Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Ortaokul 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin grafikler konusundaki hata ve kavram yanılgıları
Date
2018-04-22
Author
DİKKARTIN ÖVEZ, FİLİZ TUBA
Akar, Nazlı
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
835
views
0
downloads
Cite This
URI
https://hdl.handle.net/11511/69441
DOI
https://doi.org/10.14527/978-605-241-229-9
Collections
Graduate School of Natural and Applied Sciences, Conference / Seminar
Suggestions
OpenMETU
Core
Ortaokul 5, 6 ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Çarpımsal Düşünme ile İlgili Bilgileri
Işıksal Bostan, Mine; Ayan Civak, Rukiye(2016-12-31)
Bu çalışmanın amacı ortaokul 5, 6 ve 7. sınıf öğrencilerinin orantısal düşünmenin temeli olan çarpımsal düşünce ile ilgili bilgilerinin (sezgisel bilgi dahil) araştırılmasıdır. Bu kapsamda öğrencilerin bu konudaki başarıları, kavrayışları, kullandıkları stratejiler ve kavram yanılgıları incelenecektir.
Ortaokul 7 Sınıf Öğrencilerinin Sayı Doğrusu Modellerinin İncelenmesi
Girit, Dilek; Akyüz, Didem (null; 2014-09-11)
Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Tahmin Hakkındaki Görüşleri
Boz Yaman, Burçak; Bulut, Safure (2017-07-01)
Bu araştırmada 5-8. sınıflar matematik öğretmenlerinin tahmin becerisi hakkındaki görüşleri incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden olgu bilim kullanılmıştır. Farklı ilköğretim matematik dersi öğretim programlarında çeşitli deneyimlere sahip yedi öğretmen ile yarı-yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda tahmin tanımı, tahmin becerisinin çeşitleri, tahmin becerisi için kullanılan stratejiler, sınıf içi/dışı uygulamalar, tahmin öğretiminde karşılaşılan zorluklar ve t...
An Analysis of prospective middle school mathematics teachers‘ argumentation structures in technology and paper-pencil environments
Erkek, Özlem; Işıksal Bostan, Mine; Department of Elementary Education (2017)
The purpose of the current study was to investigate the nature of argumentation structures of prospective middle school mathematics teachers while solving geometry tasks within the GeoGebra and Paper-Pencil groups. The study employed qualitative case study design and the data of which were collected from 16 prospective middle school mathematics teachers during the fall semester of the 2013-2014 academic year. Data were based on the video recordings of the implementations, the focus group interviews and docu...
Investigating preservice middle school mathematics teachers’ noticing of students’ mathematical thinking in the context of lesson study /
Güner, Pınar; Akyüz, Didem; Department of Elementary Education (2017)
The purpose of the current study was to examine preservice middle school mathematics teachers’ noticing of students’ mathematical thinking in the context of lesson study professional development model and determine whether any changes took place in their noticing skills. Qualitative research methodology, in particular, case study was used in order to elaborate what and how preservice teachers notice during lesson study phases which are planning, teaching, reflecting, re teaching and re-reflecting. With this...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
F. T. DİKKARTIN ÖVEZ and N. Akar, “Ortaokul 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin grafikler konusundaki hata ve kavram yanılgıları,” 2018, vol. 1, Accessed: 00, 2020. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/69441.