Yüksek Hızlı Hava Hedefleri için Kapsama Tabanlı İşbirlikçi Güdüm Yöntemi

2018-09-12
Bu çalışmada, füzelerin hızından yüksek bir hıza sahip olan ve rastsal olarak manevra yapan bir hedefi etkisiz hale getirmek için işbirlikçi güdüm yöntemi geliştirilmiştir. Geliştirilen yöntemin amacı hedefin gelecek zamanda yüksek ihtimalle bulunabilecek olduğu yerleri hesaplayarak bu yerlerin füzeler ile en yüksek olasılıkla kapsanması sağlayacak şekilde yönlendirmektir. Hedefe ait elde olan tek bilgi radardan gelen gürültülü konum bilgisidir. Hedef takibi, hedefin gelecekte bulunabilecek olduğu yerler ve bu yerlere ait olasılıklar literatürde hedef takibi için geliştirilen hareket modelleri kullanılarak Etkileşimli Çoklu Model süzgeci ile yapılmıştır. Füzelerin erişilebilir kümeleri ile hedefin gelecekte bulunabilecek olduğu yerler göz önünde bulundurularak yüksek olasılıklı çarpışma noktaları elde edilir. Füzeler bu noktalara yönlendirilerek en yüksek olasılıklı kapsama sağlanır. Bu çalışmada önerilen yöntem ile klasik güdüm yöntemleri karşılaştırılmıştır.

Suggestions

Yüksek Hızlı Hava Hedefleri için Kapsama Tabanlı İşbirlikçi Güdüm Yöntemi
Leblebicioğlu, Mehmet Kemal (2018-09-12)
Bu çalışmada, füzelerin hızından yüksek bir hıza sahip olan ve rastsal olarak manevra yapan bir hedefi etkisiz hale getirmek için işbirlikçi güdüm yöntemi geliştirilmiştir. Geliştirilen yöntemin amacı hedefin gelecek zamanda yüksek ihtimalle bulunabilecek olduğu yerleri hesaplayarak bu yerlerin füzeler ile en yüksek olasılıkla kapsanması sağlayacak şekilde yönlendirmektir. Hedefe ait elde olan tek bilgi radardan gelen gürültülü konum bilgisidir. Hedef takibi, hedefin gelecekte bulunabilecek olduğu yerler ve...
Scanning imaging with energy photons
Emre, Eylem; Esendemir, Akif; Department of Physics (2003)
An inspection system was required in order to eliminate the difficulties which appear during the inspection of the vehicles according to specific criteria at Turkish Custom Border in a short time and effectively. In this thesis, we performed experiments on such a system to obtain the overall performance of its inspection quality. We firstly give with reasons, why the source of beam is selected as X-ray source. The subsystems of the main system are the accelerator subsystem and detector subsystem. Their stru...
Yüksek Sıcaklık Ni-Al Esaslı Süperalaşımlarının Tasarımı ve Geliştirilmesi
Mehrabov, Amdulla; Eriş, Rasim; Akdeniz, Mahmut Vedat(2017-12-31)
Nikel bazlı süperalaşımlar sahip olduğu yüksek akma-çekme-sürünme dayanımı, tokluk ve oksidasyon-korozyon direnci sayesinde yüksek sıcaklık uygulamalarının vazgeçilmez malzemeleridir. Gelişmiş mekanik özelliklerinden dolayı bu malzemeler havacılık uygulamalarında (jet motorları, türbin kanatları vb.) ve nükleer enerji/kimyasal işleme tesislerinde sıklıkla kullanılmaktadır. Nikel bazlı süperalaşımların sahip olduğu yüksek mekanik özellikleri, Ni-Al-X alaşımı içerisinde bulunan ve sayıları yaklaşık olarak 10’...
Yüksek ısı akılı elektronik uygulamalar için mikro-oluklu ısı borularının geliştirilmesi ve üretimi
Çetın, Barbaros; Dursunkaya, Zafer(2016)
Bu proje kapsamında, elektronik işlemcilerin soğutulması gibi güncel uygulamalardakullanılabilecek bir mikro-oluklu ısı borusu analitik ve deneysel yöntemlerle incelenmiş,üretilmiş ve bu amaca yönelik bir entegre tasarım metodolojisi geliştirilmiştir. Öncelikle mikro-oluklu ısı borusunun içinde olan ısı ve akışkanlar mekaniği problemleri teorik olarakincelenerek modellenmiştir. Geliştirilen sayısal model çok oluklu bir ısı-borusununmodellenmesinde kullanılmış ve çok-oluklu ıs borusunun üretimini takiben pro...
Structured H-Infinity controller design and analysis for highly maneuverable jet aircraft
Özkan, Salih Volkan; Tekinalp, Ozan; Department of Aerospace Engineering (2022-2-10)
Robust control technique is utilized to develop flight control laws for highly maneuverable aircraft. A structured H-Infinity controller is used to optimize the gains of the proposed control algorithm. For this purpose systune algorithm available in Matlab is employed to successfully obtain the controller gains satisfying selected design requirements. Designed control laws are evaluated according to these requirements and validation of the methodology is presented.
Citation Formats
M. K. Leblebicioğlu, “Yüksek Hızlı Hava Hedefleri için Kapsama Tabanlı İşbirlikçi Güdüm Yöntemi,” 2018, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: http://tok2018.agu.edu.tr/images/TOK2018_Bildiriler_Kitabi.pdf.