Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
İşitme Engeli Olan Ve Olmayan Güreşçilerin Statik ve Dinamik Dengelerinin Karşılaştırması
Date
2016-11-25
Author
Coşkun, Betül
Ünlü, Gürcan
Golshaei, Bahman
Koçak, Mehmet Settar
Kirazcı, Sadettin
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
234
views
0
downloads
Cite This
Çalışmanın amacı işitme engeli olan ve olmayan güreşçilerin statik ve dinamik dengelerinin karşılaştırılmasıdır. Çalışmaya işitme engelli (n = 29, yaş = 18.76±3.54) ve işitme engeli bulunmayan (n = 23, yaş = 19.09±2.76) milli takım sporcusu olan 52 genç erkek güreşçi katılmıştır. Statik denge özelliği, tek ayak üzerinde stork test ile ölçülmüştür (Reiman, & Manske, 2009). Her iki ayağa iki deneme hakkı verilip, her iki ölçümdeki en iyi değer saniye cinsinden kayıt edilerek değerlendirilmiştir. Dinamik denge ölçümü için ise, Y denge testi kullanılmıştır. Ölçümler anterior (ön), posterolateral (arka-yan) ve posteromediyal (arka çapraz) yönlerden alınmıştır. Bireylere dört deneme hakkı verilmiş, ardından her yöne üç tekrar ile ölçümler alınmıştır. Bu üç ölçümün ortalamaları bacak boyuna göre normalize edilmiştir. Üç farklı yönde ölçülen değerlerin toplamı, her iki bacak için de toplam performansı belirlemek için kullanılmıştır (Bressel, Yonker, Kras, & Heath, 2007). MANOVA sonuçlarına göre iki grup arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur (Wilks’ L = .284, F(12,39) = 8.21, p<.05, h2 = .72). İşitme engeli olan ve olmayan güreşçiler arasında, spor yaşları (F(1,50) = 145.95, p<.025, h2 = .75) ve sağ ayak ile ölçülen statik denge (F(1,50) = 73.63, p<.025, h2 = .60) özelliklerinde bu farklılıklar ortaya çıkmıştır. Ayrıca Y denge testinde sağ (F(1,50) = 4880.66, p<.025, h2 = .99) ve sol ayak (F(1,50) = 3563.87, p<.025, h2 = .99) anterior yönündeki dinamik denge ölçümlerinde iki grup arasında anlamlı farklılık saptanmıştır. Spor yaşı ve sağ ayak ile ölçülen statik denge özelliği açısından işitme engelli olmayan sporcular daha iyi bulunmuştur. Dinamik denge özelliğinde ise anterior yönünde sağ ve sol ayak ölçümlerinde işitme engelli sporcuların dengeleri daha iyi bulunmuştur. Engelli güreşçilerin dinamik denge özelliğinde yalnızca anterior yönde sağlıklı güreşçilerden daha yüksek değere sahip olmaları, aradaki farkın ölçümün yapıldığı yönlerle alakalı bir farklılıktan kaynaklandığını ve nedeninin ilerleyen çalışmalarda araştırılması gerektiğini düşündürmektedir.
Subject Keywords
Statik denge
,
Dinamik denge
,
Güreş
URI
http://www.sbk2016.org/Spor_Kitabi.pdf
https://hdl.handle.net/11511/85508
Conference Name
14th International Sport Sciences Congress, (1 - 04 Kasım 2016)
Collections
Department of Physical Education and Sports, Conference / Seminar
Suggestions
OpenMETU
Core
The effect of an assertiveness training on the assertiveness and self esteem level of 5th grade children
Sert, Adile Gülşah; Akkök, Füsun; Department of Educational Sciences (2003)
Assertiveness is an important skill for children to develop healthy human relations with peers, parents, teachers, and all the other social contacts. When children use assertiveness skills in their social, academic and personal life, they enhance the potential of reaching successful outcomes. There are some positive correlations between assertiveness and self esteem. Thus, investigating the effects of an assertiveness training on the assertiveness and self esteem levels of 5th grade children would contribut...
Türkiye’de Bölgesel Planlamanın Kurumsallaşması: Muğlak Bir Süreci Güncel Kuramlar ile Okumak
Yavuz, Irmak; Kutlay, Ecem; Can, Deniz (2021-05-01)
Türkiye’de bölge planlama pratiği sürecinde içerikler, amaçlar ve kurumsal yapılar sürekli olarak değişime uğramıştır. Oluşan karmaşık sistem, bölgesel planların amaçlarını, karar alma mekanizmalarını, sürecin meşruiyetini ve bu planların genel olarak uygulamadaki başarısını da etkilemiştir. Türkiye’de bölgesel planlamada etkili olan karmaşık ve değişken kurumsal yapıları değerlendirmek ve kurumsallaşma dinamiklerini daha iyi anlamak için kurumlar ile birlikte, kurumların organizasyon mekanizmaları, kurum...
Türkiye’de Bölgesel Planlamanın Kurumsallasması:Muglak Bir Süreci Güncel Kuramlar ile Okumak
Yavuz, Irmak; Kutlay, Ecem; Can, Deniz (2020-9-12)
Türkiye’de bölge planlama pratiği sürecinde içerikler, amaçlar ve kurumsal yapılar sürekli olarak değişime uğramıştır. Oluşan karmaşık sistem, bölgesel planların amaçlarını, karar alma mekanizmalarını, sürecin meşruiyetini ve bu planların genel olarak uygulamadaki başarısını da etkilemiştir. Türkiye’de bölgesel planlamada etkili olan karmaşık ve değişken kurumsal yapıları değerlendirmek ve kurumsallaşma dinamiklerini daha iyi anlamak için kurumlar ile birlikte, kurumların organizasyon mekanizmaları, kurumla...
BMY Doğrusuna Yakın 4-Manifoldların İnşası
Beyaz, Ahmet(2018-12-31)
Bu projenin amacı, 4-manifoldların sınıflandırması alanında ilerleme sağlamak ve gelişmeye açık bu konuda Türkiye'ye bilgi transferini sağlayacak etkinliklerde bulunmaktır. Projenin konusu, düzgün (türevlenebilir) ve simplektik 4-manifoldların içinde yer alan yüzey konfigürasyonlarının anlaşılarak belli özellikleri sağlayan yeni manifoldların oluşturulmasıdır. 2015 yılında Roulleau ve Urzua tarafından yapılan bir çalışmada coğrafya resminde yer alan BMY doğrusuna istenildiği ölçüde yakın kompleks manifoldla...
Effects of cooperatlye and indiyidualistic problem solying methods on mathematical problem solving performance
Koç, Yusuf; Bulut, Safure (2002-01-01)
The purpose of the present study was to investigate the effects of the cooperatiye problem solving method (CPSM) and the individualistic problem solving method (IPSM) on seventh grade students' mathematical problem solving performance (MPSP). in this quasiexperimentalresearch study, seventh grade "percents unit" was covered. After analyzing the data by using the multivariate analysis of covariance it was found thatCPSM and IPSM groups had statistically significantly greater mean scores than the traditional ...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
B. Coşkun, G. Ünlü, B. Golshaei, M. S. Koçak, and S. Kirazcı, “İşitme Engeli Olan Ve Olmayan Güreşçilerin Statik ve Dinamik Dengelerinin Karşılaştırması,” presented at the 14th International Sport Sciences Congress, (1 - 04 Kasım 2016), Antalya, Türkiye, 2016, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: http://www.sbk2016.org/Spor_Kitabi.pdf.