Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Department of Computer Education and Instructional Technology, Conference / Seminar
Item Usage Stats
Browse
By Issue Date
Authors
Titles
Subjects
Search within this collection:
ui-button
Filters
Entity Type
Publication (209)
Has File(s)
No (200)
Yes (9)
Author
Çağıltay, Kürşat (61)
Delialioğlu, Ömer (28)
Sadık, Olgun (19)
Kaplan, Göknur (17)
Yıldırım, İbrahim Soner (13)
P
N
Subject
Usability (6)
Computer games (4)
Eye tracking (4)
Higher education (4)
3D virtual worlds (3)
P
N
Date Issued
1999 - 1999 (1)
2000 - 2009 (38)
2010 - 2019 (146)
2020 - 2023 (21)
P
N
Item Type
Conference Paper (199)
Conference (1)
P
N
Recent Submissions
F
P
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
N
E
Çevrimiçi Öğrenme Ortamındaki Programlama Dersinde Öğrencilerin Görevleri Yükleme Davranışlarının İncelenmesi
Akkurt, Oktay; SOMYÜREK, SİBEL (2023-10-15)
ChatGPT in Education: A Review of Recent Blog Posts and News Articles
CİCİKLER, BATUHAN; Akkurt, Oktay (2023-06-16)
Immersive technologies in STEAM: A Metaverse User Experience
Kaplan, Göknur (2022-09-11)
This paper aims to explicate the perceptions and reflections of pre-service teachers, who designed and experienced an immersive 3D environment both in virtual reality and augmented reality modes. Twenty-four undergraduate ...
Hızlı Uygulama Geliştirme Aracı Kullanılarak Geliştirilecek Üniversite Kütüphane Rezervasyon Sistemi ve Değerlendirmesi
Akkurt, Oktay; UYSAL, MEVLÜT; ÜSTÜNDAĞ, MUTLU TAHSİN (2022-06-30)
Hızlı Uygulama Geliştirme Araçları, yazılım geliştirme süreçlerinin mümkün olduğunca hızlı bir şekilde gerçekleştirilmesini sağlayan kullanıcı dostu yöntemler bütünüdür. Bu araçların temel özellikleri; yüksek hız, yüksek k...
Investigating classroom management behavior of faculty: Preliminary results of an eye-tracking study
KOÇAK, ÖMER; Tunga, Yeliz; GÖKTAŞ, YÜKSEL; Çağıltay, Kürşat (2022-05-01)
The Digital Teachers Project: A Step towards Empowering Teachers for More Equitable Education.
Kaplan, Göknur; Çağıltay, Kürşat; Kara Aydemir, Ayşe Gül; Çelik, Berkan; Tunga, Yeliz (2022-04-27)
This study aims to present preliminary findings of the Digital Teachers Project that is carried out with elementary schools teachers in Turkey, which is basically designed to develop and improve their digital literacy and ...
Predictive uncertainty quantification for Bayesian Physics-Informed Neural Network (PINN) in hypocentre estimation problem
Izzatullah, M.; Yıldırım, İbrahim Soner; Waheed, U.B.; Alkhalifah, T. (2022-01-01)
Physics-informed neural networks (PINNs) have appeared on the scene as a flexible and a versatile framework for solving partial differential equations (PDEs), along with any initial or boundary conditions. An important com...
Dijital Öğretmenler Projesi
Tunga, Yeliz; Kaplan, Göknur; Çağıltay, Kürşat (2021-11-04)
Öğretmenleri merkeze alan projenin temel pedagojik prensibi teknolojiyi eğitimde bir kaldıraç olarak kullanmak. Öğretmenlere dijital okuryazarlık becerileri kazandırarak teknolojiyi eğitim-öğretim süreçlerinde etkin ve ver...
Öğretim Yönetim Sisteminde Oyunlaştırma: Moodle LUDIC
Alptekin, Funda; Gürel Köybaşı, Nergis Ayşe; Çevik, Rafet; Bakay, Şenol; Çağıltay, Kürşat (2021-11-01)
Öğretim yönetim sistemleri birçok öğretim kurumunda Covid-19 pandemisi öncesinde de farklı amaçlar için kullanılırken, Covid-19 pandemisi ile birlikte örgün eğitimi devam ettirmek amacı ile kullanılmaya başl...
