Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Disiplinlerarası Öğretim Kavramı ve Programlar Açısından Doğurduğu Sonuçlar
Date
1996-01-01
Author
Yıldırım, Ali
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
1770
views
0
downloads
Cite This
Disiplinlerarası öğretirnin önemi, etkili ve anlamlı öğrenmeye olan katkısı her geçen gün daha fazla vurgulanmaktadır. Bu yaklaşım yeni olmamakla birlikte kendini hem literatürde hem de okullardaki uygulamalarda daha fazla hissettirmeye başlamıştır. Öğretmen eğitimi programları, grupla öğretim ve problemlere dayalı öğretim gibi uygulamalarla disiplinlerarası öğretimi ön plana çıkarmakta ve geleceğin öğretmenlerini bu yönde hazırlamaktadırlar. Disiplinlerarası öğretim, farklı disiplinlere ait bilgi ve becerileri anlamlı bir biçimde biraraya getirme ve kullanma yönünde etkili bir strateji olarak görülmektedir. Bu yaklaşım aynı zamanda bütüncül olan doğal düşünme biçimimizle tutarlılık göstermektedir. Bu çalışma, disiplinlerarası yaklaşımın temellerini gözden geçirmekte ve program geliştirme yönünden ortaya çıkan bir takım sonuçları tartışmaktadır. Ayrıca, pratik ve etkili olabilecek disiplinlerarası bir program geliştirme modeli tanımlanmakta ve okullarımızda disiplinlerarası öğretirnin uygulanması yönünde bazı önerilere yer verilmektedir.
Subject Keywords
Disiplinlerarası Öğretim
,
Disiplinlerarası Program
URI
https://hdl.handle.net/11511/84904
https://dergipark.org.tr/tr/pub/hunefd/issue/7825/102858
Journal
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Collections
Graduate School of Social Sciences, Article
Suggestions
OpenMETU
Core
Orta Doğu Teknik Üniversitesi Öğretim Üyelerinin Etkili Öğretim Seminerleri Hakkındaki Görüşleri
Çevik, Rafet; Gürel Köybaşı, Nergis Ayşe; Gürbüz, Tarkan; Çağıltay, Kürşat (2010-01-01)
Öğretim teknolojileri, uygun kullanıldıkları takdirde öğrencilere çeşitli öğrenme imkânları sunarak, öğretim kaynaklarını çeşitlendirmekte, öğrenim kalitesini arttırmakta ve öğrencilerin öğrenme süreçlerine katkı sağlamaktadır. Bu katkının yüksek öğretime aktarılabilmesi için öğretim teknolojilerinin derslere entegre edilmesi ve öğretim üyeleri tarafından etkin olarak kullanılması gerekmektedir. Bu ihtiyaç doğrultusunda özellikle yurtdışında üniversiteler bünyesinde çeşitli destek merkezleri kurulmuştur. Or...
An investigation of pre-service mathematics teachers' semiotic representations and modeling routes in a mathematical modeling activity
Çetinbaş, Merve; Çetinkaya, Bülent; Department of Mathematics Education (2022-9-1)
This study aimed to examine the characteristics of pre-service mathematics teachers' mathematical modeling processes in terms of semiotic representations and the modeling routes varying within the scope of these characteristics. Participants were 13 pre-service teachers studying at a state university in Ankara and enrolled in an elective course entitled “Mathematical Modeling for Teachers.” Data were collected through a technology-integrated mathematical modeling activity. The pre-service mathematics teache...
Disiplinler Arası Tasarım İşbirliği: Çok Katmanlı Tasarım Problemlerine Çözüm Arayışları İçin Bir Pilot Proje Uygulaması ve Sonuçları
Tezel, Elçin (Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi; 2014)
Tasarım disiplininin değişen ekonomiler, sosyal ve çevresel koşullar doğrultusunda, çok boyutlu ve karmaşık tasarım problemlerinin çözümüne odaklanan ve genişleyen bir rolünün olduğunu gözlemlemekteyiz. Günümüz tasarım uygulamalarında ürün ve kullanıcı arasındaki etkileşimlerin artması nedeniyle, farklı ölçeklere dokunan disiplinler arası tasarım problemleriyle karşılaşılmakta, bu durum disiplinler arası iletişimi ve işbirliğini zorunlu hale getirmektedir. Tasarım tabanlı eğitim veren farklı programlardaki ...
Machine Learning over Encrypted Data With Fully Homomorphic Encyption
Kahya, Ayşegül; Cenk, Murat; Department of Cryptography (2022-8-26)
When machine learning algorithms train on a large data set, the result will be more realistic. Big data, distribution of big data, and the study of learning algorithms on distributed data are popular research topics of today. Encryption is a basic need, especially when storing data with a high degree of confidentiality, such as medical data. Classical encryption methods cannot meet this need because when texts encrypted with classical encryption methods are distributed, and the distributed data set is decry...
Investigation of effective medium absorbers for possible sensing applications in the sub-1 THz region
Demirörs, Oytun; Esentürk, Okan; Department of Chemistry (2022-9-2)
Imaging in the terahertz (THz) region has receiving great attention in recent years with its very attractive diverse application possibilities from security to health, from bio to material inspection. However, the nature of the THz frequency region brings many challenges to development of sources and sensors for imaging applications. Some of the challenges are requirement of large pixel-pitches, high fabrication and maintenance costs, and low emission levels of the sources at room temperature. Due to the st...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
A. Yıldırım, “Disiplinlerarası Öğretim Kavramı ve Programlar Açısından Doğurduğu Sonuçlar,”
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, pp. 89–94, 1996, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/84904.