Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
anonymousUser
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Açık Bilim Politikası
Açık Bilim Politikası
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Browse
Browse
By Issue Date
By Issue Date
Authors
Authors
Titles
Titles
Subjects
Subjects
Communities & Collections
Communities & Collections
TÜRK ÇOCUK TELEVİZYONLARI REKLAM İÇERİK ANALİZİ ÇALIŞMASI
Date
2017-12-31
Author
Şahin, Volkan
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
14
views
0
downloads
Bu araştırmanın amacı Türkiye’de çocuklara yönelik yayın yapan televizyonların reklam içeriklerinin konu ve format olarak ayrıntılı şekilde analiz edilmesidir. Bu araştırmada Türkiye’de en çok izlenen 11 çocuk televizyon kanalı Pazartesi-Pazar günleri arası 5:00-24:00 saatleri arası kaydedilecektir. Toplam 1493 saat televizyon yayını reklam içeriği yönünden analiz edilecektir. Araştırma Türkiye’de çocuklara yönelik televizyon içeriği üzerine yapılmış en geniş kapsamlı araştırma özelliği taşımaktadır. Dünya’da medya üzerine yapılan araştırmalar televizyonun halen çocuklar tarafından en yoğun tüketilen medya aracı olduğunu göstermektedir. Çocukların televizyon başında geçirdiği zaman ile başta obezite olmak üzere sağlık problemleri, şiddet, desentizisasyon, öz değer algısı ve akademik başarı gibi pek çok olgu arasında korelasyon kurulmuştur. Televizyon içeriğinin çok önemli bir parçasını oluşturan reklamlarda bu bağlamda incelenmeye değer bir araştırma odağı olarak öne çıkmaktadır. Yurt dışında yürütülen araştırmalar çocuklara yönelik reklamların genelde şeker ve benzeri sağlıksız yiyeceklerden oluşan besinleri pazarladığını veya çocukları gereksiz ve aşırı tüketime yönlendirdiklerini ortaya çıkarmıştır. Ülkemizde sadece çocuklara yönelik yayın yapan birçok kanal olduğu halde benzer çalışmaların sayısı yok denecek kadar azdır.
Subject Keywords
Eğitim
URI
https://hdl.handle.net/11511/62105
Collections
Department of Elementary and Early Childhood Education, Project and Design