Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Erken Orantısal Akıl Yürütmeye Yönelik Varsayıma Dayalı Bir Öğrenme Rotası Geliştirme
Date
2019-04-30
Author
Ayan Civak, Rukiye
Işıksal Bostan, Mine
Yemen Karpuzcu, Seçil
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
312
views
0
downloads
Cite This
Orantısal akıl yürütme ilkokul ve ortaokuldaki birçok matematiksel fikrin öğrenilmesi için önem arz eder. Orantısal düşünmenin temeli -tekrarlı toplamadan ziyade- birimleri birleştirme ve birleşik birimleri yineleme becerilerine dayanmaktadır. Uzun soluklu bir tasarı tabanlı araştırma kapsamında yedinci sınıf için orantısal düşünme becerilerine yönelik varsayıma dayalı bir öğrenme rotası geliştirilmiş, test edilmiş ve düzeltilmiştir. Bu amaç için, Gerçekçi Matematik Eğitimi’ne dayanan anahtar öğrenmeler, araç ve imgeler ile muhtemel sınıf içi söylemleri içeren varsayıma dayalı bir öğrenme rotası geliştirmeye yönelik sınıf içi tasarı araştırması yürütülmüştür. Mevcut çalışmada, bu öğrenme rotasının birimleri birleştirme ve birleşik birimleri yineleme becerilerine dayanan kısmının geliştirilmesi, test edilmesi ve düzeltilmesi aşamalarına yer verilmiştir. Başlangıç olarak, öğrenciler değişen miktarlarda balığın bir adet yem ile beslendiği yönünde verilen bir kuralı kullanarak farklı durumlar için gereken balık/yem kutusu ilişkisini temel alarak çıkarımlarda bulunmuşlardır. Çalışmanın hipotezlerine göre, nesnelerin resimlerinin verilerek ve tam sayı ile birleştirilen çokluklara yönelik örneklerle (örn. bir yem kutusu- üç balık) başlamanın ve daha sonrasında kesirli birleştirme içeren (örn. iki yem kutusu-beş balık) örneklerle devam edilmesinin öğrencilerin birleştirme ve birleşik birimleri yineleme becerilerinin geliştirilmesine katkı sağlayacağı öngörülmüştür. Buna ek olarak, kısa ve uzun oran tabloların kullanılmasının öğrencilerin anlamlı öğrenmelerine katkı sağlayacağı ön görülmüştür. Bu çalışmanın verileri 2017-2018 EğitimÖğretim yılında sınıf içi öğretimin video kaydının alınması ve öğretmen/öğrenci görüşmeleri ile tasarı ekibi görüşmelerinin sesli kayıtlarının alınması yoluyla toplanmıştır. Öğretim bir matematik öğretmeni ve onun Ankara’da bulunan bir devlet okulundaki yedinci sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Bu öğretmen yenilikçi, iş birliğine yatkın ve on yıllık öğretmenlik deneyimine sahip olmasından dolayı seçilmiştir. Katılımcı öğretmen öğrenci merkezli ve anlamlı öğrenmeye odaklanan bir öğretim biçimini benimsemiştir. Sınıf içi öğretim öğrencilerin anlamlı öğrenmelerini ölçmek amacıyla nitel analiz yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın bulgularına göre, birleştirme ve birleşik birimleri yineleme becerilerine yönelik matematiksel fikirleri balık ve yem bağlamında sunmak, informel ve daha formel araçları kullanmak, birleştirme ve birleşik birimleri yineleme becerilerinin anlamlı öğrenilmesinde önemli bir potansiyele sahiptir. Bu bağlamda, informel araçlar balık ve yem kutularının resimleri ile birleştirme ve yineleme süreçlerinin temsili için kullanılan oklardır. Daha formel araçlar ise öğrencilerin resimsel akıl yürütmelerinin sayısal akıl yürütmelere dönüştüğü ve son olarak birleştirme ve yineleme süreçlerinin organize edildiği kısa ve uzun tablolardır. Sonuç olarak, geliştirilen öğrenme rotasının, öğrencilerin birleştirme ve yineleme yaparken gerçekleştirdiği düşünce süreçlerini ve orantısal akıl yürütme becerilerinin gelişiminin anlamlandırmasında, öğretmenler için yararlı olacağı düşünülmektedir.
