Bir Uçak Kanadının Yapısal Modelinin Geliştirilmesi

2003-10-01
Özlem, Erdener
Yaman, Yavuz
Bu çalışmada, bir uçak kanadının statik ve dinamik özellikleri incelenmiştir. Kanadın geometrik modelinin ve sonlu elemanlar modelinin oluşturulmasında ve analiz sonuçlarının incelenmesinde MSC/PATRAN® v9.0 programı kullanılmış, analizler ise MSC/NASTRAN® v70.5 programıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada öncelikle kanadın ana parçaları olan kanat kutusu, hücum kenar kanatçığı, iç kanatçık ve firar kenar kanatçığı belirlenmiş, ardından parça detayları olan uçak kaplaması, kirişler ve sinirler modellenmiştir. Daha sonra bu geometrik model uygun boyutta ve yapıda bir ağ ile taranmış ve kanadın sonlu elemanlar modeli yaratılmıştır. Sonlu elemanlar modeli oluşturulurken ana ve detay parçaların ortak düğüm noktalarına sahip olabilmesi için ağ oluşturma işlemi çeşitli yöntemlerle kontol altına alınmıştır. Öncelikle kirişler ve sinirler üzerinde ağ yapısı oluşturulmuş, kaplama daha sonra taranmıştır. Oluşturulan model üzerinde statik ve dinamik analizler yapılmıştır. Üzerine harici bir dikey yük uygulandığında herhangi bir dönme olmaksızın sadece dikey yerdeğiştirme olarak tanımlanan kanadın elastik çizgisi, etkin dikey ve dönme direngenlikleri kanadın incelenen statik özellikleridir. Dinamik analizlerde kanadın doğal frekansları ve bu frekanslara karşılık gelen titreşim biçimleri belirlenmiştir. Olası dahili yakıt ve harici yüklerin kanadın dinamik davranışları üzerindeki etkileri de incelenmiştir.
11. Ulusal Makina Teorisi Sempozyumu

Suggestions

Bir jet eğitim uçağı kokpitinin yapısal analizleri
Altuğ, Muhittin Nami; Şahin, Melin (null; 2012-06-20)
Bu çalışmada, bir jet eğitim uçağı kokpitinin MSC/PATRAN® ve MSC/NASTRAN® ticari sonlu elemanlar yazılımları kullanılarak modellenmesi, kokpite ait bu sonlu elemanlar modelinin yapısal analizleri ve yer basınçlandırma test sonuçları ile korelasyonu çalışmaları anlatılmaktadır. Söz konusu yer basınçlandırma testleri TUSAŞ tesislerinde gerçekleştirilmiştir.
Hava Taşıtlarına Uygulanan Güçlendirilmiş Silindirik Bir Dış Deponun Yapısal Analizi
Taş, Caner; Yaman, Yavuz; Kayran, Altan (2003-10-01)
Bu çalışmada, hava taşıtlarına uygulanan güçlendirilmiş bir dış deponun yapısal özellikleri I-DEAS®CAD/CAM/FEM programı kullanılarak araştırılmıştır. Dış deponun üç boyutlu katı modeli yaratılmış ve iki boyutlu ince kabuk elemanlar ve üç boyutlu katı elemanlar kullanılarak sonlu eleman ağı oluşturulmuştur. Uygun sınır şartları atandıktan sonra, güçlendirmenin ve yüklemenin dış deponun yapısal davranışına olan etkisini araştırmak amacıyla değişik konfigürasyonlara...
Bir İnsansız Hava Aracının Konvansiyonel Olmayan Esnek Kontrol Yüzeylerinin Yapısal Analizi ve İç Yapısının Tasarımı
Arslan, Pınar; Uğur, Kalkan; Harun, Tıraş; İlhan Ozan, Tunçöz; Yosheph, Yang; Gürses, Ercan; Şahin, Melin; Özgen, Serkan; Yaman, Yavuz (null; 2014-06-18)
In this study, compliant and morphing unconventional control surfaces of an unmanned aerial vehicle (UAV) is examined. In this context, a compliant material for control surface is chosen and interior structure of the control surface is designed according to the selected material. During the design of an interior structure of the control surface, use of different number of servo actuators is taken into consideration. In consequence of material selection and design of the interior structure, it is shown that ...
Structural optimization of a triner aircraft wing by using genetic algorithm
Çakır, Mustafa Kağan; Söylemez, Eres; Department of Mechanical Engineering (2008)
In this study, a design procedure incorporating a genetic algorithm (GA) is developed for optimization of the wing structure of a two seated trainer aircraft with single turboprop engine. The objective function considered is the total weight of the structure. The objective function is minimized subjected to certain strength requirements. In order to evaluate the design constraints and model the wing structure, finite element analysis is performed by using a conventional finite element solver (i.e. MSC/NASTR...
Effect of ground on flow structure of non-slender delta and reverse delta wings
Koçak, Göktuğ; Yavuz, Mehmet Metin; Department of Mechanical Engineering (2023-1-26)
Flight condition of aircrafts proximity to the ground, so-called “Ground Effect” (GE), is among one of the most recent research areas since the aerodynamic performance and stability of wing in ground effect (WIG) crafts significantly vary due to the flow dynamics associated with the interaction between the wing and the surface. In the present study, ground effect of non-slender delta wings (DW) and reversed delta wings (RDW) at static ground effect (SGE) condition in the absence of heave and pitch motion w...
Citation Formats
E. Özlem and Y. Yaman, “Bir Uçak Kanadının Yapısal Modelinin Geliştirilmesi,” presented at the 11. Ulusal Makina Teorisi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 2003, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/73454.