Öğrenme Stratejileri Kullanımının Çeşitli Değişkenlerle İlişkisi

2000-01-01
Eğitim ve Bilim

Suggestions

Öğrenme stratejileri teorik boyutları araştırma bulguları ve uygulama için ortaya koyduğu sonuçlar
Somuncuoğlu, Yeşim (1998-01-01)
Bu makalede, etkili öğrenme sürecinin işlevsel bir boyutu olarak görülen öğrenme stratejilerinin teorik temelleri ve bu konuda yapılan araştırmaların sonuçları incelenmiş, öğrenme stratejilerinin program geliştirme ve öğretim süreci yönünden ortaya koyduğu bazı önemli uygulama sonuçları tartışılmıştır.
Öğrenme Analitiği: Geçmişi, Temelleri, Faydaları ve En İyi Uygulamalar
Çetken, Hatice Şebnem; Teker, Mahmut; Yıldırım, İbrahim Soner (2019-06-19)
Öğrenme kuramı, müfredat ve değerlendirme
Cilavdaroğlu, Ali Kemal; Yılmaz, Ayşenur; Olgun, Beyza; Cansu Kurt, Ümmügülsüm; Girit, Dilek; Aşık, Gürsu; Taştepe, Mehtap; Bağdat, Osman; Dönmez, Pelin; Avcu, Ramazan; Avcu, Seher; Baştürk, Savaş; Alkan, Selçuk; Yeniçeri, Üzeyir; Yılmaz, Zuhal; Esendemir, Ozan (Nobel Akademik Yayıncılık, 2017-01-01)
The Effects of learning goal autonomy on achievement in a technical training course: a self-determination theory approach
Karaca, Mehmet Selçuk; Yıldırım, İbrahim Soner; Department of Computer Education and Instructional Technology (2015)
Human resource is the key differentiator for market competence for companies and enterprises. Formal trainings are an important way for development of human resource. Every year, billions of dollars are spent on formal trainings. Transfer of training research states that, motivation to learn is an important parameter for effectiveness of trainings. According to Self-Determination Theory, feeling autonomy increases intrinsic motivation and causes better types of extrinsic motivation. Offering choice in goals...
The effect of context-based instruction integrated with learning cycle model on students’ achievement and retention related to states of matter subject
Sunar, Sabiha; Geban, Ömer; Department of Secondary Science and Mathematics Education (2013)
This study aims to explore the effectiveness of context-based instruction integrated with learning cycle model as compared to the traditional instruction on tenth grade students’ achievement and knowledge retention on the states of matter subject and their attitudes toward chemistry. In order to achieve this aim, a quasi-experimental pre-test post-test control group research design was applied. A total of 150 tenth grade students of two high schools were the participants of the study. During the treatment, ...
Citation Formats
Y. Somuncuoğlu, “Öğrenme Stratejileri Kullanımının Çeşitli Değişkenlerle İlişkisi,” Eğitim ve Bilim, pp. 57–64, 2000, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/75030.