Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Yüksek Hızlı Hava Hedefleri için Kapsama Tabanlı İşbirlikçi Güdüm Yöntemi
Date
2018-09-12
Author
Leblebicioğlu, Mehmet Kemal
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
13
views
0
downloads
Cite This
Bu çalışmada, füzelerin hızından yüksek bir hıza sahip olan ve rastsal olarak manevra yapan bir hedefi etkisiz hale getirmek için işbirlikçi güdüm yöntemi geliştirilmiştir. Geliştirilen yöntemin amacı hedefin gelecek zamanda yüksek ihtimalle bulunabilecek olduğu yerleri hesaplayarak bu yerlerin füzeler ile en yüksek olasılıkla kapsanması sağlayacak şekilde yönlendirmektir. Hedefe ait elde olan tek bilgi radardan gelen gürültülü konum bilgisidir. Hedef takibi, hedefin gelecekte bulunabilecek olduğu yerler ve bu yerlere ait olasılıklar literatürde hedef takibi için geliştirilen hareket modelleri kullanılarak Etkileşimli Çoklu Model süzgeci ile yapılmıştır. Füzelerin erişilebilir kümeleri ile hedefin gelecekte bulunabilecek olduğu yerler göz önünde bulundurularak yüksek olasılıklı çarpışma noktaları elde edilir. Füzeler bu noktalara yönlendirilerek en yüksek olasılıklı kapsama sağlanır. Bu çalışmada önerilen yöntem ile klasik güdüm yöntemleri karşılaştırılmıştır.
URI
http://tok2018.agu.edu.tr/images/TOK2018_Bildiriler_Kitabi.pdf
https://hdl.handle.net/11511/71807
Collections
Department of Electrical and Electronics Engineering, Conference / Seminar
Suggestions
OpenMETU
Core
Yüksek Hızlı Hava Hedefleri için Kapsama Tabanlı İşbirlikçi Güdüm Yöntemi
Leblebicioğlu, Mehmet Kemal (2018-09-12)
Bu çalışmada, füzelerin hızından yüksek bir hıza sahip olan ve rastsal olarak manevra yapan bir hedefi etkisiz hale getirmek için işbirlikçi güdüm yöntemi geliştirilmiştir. Geliştirilen yöntemin amacı hedefin gelecek zamanda yüksek ihtimalle bulunabilecek olduğu yerleri hesaplayarak bu yerlerin füzeler ile en yüksek olasılıkla kapsanması sağlayacak şekilde yönlendirmektir. Hedefe ait elde olan tek bilgi radardan gelen gürültülü konum bilgisidir. Hedef takibi, hedefin gelecekte bulunabilecek olduğu yerler ve...
Scanning imaging with energy photons
Emre, Eylem; Esendemir, Akif; Department of Physics (2003)
An inspection system was required in order to eliminate the difficulties which appear during the inspection of the vehicles according to specific criteria at Turkish Custom Border in a short time and effectively. In this thesis, we performed experiments on such a system to obtain the overall performance of its inspection quality. We firstly give with reasons, why the source of beam is selected as X-ray source. The subsystems of the main system are the accelerator subsystem and detector subsystem. Their stru...
Yüksek ısı akılı elektronik uygulamalar için mikro-oluklu ısı borularının geliştirilmesi ve üretimi
Çetın, Barbaros; Dursunkaya, Zafer(2016)
Bu proje kapsamında, elektronik işlemcilerin soğutulması gibi güncel uygulamalardakullanılabilecek bir mikro-oluklu ısı borusu analitik ve deneysel yöntemlerle incelenmiş,üretilmiş ve bu amaca yönelik bir entegre tasarım metodolojisi geliştirilmiştir. Öncelikle mikro-oluklu ısı borusunun içinde olan ısı ve akışkanlar mekaniği problemleri teorik olarakincelenerek modellenmiştir. Geliştirilen sayısal model çok oluklu bir ısı-borusununmodellenmesinde kullanılmış ve çok-oluklu ıs borusunun üretimini takiben pro...
Structured H-Infinity controller design and analysis for highly maneuverable jet aircraft
Özkan, Salih Volkan; Tekinalp, Ozan; Department of Aerospace Engineering (2022-2-10)
Robust control technique is utilized to develop flight control laws for highly maneuverable aircraft. A structured H-Infinity controller is used to optimize the gains of the proposed control algorithm. For this purpose systune algorithm available in Matlab is employed to successfully obtain the controller gains satisfying selected design requirements. Designed control laws are evaluated according to these requirements and validation of the methodology is presented.
Production of high sulfur forging steels at Çemtaş steel plant
Gitmez, Cenk; Sevinç, Naci; Department of Metallurgical and Materials Engineering (2003)
This study was undertaken with the objective of determining the operation practice to be followed in production of forging quality aluminum killed steels with high sulfur contents in Çemtaş Steel Plant. Nowadays, many steel grades used in the automotive industry are required both to have improved rracliining characteristics and to be fully killed, Le. deoxidized with aluminum. The product which is manufactured as hot-rolled bars in steelmaking company is shaped with forging process and then, subjected to a ...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
M. K. Leblebicioğlu, “Yüksek Hızlı Hava Hedefleri için Kapsama Tabanlı İşbirlikçi Güdüm Yöntemi,” 2018, vol. 1, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: http://tok2018.agu.edu.tr/images/TOK2018_Bildiriler_Kitabi.pdf.