyla belli ölçülerde karşılaştırma imkanı sunarak, ilgili alandaki tartışmaların ampirik ve dolayısıyla teorik gelişimine katkıda bulunma potansiyeli taşımaktadır. Ayrıca, bu çalışma sayesinde Türkiye’deki mevcut siyasi kültürü anlamaya yönelik çabalara katkı yapabileceğimiz düşüncesindeyiz.
Subject Keywords
Siyaset Bilimi
,
İletişim
URI
https://hdl.handle.net/11511/62052
Collections
Department of Political Science and Public Administration, Project and Design
Suggestions
OpenMETU
Core
Yerel Yönetimlerde Merkezileşme: Ankara Büyükşehir Belediye Meclisi Örneği
Ergenç Glauberman, Ceren; Çelik, Özlem(2016-12-31)
Bu çalışma, 2012 yılında çıkarılan 5216 ve 6360 sayılı Belediye Kanunları’ndan sonra görev ve yetkilerinde değişikliğe gidilen Büyükşehir Belediye Meclisleri’nin yerel yönetim politika yapım, uygulama ve denetim süreçlerinde oynadıkları rolü değerlendirmeyi hedeflemektedir. Bu değerlendirmeye, Ankara Büyükşehir Belediye Meclisi kararları incelenerek ulaşılması hedeflenmektedir. Literatürde varolan çalışmalar büyükşehir belediye meclis üyelerinin profillerini çıkarmış, siyasi iktidarla ve iktisadi seçkinler ...
TURK SAGLIK SEKTORUNDE FINANSALLASMANIN GELISEN BOYUTLARI
Eren Vural, İpek(2015-12-31)
Bu çalışma 2003 yılından beri Sağlıkta Dönüşüm Programı çerçevesinde sağlık hizmetleri sunumunun ve finansmanının neoliberal yeniden yapılandırılması ile finans sermayesinin sağlık sektörüne artan eklemlenmesi arasındaki ilişkiyi inceleyecektir. Çalışma neoliberal yeniden yapılandırma politikaları çerçevesinde finans sermayesinin sağlık sektörüne eklemlenmesinin a) hangi alanlar/mekanizmalar dolayımı ile gerçekleştiğini, b)düzeyini ve etkinliğini c) siyasi ve sosyal sonuçlarını araştırmayı amaçlamaktadır.
Kadın Hakları Mücadelesinde Durum Tespiti-Sorunlar, Engeller, İmkanlar, Fırsatlar
Acar, Ayşe Feride(2014-12-31)
Bu araştırmanın amacı son on yılda Türkiye’de kadın hareketinin kadın hareketinin kendisine, içinde hareket ettiği dinamiklere ve ülke siyasetine dair algı ve vizyonunu anlamaktır. Çalışma, kadın hareketinin farklılaşan yapısı göz önünde tutarak, kadın hakları mücadelesinde kadın hareketinin algı, vizyon ve çözüm önerileri karşılaştırması yapmayı planlamakta kadın örgütlerinin uzlaştıkları ve ayrıştıkları noktaları da tespit etmeyi amaçlamaktadır. Proje kapsamında gerçekleştirilecek bir panelde kadın harek...
AZERBAYCAN’DA ORTA SINIF GENÇLER’DE SİYASETE KATILIM: KUŞAK FARKI ÜZERİNE KARŞILAŞTIRMALI ANALİZ
Ayata, Ayşe; Şentürk, Sezin(2018-12-31)
Bu proje orta sınıf gençlerin siyasi tercihlerinin ve yönelimlerinin Azerbaycan'ın bağımsızlığından bu yana nasıl bir dönüşüm geçirdiği, tarihsel örüntüsü göz önünde bulundurularak incelenecektir. Bununla birlikte farklı kuşaklar arasındaki farklılıkların ve benzerliklerinin siyasete katılma ve siyasi tutuma etkileri de araştırılacaktır. Sonuç olarak, Azerbaycan’da yapılacak olan alan araştırması ve toplanan niteliksel bilgi esas alınacaktır.
Alain Badiou’nun Düşüncesinde Siyasal Örgütlenme ve Devrim Hareketlerinin Analizi
Birler, Reşide Ömür(2018-12-31)
Bu çalışma Alain Badiou'nun siyasal düşüncesinin en geniş anlamıyla bir analizini yapmayı ve özelinde literatürde cevaplanmamış bir soru olan "siyasalın nasıl örgütleneceği ve Badiou’un nihai olay olarak adlandırdığı devrimin hangi koşullar altında nasıl gerçekleşeceği" sorusunu yanıtlamayı hedeflemektedir.
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
Ö. Avcı and B. Çakmur, “7 Haziran ve 1 Kasım 2015 Genel Seçimleri Sürecinde Siyasi Parti Kampanyalarının Bir Parçası Olarak Televizyon Spotlarında Kullanılan Siyasi Reklam Stratejileri,” 2017. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/62052.