URI
http://www.fmgtegitimikongresi.com/dosyalar/files/ozetler_v3.pdf
https://hdl.handle.net/11511/73770
Conference Name
International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, (12 - 14 Nisan 2019)
Collections
Department of Educational Sciences, Conference / Seminar
Suggestions
OpenMETU
Core
Erken Çocukluk Döneminde Aktif Öğrenme Ortamlarının Yaratılması
Sevimli Çelik, Serap; Demircan, Hasibe Özlen(2018-12-31)
Bilgisayar, video oyunları, televizyon, apartman hayatı ve okula servis ile ulaşım sonucunda aktif olmayan bir yaşam biçimi sürdüren günümüz çocukları için okul öncesi eğitim kurumları günlük hareketi desteklemede önemli bir role sahiptir. Okul ortamında fiziksel gelişimi desteklenen çocukların ileriki yaşamlarında fiziksel olarak daha aktif ve sağlıklı bir yaşam sürdürdükleri ve spora katılımlarının hareketsiz bir yaşam sürdüren çocuklara oranla daha yüksek olduğu vurgulanmaktadır (Gallahue & Ozmun, 2006)....
A Narrative inquiry into early career English language teacher identities
Taşdemir, Hanife; Seferoğlu, Gölge; Department of English Language Teaching (2021-3-19)
This narrative inquiry aims to investigate the professional identities of early career English language teachers in the Turkish state school context. It explores the ways language teacher identities are constructed through personal histories and professional experiences in learning communities. The early career English language teachers’ views regarding teaching, teachers, students, and the language and the affective dimension of their job are examined. The study additionally looks into the influences of th...
Erken Çocukluk Döneminde Baba Katılımı: 4-6 Yaş Grubu Çocukların, Annelerin ve Babaların Baba Katılımına Yönelik Algılarının Karşılaştırılması
Olgan, Refika(2015-12-31)
Baba katılım çalışmaları günümüze dek anne ve babaların baba katılımına yönelik farklı bakış açılarını anlamak amacıyla veriler toplamıştır ancak baba katılımının en yüksek olduğu belirtilen erken çocukluk dönemine dair yapılan çalışmalar çocuklar ile değil çocuklar için yapılmıştır. Diğer bir deyişle, erken çocukluk döneminde ki çocukların baba katılımına yönelik algılarını, hislerini ve düşüncelerini öğrenmeyi amaçlamış neredeyse hiç bir çalışmaya rastlanmamaktadır. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı erken ç...
Erken Yaş Dönemi Uyumsuz Şemalarıyla Psikolojik Sağlığın İlişkisi Ve Dengeli Bütünleşme Ayrışma Modeli'ndeki Benlik Tipleriyle Temel Kişillik Özellikleri'nin Bu İlişkideki Rolü
Gençöz, Tülin(2009-12-31)
Son yıllarda psikolojik sağlık ve psikoterapi ile ilgili çalışmalarda, çocukluk döneminin ve bu dönemde yaşanan olumsuz durum ve olayların bireylerin sonraki yaşamını etkileyebileceğine dikkat çekilmiştir. Çocukluk yaşantılarının kişilerin sonraki yaşamına nasıl yansıdığı ile ilgili de farklı teoriler vardır.Bu teorilerden biri Şema Teorisidir. Bu teoriye göre, çocuklukta yaşanan olumsuz olayların bireylerin bilişsel yapısında uyumsuz şemların yer etmesine sebepolduğu öne sürülmektedir. Özellikle, çocuklukt...
Connecting Rural Change and Local Crafts: Rebranding Sock Knitting in Yenikaraağaç
Veryeri Alaca, Ilgım; Aktaş, Bilge Merve; Gürel, Burak (Middle East Technical University, Faculty of Architecture, 2019-12-31)
Rural development literature has demonstrated that in modern times, farming alone is usually unable to provide sufficient returns to develop a rural economy and keep the processes of outmigration and aging of the rural population in check. The development of non-farm activities such as small-scale industries, handicrafts, and rural tourism has been recognized as an indispensable method of providing relatively sufficient income to villagers, preventing rural exodus, and maintaining a lively village culture w...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
R. Ayan Civak, M. Işıksal Bostan, and S. Yemen Karpuzcu, “Erken Orantısal Akıl Yürütmeye Yönelik Varsayıma Dayalı Bir Öğrenme Rotası Geliştirme,” İzmir, Türkiye, 2019, p. 584, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: http://www.fmgtegitimikongresi.com/dosyalar/files/ozetler_v3.pdf.