Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Türkiye de yabancı dilde ölçme ve değerlendirme eğitiminin geçmişi ve bugünü
Date
2016-04-03
Author
Hatipoğlu, Çiler
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
197
views
0
downloads
Cite This
URI
https://hdl.handle.net/11511/78931
Collections
Unverified, Conference / Seminar
Suggestions
OpenMETU
Core
Türkiye’de yabancı dilde ölçme ve değerlendirme eğitiminin dünü ve bugünü
Hatipoğlu, Çiler (2016-02-10)
Türkiye de yabancı dilde ölçme ve değerlendirme eğitiminin dünü ve bugünü ve yarını
Hatipoğlu, Çiler (2016-02-02)
Investigating perceived competences of english language teachers in Turkey with regard to educational background and experience
Taner, Gülden; Seferoğlu, Gölge; Department of English Language Teaching (2017)
This survey study reports on the perceived competence levels of teachers of English working at state schools in Turkey with respect to their background, and proposes a new competence framework that meets international standards and matches local definitions. For this, European Profiling Grid (EPG) was translated into Turkish through a team-translation project, and adapted to Turkish context through teacher interviews. This adapted framework was used as part of the Language Teacher Competences Survey, which ...
Türkiyede Yükseköğretimde Nicel Cinsiyet Açığındaki Değişimin Olası Nedenleri ve Etkileri
Seskir, Zeki Can (2017-08-01)
Bu çalışmada 1995-1996 ve 2012-2013 öğretim yılları arasındaki öğrencilerin lisans, yüksek lisans ve doktora düzeylerinde yükseköğretime katılım ve terk oranları cinsiyet faktörü üzerinden incelenmiştir. Çalışmanın sonucunda, lisans düzeyinde katılımda nicel cinsiyet açığının incelenen seneler içinde kapandığı gözlemlenmiştir. Lisansüstü eğitimde ise cinsiyet açığının daralmasına rağmen halen varlığını sürdürdüğü gözlenmiştir. Ayrıca yükseköğretimin her aşamasında kadın öğrencilerin erkek öğrencilere gör...
Türkiye de İnsan Ticaretinin Farklı Formlarına olan Talebin İncelenmesi
Ayata, Ayşe; Beşpınar Akgüner, Fatma Umut (IOM, 2008-01-01)
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
Ç. Hatipoğlu, “Türkiye de yabancı dilde ölçme ve değerlendirme eğitiminin geçmişi ve bugünü,” 2016, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/78931.