OKUL ÖNCESI ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇOCUK EDEBİYATI VE RESİMLİ ÇOCUK KİTAPLARI İLE İLGİLİ METAFORLARI

2018-07-01
Ulusoy, Mustafa
Altun, Dilek
Bu çalışmada okul öncesi öğretmeni adaylarının çocuk edebiyatı ve resimli çocuk kitapları hakkındaki algıları metaforlar aracılığıyla incelenmiştir. Araştırmaya çocuk edebiyatı dersini almış ve okul öncesi eğitimi anabilim dalının 2.sınıfında öğrenim gören 55 öğretmen adayı katılmıştır. Katılımcılardan çocuk edebiyatı dersini aldıkları dönem sonunda dağıtılan formlar üzerine el yazıları ile çocuk edebiyatı, hikâye, resimli çocuk kitabı, basılı hikâye kitabı ve elektronik hikâye kitabı kavramları hakkında metaforlar üretmeleri ve gerekçelerini açıklamaları istenmiştir. Sonuçlar her bir kavram için tablolar halinde sunulmuştur. En fazla sayıda kavramsal kategori çocuk edebiyatı için oluşturulurken, en az sayıda kategori resimli çocuk kitapları hakkında oluşturulmuştur. Öğretmen adayları metaforlar aracılığıyla basılı kitapların somutluk ve kalıcılık özelliklerini ön plana çıkarıp, elektronik kitapların ise birden fazla duyuya hitap etme ve ilgi çekici olma özelliklerini vurgulamışlardır. Bu çalışma okul öncesi öğretmeni adaylarının çocuk edebiyatı ve resimli çocuk kitaplarına ilişkin anlayışlarını inceleyen ilk tanımlayıcı bulguları sunması açısından önemli olmakla birlikte, literatürde öğretmen, öğretmen adayı ve aileleri kapsayan farklı çalışmalara ihtiyaç olduğu da düşünülmektedir.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi

Suggestions

Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Erken Okuryazarlık ile İlgili Görüşleri ve Staj Uygulamaları
Altun, Dilek; Erden, Feyza (2016-04-01)
Bu çalışma ile okul öncesi öğretmen adaylarının erken okuryazarlık kavramına ilişkin görüşlerinin ve staj uygulamalarında erken okuryazarlık becerilerini desteklemeye yönelik yer verdikleri etkinliklerin sayı ve çeşitliliğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın verileri araştırmacılar tarafından hazırlanan sorular yoluyla toplanmıştır. Çalışmaya Ankara’da bulunan bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 81 okul öncesi öğretmen adayı katılmıştır. Veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak incelenmiştir. ...
Factors effecting teacher-child communication skills & self efficacy beliefs: an investigation on preschool teachers
Ata, Aysun; Demircan, Hasibe Özlen; Department of Early Childhood Education (2015)
The aim of this study was to investigate the relationship between self-efficacy beliefs and teacher- child communication skills of preschool teachers. More specifically, this study explored how well self-efficacy beliefs and years of experience predict teacher-child communication skills of preschool teachers. In-service preschool teachers (N=304) working in pre-schools within the Ministry of National Education in Ankara were the participants of the study. In the study, a demographic information form and two...
Okul öncesi dönem çocuklarının hikâye anlama ile zihin kuramı becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Sarı, Burcu; Altun, Dilek (2018-10-01)
Bu araştırmanın amacı okul öncesi dönem çocuklarının hikâye anlama ile Zihin Kuramı becerileri arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim öğretim yılı güz döneminde Kırşehir il merkezinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı dört bağımsız anaokulunda eğitimine devam eden 133 (67 kız, 66 erkek) çocuk oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Zihin Kuramı Ölçeği ve Hikâye Anlama Soruları kullanılarak toplanmıştır. Çalışm...
Early Childhood Pre-service Teachers' Perceptions of Play
Çiftçi, Ezgi; Sevimli Çelik, Serap; Department of Early Childhood Education (2022-9)
The purpose of this study is to investigate early childhood pre-service teachers’ perceptions of play. Also, their perceptions of play in relation to play course enrollment was examined. The study was a mixed method research and designed as an explanatory sequential design. In the quantitative part of the study, the Play Perception Scale was conducted, and the data was collected from 242 early childhood pre-service teachers from different years of study. In addition, the quantitative data was analyzed with ...
EARLY CHILDHOOD TEACHERS’ VİEWS AND SELF REPORTED PRACTICES ABOUT STEREOTYPICAL GENDER ROLE MESSAGES IN CHILDREN’S CARTOONS
Altıparmak, Nida; Şahin, Volkan; Department of Early Childhood Education (2022-9)
The purpose of the present study was to investigate early childhood teachers’ views on stereotypical gender role messages in children’s cartoons and their effects on children’s gender role perceptions. Another purpose of the study was to investigate the way early childhood teachers address the effects of children’s cartoons on children’s gender role perceptions in their classrooms. The participants of the study were 25 early childhood teachers who serve in public preschools in Niğde, Türkiye. The study was ...
Citation Formats
M. Ulusoy and D. Altun, “OKUL ÖNCESI ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇOCUK EDEBİYATI VE RESİMLİ ÇOCUK KİTAPLARI İLE İLGİLİ METAFORLARI,” Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, pp. 1206–1221, 2018, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://hdl.handle.net/11511/85446.