Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Bilgeİş - Türkiye’nin En Büyük Kitlesel, Açık, Çevrim içi Ders (KAÇD) Portali: Kullanıcı Eğilimleri
Date
2017-12-21
Author
Eşfer, Sezin
Çelik, Berkan
Çağıltay, Kürşat
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
340
views
0
downloads
Cite This
Dünyada Massive Open Online Courses (MOOC) olarak tanımlanan, Kitlesel, Açık, Çevrim içi Derslerin (KAÇD) tüm dünyada yaygınlaşması ile birlikte, eğitimde teknolojinin ve demokratikleşmenin etkisi daha belirgin hale gelmiştir. Eğitimde “devrim” olarak nitelendirilen KAÇD’lerin ülkemizdeki örneklerinden birisi olan Bilgeİş, Kasım 2017 itibariyle 100 adet ders, 37 bini aşkın kullanıcısı ve 14 bini aşkın sertifikası ile ülkemizin en büyük KAÇD portali olmuştur. Bu büyüklükte bir KAÇD portalinin kullanımının ilk sonuçlarını paylaşmak, kullanıcılarının demografik bilgilerini ve kullanıcı eğilimlerini belirlemek; ülkemizde uzaktan eğitimin ve hayat boyu öğrenmenin durumunu görmek açısından oldukça önemlidir. Betimsel istatistik yöntemleri kullanılarak, Bilgeİş kullanıcılarının tanımlandığı bu çalışmada, portal üzerinden elde edilen veriler analiz edilerek, güncel durum saptanmaya çalışılmış, en çok ve en az ilgi gören dersler, kullanıcıların sertifika alma süreleri gibi değişkenler ile portaldeki kullanıcı eğilimleri sunulmuştur.
URI
http://www.bilisim.org.tr/bilisim2017/pdf/TBD_Bilisim_Kurultayi_2017_Bildiriler_Kitabi.pdf
https://hdl.handle.net/11511/83310
http://ceur-ws.org/Vol-2045/10_Bilisim_2017_paper_43.pdf
Conference Name
Kullanıcı Eğilimleri, TBD 2017 ( 20 - 21 Aralık 2017)
Collections
Department of Computer Education and Instructional Technology, Conference / Seminar
Suggestions
OpenMETU
Core
The use of blockchain technology in public administration: implications for Turkey
Pekdemir, Emine; Yavuz, Nilay; Department of Political Science and Public Administration (2021-10)
This study aims to evaluate the academic literature and current blockchain implementations in public administration in the Republic of Korea, Estonia, Australia, United Kingdom and Israel, to discover possible opportunities, challenges and implementation areas of this technology for Turkish public administration. The selection of the countries is based on the UN EGDI and the OECD STI Scoreboard. In the first part, the features of blockchain technology and the academic literature were analyzed. Then, strateg...
Designing, implementing, and evaluatİng a professİonal learning community for group exercise instructors
Mehrtash, Shabnam; İnce, Mustafa Levent; Department of Physical Education and Sports (2021-4-07)
This study aimed to develop, implement, and evaluate a Professional Learning Community (PLC) intervention for the Group Exercise Instructors (GEIs) working in a university setting "Sport for Health" program. To this end, initially, a six-week PLC intervention was designed by using the American College of Sports Medicine (ACSM, 2018) professional standards for GEIs. Then, the PLC implemented by the participation of six GEIs'. Progression of the six-week PLC intervention and immediate and effects of the inter...
Bilgi, Bilim, Teknoloji ve Yenilik: Kavramsal Tartışma
Akçomak, İbrahim Semih; Erdil, Erkan; Pamukcu, Mehmet Teoman; Tiryakioğlu, Murad (Science And Technology Policies Research Center, Middle East Technical University (Ankara, Turkey), 2016-01-01)
Bu bölüm kitapta sıklıkla atıfta bulunulan ve ilerleyen bölümlerde derinlemesine incelenen bilgi, teknoloji, teknolojik değişme, teknolojinin yayılması, Ar-Ge, yenilik ve fikri mülkiyet hakları gibi kavramların kısaca açıklanmasını amaçlamaktadır. İlk olarak malümat ve bilgi arasındaki farka değinilecek daha sonra ise bilgiyi yaratmak için yürütülen Araştırma ve Geliştirme (Ar-Ge) faaliyetlerinin kapsamı üzerinde kısaca durulacaktır. Ar-Ge faaliyetleri neticesinde yeni bir teknoloji ve/veya ürün ya da süreç...
Bilgi, bilim, teknoloji ve yenilik: kavramsal tartışma
Akçomak, İbrahim Semih; Erdil, Erkan (Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2016-01-01)
Bu bölüm kitapta sıklıkla atıfta bulunulan ve ilerleyen bölümlerde derinlemesine incelenen bilgi, teknoloji, teknolojik değişme, teknolojinin yayılması, Ar-Ge, yenilik ve fikri mülkiyet hakları gibi kavramların kısaca açıklanmasını amaçlamaktadır. İlk olarak malümat ve bilgi arasındaki farka değinilecek daha sonra ise bilgiyi yaratmak için yürütülen Araştırma ve Geliştirme (Ar-Ge) faaliyetlerinin kapsamı üzerinde kısaca durulacaktır. Ar-Ge faaliyetleri neticesinde yeni bir teknoloji ve/veya ürün ya da süreç...
An analysis of stereo depth estimation utilizing attention mechanisms, self-supervised pose estimators & temporal predictions
Oğuzman, Utku; Alatan, Abdullah Aydın; Department of Electrical and Electronics Engineering (2022-5-18)
By the recent success of deep learning, real-world applications of stereo depth estimation algorithms attracted the interest of many researchers. Using the available datasets, synthetic or real-world, the researchers begin analyzing their ideas for practical applications. In this thesis, a thorough analysis is performed of such an aim. The state-of-the-art stereo depth estimation algorithms are tried to be improved by incorporating attention mechanisms to the current networks and better initialization strat...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
S. Eşfer, B. Çelik, and K. Çağıltay, “Bilgeİş - Türkiye’nin En Büyük Kitlesel, Açık, Çevrim içi Ders (KAÇD) Portali: Kullanıcı Eğilimleri,” presented at the Kullanıcı Eğilimleri, TBD 2017 ( 20 - 21 Aralık 2017), 2017, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: http://www.bilisim.org.tr/bilisim2017/pdf/TBD_Bilisim_Kurultayi_2017_Bildiriler_Kitabi.pdf.