Orta Doğu Teknik Üniversitesi Öğretim Üyelerinin Etkili Öğretim Seminerleri Hakkındaki Görüşleri

2010-01-01
Çevik, Rafet
Gürel Köybaşı, Nergis Ayşe
Gürbüz, Tarkan
Çağıltay, Kürşat
Öğretim teknolojileri, uygun kullanıldıkları takdirde öğrencilere çeşitli öğrenme imkânları sunarak, öğretim kaynaklarını çeşitlendirmekte, öğrenim kalitesini arttırmakta ve öğrencilerin öğrenme süreçlerine katkı sağlamaktadır. Bu katkının yüksek öğretime aktarılabilmesi için öğretim teknolojilerinin derslere entegre edilmesi ve öğretim üyeleri tarafından etkin olarak kullanılması gerekmektedir. Bu ihtiyaç doğrultusunda özellikle yurtdışında üniversiteler bünyesinde çeşitli destek merkezleri kurulmuştur. Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nde de 2005 yılında Rektörlüğe bağlı Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi kurulmuştur. Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi tarafından düzenlenen etkili öğretim seminerlerinin öğretim elemanları tarafından nasıl değerlendirildiği ve ne kadar yararlı bulunduğunun belirlenmesi, gelecekte düzenlenecek seminerlerin kalitesini ve verimliliğini arttırabilmek açısından önem taşımaktadır. Bu çalışmada katılımcıların geri bildirimleri derlenerek seminerlerin ihtiyaçları ne kadar karşıladığı ve verimliliği değerlendirilmiştir. Geri bildirimlerde katılımcıların seminerlerden genellikle memnun ayrıldıkları gözlenmektedir. Üniversitelerin, “kaliteli eğitim” amacıyla öğrencilerine ve öğretim üyelerine teknolojik altyapı dâhilinde sunması gereken içeriğin öğretim teknolojileri destek ofisi ve benzeri ofisler tarafından sağlanabileceği açıktır. Etkili eğitim, üniversitelerin temel amacı ve öğretim sürecinin her aşamasında desteklenmesi gereken bir öneme sahiptir.
3rd International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS 2009)

Suggestions

Orta Doğu Teknik Üniversitesi Açık Ders Malzemeleri Projesi deneyimleri
Gürel Köybaşı, Nergis Ayşe; Çevik, Rafet; Çağıltay, Kürşat; Gürbüz, Tarkan (2010-02-01)
Açık Ders Malzemeleri, herkesin kullanımına açık ve dijital ortamda yayınlanan yüksek kaliteli eğitsel kaynaklardır. Bu uygulama 2001 yılında MIT tarafından başlatılmış ve takip eden yıllarda tüm dünyaya yayılmıştır. 2005 yılında kurulan Uluslararası Açık Ders Malzemeleri Konsorsiyumu’nun ardından 2007 yılında Türkiye’de de Ulusal Açık Ders Malzemeleri konsorsiyumu kurulmuştur. Konsorsiyumun kurulum aşamasından itibaren Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) aktif bir üye olarak çalışmalara katılmaktadır ve d...
Öğretim Teknolojileri Destek Ofisleri ve Üniversitedeki Rolleri
Akteke Öztürk, Başak; Arı, Fatih; Kubuş, Okan; Gürbüz, Tarkan; Çağıltay, Kürşat (2008-01-01)
Toplumsal dönüşümün önemli unsurlarından biri olan üniversitelerin teknolojiyi öğre-timde kullanmada ve geliştirmede öncülük etmesi, toplumların bu teknolojilere adaptasyonu ve bilgi toplumunun oluşturulması için önemlidir. Türkiye’de yüksek öğretimde yeni teknolojilerin kullanımının henüz istenildiği düzeyde gerçekleşmediği bilinen bir gerçektir. Bu noktada üni-versitelerde kurulacak “öğretim teknolojileri destek ofisleri”, ihtiyaçlara ve sorunlara sistema-tik çözümler bulunabilmesini sağlayacaktır. Öğreti...
Assessing the potential of rainwater harvesting system at the Middle East Technical University – Northern Cyprus Campus
Harb, Rayaan; Akıntuğ, Bertuğ; Computer Engineering (2015-8)
Rainwater harvesting system (RWHS), where runoff from roofs and impervious areas is collected and utilized, is a prominent solution to deal with water scarcity by conserving available water resources and the energy needed to deliver water to the water supply system. The impact of climate change on water resources can also be reduced by rainwater harvesting. RWH is becoming an important part of the sustainable water management around the world. The Eastern Mediterranean countries with semi-arid climate obtai...
Disiplinlerarası Öğretim Kavramı ve Programlar Açısından Doğurduğu Sonuçlar
Yıldırım, Ali ( Hacettepe Üniversitesi , 1996-01-01)
Disiplinlerarası öğretirnin önemi, etkili ve anlamlı öğrenmeye olan katkısı her geçen gün daha fazla vurgulanmaktadır. Bu yaklaşım yeni olmamakla birlikte kendini hem literatürde hem de okullardaki uygulamalarda daha fazla hissettirmeye başlamıştır. Öğretmen eğitimi programları, grupla öğretim ve problemlere dayalı öğretim gibi uygulamalarla disiplinlerarası öğretimi ön plana çıkarmakta ve geleceğin öğretmenlerini bu yönde hazırlamaktadırlar. Disiplinlerarası öğretim, farklı disiplinlere ait bilgi ve beceri...
Teknoloji ile zenginleştirilmiş öğrenme ortamlarında öğrencilerin bilimsel argümantasyonuna rehberli öğrenme desteği sağlanması
Üstünel, Hale Havva; Tokel, Saniye Tuğba (2017-01-01)
Yirmi yıl boyunca araştırmacılar ve uygulayıcılar, argümantasyonu desteklemek ve öğretmek amacıyla teknoloji araçları geliştirmiş ve teknoloji ile zenginleştirilmiş öğrenme ortamları (TELE’ler) tasarlamıştır. İlgili olarak, Kim-Hannafin vd. (2007), geçerli bir TELE3sağlamak amacıyla pedagojik bir çerçeve sunmuştur. Tasarıma dayanan bu çalışmanın amacı, bu çerçevenin mikro bağlam boyutunu araştırmak ve öğrenci-araç, öğretmen-öğrenci ve öğretmen-araç arasındaki etkileşimleri analiz etmekti. Bu bakımda...
Citation Formats
R. Çevik, N. A. Gürel Köybaşı, T. Gürbüz, and K. Çağıltay, “Orta Doğu Teknik Üniversitesi Öğretim Üyelerinin Etkili Öğretim Seminerleri Hakkındaki Görüşleri,” Trabzon, Turkey, 2010, p. 255, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: 0.