Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
R Yazılımına Giriş
Date
2011-01-01
Author
İlk Dağ, Özlem
Metadata
Show full item record
Item Usage Stats
202
views
0
downloads
Cite This
R nedir ve neden öğrenmeliyim? Ücretsiz ve ticari amaç gütmeyen bir program olan R'nin ilk sürümü 2000 yılı başlarında yapılmış, bu tarihten itibaren hızla yayılmış ve kendine büyük bir kullanıcı ve hatta hayran kitlesi yaratmıştır. Özellikle Amerika ve Avrupa'daki istatistikçiler arasında en çok tercih edilen programlardan biri olan R, istatistikçiler tarafından olduğu kadar, biyologlar, genetikçiler, ziraatçiler, ekonometristler ve daha birçok meslek grubu tarafından da kullanılan bir programdır. Dört işlem tarzı çok basit işlemlerden, veri analizine, istatistiksel modellere kadar birçok çalışma için R kullanılabilir. İstatistiğin ve bilgisayarın her bilim alanıyla etkileşim halinde olduğu günümüzde, dünyanın neresinde olursanız olun ücretsiz ulaşabileceğiniz bir bilgisayar programını öğrenmek işinizi kolaylaştıracak ve diğer araştırmacılarla ortak çalışmalar yapmanıza zemin hazırlayacaktır. R'yi neden bu kitapla öğrenmeliyim? Bu kitabın amacı yazılıma yeni başlayanların geçiş sürecini hızlandırmaktır.
URI
https://hdl.handle.net/11511/85642
Collections
Department of Statistics, Book / Book chapter
Suggestions
OpenMETU
Core
R Yazılımına Giriş, 3. baskı
İlk Dağ, Özlem (Detay Yayıncılık, 2021-02-01)
R nedir ve neden öğrenmeliyim?Ücretsiz ve ticari amaç gütmeyen bir program olan R'ın ilk sürümü 2000 yılı başlarında yapılmış, bu tarihten itibaren hızla yayılmış ve kendine büyük bir kullanıcı ve hatta hayran kitlesi yaratmıştır. Özellikle Amerika ve Avrupa'daki istatistikçiler arasında en çok tercih edilen programlardan biri olan R, istatistikçiler tarafından olduğu kadar, biyologlar, genetikçiler, ziraatçiler, ekonometristler ve daha bir çok meslek grubu tarafından da kullanılan bir programdır.Dört işlem...
Posthümanizm: Kavram, Kuram, Bilim-Kurgu
Ağın, Başak (Siyasal Kitabevi, 2020-01-01)
Nedir bu posthümanizm? Tasarımcılarının zincirlerinden kurtularak kendi başına evrilmeyi başaran ve insanlıktan intikam almaya gelen yapay zekanın, insanları temel hak ve özgürlüklerinden alıkoyarak onları köleleştirmesi mi? ‘İnsan 2.0 geliyor’ ya da ‘Beynimizi bilgisayar arayüzleriyle yönetmek artık mümkün’ başlıklarıyla, yazılı ve görsel medyada sıklıkla yer bulan haberlerin bir parçası mı? Organizmaların teknolojiyle buluşturulduğu laboratuvarlarda süper-güçlere erişmek için oynanan tehlikeli oyunlar mı?...
Felsefe Diyalogları
Karademir, Aret (2016-01-01)
Felsefe ile akademik anlamda ilgilenen kişilerin ele alıp incelediği felsefi sorunları, gündelik hayatımızın seyri içinde, çoğu zaman ya göremeyiz ya da görmezden geliriz. Bu sorunlar, aslında, sadece gündelik hayatımızla değil, bütün yaşamımızla doğrudan ilgili olmalarına rağmen, gereksiz sorunlar gibi görülürler ve onları ciddiye almanın aklı karıştırmaktan başka bir işe yaramadığı düşünülür. Bu durumun ortaya çıkmasının, yani felsefenin ilgilendiği sorunların sıradan insanların ilgileri dışında kalmasını...
Matematik eğitiminde endüstri meslek liselerinde yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri
Vesife, Hatısaru; Erbaş, Ayhan Kürşat (2012-06-01)
Bu çalışmanın amacı endüstri meslek liselerinde matematik eğitiminde yaşanan sorunları öğretmen bakış açısıyla tespit etmek ve bu doğrultuda çözüm önerileri geliştirmektir. Çalışmaya farklı okullarda görev yapan bir bayan ve bir erkek matematik öğretmeni katılmıştır. Veriler öğretmenlerle yapılan yarı yapılandırılmış yüz yüze görüşmeler ve sınıf gözlemleriyle derlenmiş ve içerik analiziyle yorumlanmıştır.Çalışmanın bulguları öğretmenlerin, endüstri meslek lisesi öğrencilerinin matematik dersinden hoşlanmadı...
Kamusal Sanatın ‘Kamusallığı’: Erişim, Aktör, Fayda Yaklaşımı
Akkar Ercan, Zübeyde Müge (ADAMOR Toplum Araştırmaları Merkez, 2013)
Kamusal mekanda sanattan bahsedildiğinde aklımıza bir dizi soru gelir: Kamusal sanatın ‘kamusallığı’ nedir? Kamusal mekanda sergilenen herhangi bir sanat eseri ‘mutlak’ kamusal mıdır? Bir kamusal sanat eseri, diğerine göre daha ‘az’ ya da daha ‘çok’ kamusal olabilir mi? Kamusal mekanda farklı temsil biçimleriyle sunulan sanat eserinin ne kadar ‘kamusal’ olduğu tanımlanabilir mi? Ölçülebilir mi? Bu makale, kamusal sanatın ‘kamusallığı’ sorunsalına odaklanarak, bu sorulara cevap aramayı hedeflemektedir. ‘Kamu...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
Ö. İlk Dağ,
R Yazılımına Giriş
. 2011.