TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİMİN ULUSLARARASILAŞMASI: BİR DURUM ÇALIŞMASI

2017-12-31
Türkiye’deki yükseköğretim kurumları küresel boyutta gerçekleşen uluslararasılaşma süreçlerinden dikkate değer bir şekilde etkilenmektedirler. Tüm bu yoğun etkiye karşın uluslararasılaşma sürecine ilişkin ortaya çıkan kurumsallaşma ihtiyaçlarını üniversitelerin ne ne derece karşıladıklarının ve bu konuda nasıl tutum geliştirdiklerinin araştırılması gerekli görülmektedir. Bu çalışmada, uluslararasılaşma, Türkiye bağlamında, uluslarasılaşmayı kurumsallaştırmış ya da bu hedefe yönelik çabaları olan iki yükseköğretim kurumunda, bir devlet ve bir vakıf üniversitesinde olmak üzere, derinlemesine irdelenecektir. Konu ile ilgili ihtiyaçların saptanabilmesi ve önerilerin geliştirilebilmesi amacıyla, bu kurumlarda görev yapan öğretim üyeleri ve yöneticilerin uluslararasılaşma süreçlerine yönelik deneyimleri karma araştırma yöntemi kullanılarak incelenecek ve kurumlarda uluslararasılaşmaya yönelik geliştirilmiş ve uygulanmakta olan politikalar ve stratejiler analiz edilecektir. Sonuçların, bu konudaki ihtiyaçların saptanmasına, süreçle ilgili yaşanan zorlukların belirlenmesine ve üniversitelerde uluslararasılaşmanın kurumsallaşmasına etki edebilecek öneri ve politikaların geliştirilmesine katkı sağlaması beklenmektedir.

Suggestions

TÜRK ÇOCUK TELEVİZYONLARI REKLAM İÇERİK ANALİZİ ÇALIŞMASI
Şahin, Volkan(2017-12-31)
Bu araştırmanın amacı Türkiye’de çocuklara yönelik yayın yapan televizyonların reklam içeriklerinin konu ve format olarak ayrıntılı şekilde analiz edilmesidir. Bu araştırmada Türkiye’de en çok izlenen 11 çocuk televizyon kanalı Pazartesi-Pazar günleri arası 5:00-24:00 saatleri arası kaydedilecektir. Toplam 1493 saat televizyon yayını reklam içeriği yönünden analiz edilecektir. Araştırma Türkiye’de çocuklara yönelik televizyon içeriği üzerine yapılmış en geniş kapsamlı araştırma özelliği taşımaktadır. Dünya...
İNGİLİZCE ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ KARİYER PLANLARININ İRDELENMESİ
Kaçar, Işıl Günseli; Ölçü, Zeynep(2014-12-31)
Bu çalışmada İngilizce öğretmen adaylarının hem mesleki hem de kurumsal planları göz önüne alınarak kapsamlı bir çerçevede inceleme yapılması hedeflenmektedir. Adayların mezun olduktan sonra öğretmenlik yapıp yapmayacakları, öğretmenlikleri sırasında mesleki gelişimleri için ne kadar çaba sarf etmeyi planladıklar, mesleki seçimlerinden hoşnutlukları, hangi kurumlarda çalışmayı planladıkları ve hizmet bölgeleri konusundaki tercihleri detaylı bir biçimde incelenecektir. Böylelikle yerel çerçevede bilimsel ver...
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ İÇİN İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ BİLGİ VE TUTUM TESTİ GELİŞTİRME
Teksöz, Gaye; Şahin, Elvan(2015-12-31)
İklim değişikliği oldukça yoğun hazırlanmış ilköğretim programına son yıllarda eklenen konuların arasında yer almaktadır. Ancak, bu konu için uygun görülen zaman ilköğretim öğrencilerinde anlamlı öğrenme sağlanması açısından yetersizdir. Ek olarak, iklim bilimi ve iklim değişikliğinin disiplinler arası yapıda olması ve medya tarafından aktarılan hatalı bilgiler de öğrencilerde kavram yanılgılarına sebep olmaktadır. Türkiye'nin 5. Ulusal İklim Değişikliği Raporunda belirtilen eğitim hedefleri doğrultusunda ...
Öğrencilerde kabul-red algısını yaratan öğretmen davranışları ve öğrencilerin psikolojik uyum ve öğrenme süreçleri üzerindeki etkileri
Yıldırım, Ali; Gülmez, Gülçin(2017-12-31)
Bu projeninamacı, öğrencilerde kabul-red algısını yaratan öğretmen davranışlarının belirlenmesini ve bu davranışların öğrencilerin psikolojik uyumları ve öğrenme süreçleri üzerindeki etkilerini ortaya çıkarmaktadır. Araştırma soruları: · • Öğrencilerde kabul algısını yaratan öğretmen davranışları nelerdir?• Öğrencilerde red algısını yaratan öğretmen davranışlarının nelerdir/• Öğrencilerde kabul-red algısı, psikolojik uyumlarını ne şekilde etkilemektedir?• Öğrencilerde kabul-red algısı, öğrenme süreçlerini n...
İYİ ÖĞRETMEN KİMDİR? : ÜNİVERSİTE ÖĞRETİM ELEMANLARININ EĞİTİM-ÖĞRETİM FAALİYETLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
Emil, Serap(2014-12-31)
Çalışmacının amacı Türkiye’de yükseköğretim düzeyinde öğretim elemanlarının eğitim-öğretim faaliyetlerini irdelemek ve etkili öğretimi destekleyen özellikleri belirlemektir. Karma araştırma yöntemi ile 2 aşamada toplanacak veriler, Türk yükseköğretim sisteminde iyi öğretmen kimdir soruna yanıt arayacaktır. Çalışma, öncelikle öğrencilerin dolduracağı öğretim elemanı değerlendirme anketi ile etkili öğretim elemanlarının özelliklerini belirleyecektir. İkinci aşamada, Yılın Eğitimcisi Ödülü alan öğretim üyeleri...
Citation Formats
H. Akar and E. Yılmaz, “TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİMİN ULUSLARARASILAŞMASI: BİR DURUM ÇALIŞMASI,” 2017. Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/59657.