Öğretim Üyelerinin COVID-19 Döneminde Uzaktan Eğitim Deneyimleri
Gürel Köybaşı, Nergis Ayşe; Alptekin, Funda; Çevik, Rafet; Çağıltay, Kürşat; Bakay, Şenol (2021-11-01)
Uzaktan veya çevrimiçi eğitim, COVID-19 öncesi üniversitelerin çoğunda uygulanan bir eğitim biçimi değildi. Ancak pandemi nedeniyle verilen kararlarla birlikte Mart 2020 itibariyle acil uzaktan eğitim dönemi ...
Öğrencilerin Öğrenmesini ve Katılımını Zenginleştirmek Amacıyla Kullanılan Bir Çevrimiçi Etkileşimli Öğrenme Aracı:H5P
Bakay, Şenol; Çevik, Rafet; Gürel Köybaşı, Nergis Ayşe; Çağıltay, Kürşat; Alptekin, Funda (2021-11-01)
Çevrimiçi Etkileşimli Etkinlikler, COVID-19 salgını sonrasında eğitim kurumlarının uzaktan öğrenme ve öğretim stratejilerine daha fazla yönelmek durumunda kalmasıyla daha önemli hale geldi. Uzaktan eğitim, eğ...
İlkokul ve Ortaokul Öğretmenleri Arasında Nöromitlerin Yaygınlığının İncelenmesi
Tunga, Yeliz; Çağıltay, Kürşat (2021-10-26)
Dijital Öğretmenler Projesi: Öğretmenler için Eşitlikçi Dijital Eğitime Doğru Bir Adım
Çağıltay, Kürşat; Kaplan, Göknur; Çelik, Berkan; Tunga, Yeliz (2021-07-30)
Problem durumu: Eğitimde niteliği artırmanın yolu öğretmen yetkinliklerinin artırılmasından geçmektedir. Bu kapsamda, desteklenmesi gereken alanlardan birisi de öğretmenlerin dijital yeterliklerinin artırılmasıdır. COVID-...
Digital Transformation and Future: Crowdsourcing for Education
Gürbüz, Tarkan (2021-05-29)
Theory-based learning analytics to explore student engagement patterns in a peer review activity
Villa-Torrano, Cristina; Dimitriadis, Yannis; Gasevic, Dragan; Bote-Lorenzo, Miguel L.; Asensio-Pérez, Juan I.; Gómez-Sánchez, Eduardo; Martínez Monés, Alejandra (2021-04-12)
© 2021 ACM.Peer reviews offer many learning benefits. Understanding students' engagement in them can help design effective practices. Although learning analytics can be effective in generating such insights, its applicatio...
Proctored vs Unproctored Online Exams in Language Courses: A Comparative Study
Celikbag, Mehmet Ali; Delialioğlu, Ömer (2021-01-01)
This study investigates online exams of online language courses at a distance education center of a public university in Turkey. Causal comparative research design was followed to examine issues in online language courses ...
Öğretmen Adaylarının Eğitsel Robotik Setlerine Ve Derslerde Kullanımına Yönelik Görüşleri
Kaplan, Göknur; Erbasan, Elçin (2020-11-23)
Sinirbilimde Görüntüleme İle Üç Boyutlu (3B) Modelleme ve Simülasyon: Öğretim Teknolojileri Perspektifi
Aşkun, Cengiz Savaş (2020-11-09)
The evaluation of contributions and instructional scaffolds of an online formative peer assessment environment
ALEMDAĞ, ECENAZ; Yıldırım, Zahide (2020-08-24)
The effect of an online formative peer assessment environment with regulation scaffolds on feedback provision and use
ALEMDAĞ, ECENAZ; Yıldırım, Zahide (2020-08-24)
F
P
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
N
E
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX