Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
anonymousUser
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Communities & Collections
Communities & Collections
Trafikte Çocuk Güvenliği: Temel Unsurlar, Tespitler ve Öneriler
Date
2018-10-01
Author
Öz, Bahar
Demirutku, Kürşad
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
13
views
0
downloads
İnsanların ulaşım ihtiyacının varlığından bu yana, bu ihtiyacın karşılandığı trafik ortamlarında güvenlik önemli bir unsur olmuştur. Günümüzde trafik güvenliğinin dünya çapında ilk sıralarda yer alan sağlık ve güvenlik sorunlarından biri olması, bu konuya dikkat çekilmesinin ve trafik ortamlarında güvenliği arttırıcı önlemler alınmasının gerekliliğini ortaya koymaktadır. Her ülke için çocukların tüm hayat alanlarında sağlıklı, bilinçli ve güvenli bir şekilde yetişmesi, o ülkenin geleceğinin inşası için büyük önem taşımaktadır ve trafik ortamları da bu hayat alanlarından biridir. Bu kitap, bu bakış açısıyla, trafik ortamlarındaki korunmasız yol kullanıcısı gruplarından biri olan çocuk yol kullanıcıların yol güvenliğine odaklanmıştır. Kitapta ilk olarak yol güvenliği ile ilgili genel istatistikler sunulmuş ve yol güvenliği yaklaşımlarının tarihsel sürecine değinilmiştir. Çocukların yol güvenliği hakkında ülkemizdeki mevzuat ve bu mevzuata bağlı olarak yükümlülük sahibi olan kurum ve kuruluşlar, bu yükümlülükleri temelinde sunulmuştur. Ardından, trafikte çocuk güvenliği ile ilgili alanyazından çeşitli örnekler incelenmiş, çocukların hangi özellikleriyle trafik güvenliği araştırmalarının konusu olduğuna değinilmiştir. Eğitim ve aile ortamlarının çocukların yol güvenliğine nasıl katkı yapabileceği ele alındıktan sonra, trafikte çocuk güvenliği konusunda sosyal ve kültürel çevrenin belirgin rolü vurgulanmış, çocukların trafik ortamlarında güvenliğinin artması amacıyla Türkiye’deki eğitim ve ebeveynlik uygulamalarına yönelik öneriler sunulmuştur. Bahsedilen içeriğin derlendiği bu kitap, bu hâliyle uluslararası ve ulusal alanda bir ilk olma niteliği taşımaktadır.
URI
https://www.nobelyayin.com/detay.asp?u=15128
https://hdl.handle.net/11511/70444
Collections
Department of Psychology, Book / Book chapter