Parents’s toy preferences: Is gender still an issue?

2014-01-01
Erden, Feyza
Altun, Dilek

Suggestions

Parents’ toy preferences: Is gender still an issue?
Erden, Feyza (null, Cambridge Scholars Publishing, 2014-01-01)
PARENTS EDUCATION LEVEL, POPULARITY, INDIVIDUAL COGNITIONS, AND ACADEMIC-PERFORMANCE - AN INVESTIGATION WITH TURKISH CHILDREN
HORTACSU, N (Informa UK Limited, 1994-06-01)
Data obtained by a questionnaire were analyzed to explore relationships between variables related to Turkish childrens academic performance. The results indicated that parents' education level, sociometric measures of insecure attachment, and social efficacy were significant predictors of grade point average. Parents' education also emerged as a significant predictor of insecure attachment and social efficacy. In addition, endorsement of secure and insecure attachment prototypes were significant predictors ...
Parents'role in preschool children's gender role socialisation
Dilek, Yeşim; İmamoğlu, Olcay; Department of Gender and Women's Studies (1997)
Children’s Information Disclosure Tendencies on Social Networks
Çağıltay, Kürşat; Kaşıkcı, Duygu Nazire; Kurşun, Engin; Karakuş Yılmaz, Türkan (2017-03-01)
Çocukların Sosyal Ağlarda Kişisel Bilgi Paylaşım Eğilimleri
Çağıltay, Kürşat; Kaşıkçı, Duygu Nazire; Kurşun, Engin; Karakuş Yılmaz, Türkan (2017)
Bu betimleyici çalışma, çocukların sosyal ağlarda kişisel bilgi paylaşım eğilimleri, sosyal ağları kullanma alışkanlıkları ve potansiyel riskli davranışlarını belirlemeyi hedeflemektedir. Bu çalışma Türkiye'nin en büyük üç şehrinde (İstanbul, Ankara ve İzmir) gerçekleştirilmiş olup, veriler rastgele seçilen 9 ile 16 yaş aralığındaki sosyal ağ kullanıcısı 524 çocuk ve velileri ile yüz yüze görüşmeler yapılarak toplanmıştır. Bu görüşmeler esnasında her çocuk ve yanında bulunan velisine 25 sorusu çocukların so...
Citation Formats
F. Erden and D. Altun, “Parents’s toy preferences: Is gender still an issue?,” pp. 322–333, 2014, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/70627.