Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Dijital Öğretmenler Projesi: Öğretmenler için Eşitlikçi Dijital Eğitime Doğru Bir Adım
Date
2021-07-30
Author
Çağıltay, Kürşat
Kaplan, Göknur
Çelik, Berkan
Tunga, Yeliz
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
474
views
0
downloads
Cite This
Problem durumu: Eğitimde niteliği artırmanın yolu öğretmen yetkinliklerinin artırılmasından geçmektedir. Bu kapsamda, desteklenmesi gereken alanlardan birisi de öğretmenlerin dijital yeterliklerinin artırılmasıdır. COVID- 19 pandemisi ile birlikte başlayan çevrimiçi eğitim, öğretmenlerin teknolojiyi etkin bir şekilde kullanmasını bir zorunluluk haline gelmiştir. Bu ihtiyaçtan yola çıkarak geliştirilen Dijital Öğretmenler Projesi ile teknolojinin eğitimde dijital dönüşüme katkı sağlaması hedeflenmektedir. Araştırmanın amacı: Bu çalışmada öğretmenlerin dijital yeterliklerinin geliştirilmesi amacıyla yürütülen Dijital Öğretmenler Projesi’nin tamamlanan ilk dönemi sonunda elde edilen faz eğitimlere ait bulguların sunulması hedeflenmektedir. Yöntem: Dijital Öğretmenler Projesine 10 farklı ilden 1000 ilk ve orta okul öğretmeni katılmıştır. Proje 10 hafta süren senkron ve asenkron eğitimlerden oluşmaktadır. Süreç sonunda belirlenen kriterler doğrultusunda projeye katılan öğretmenlerin başarı ve katılım oranları ve öğretim sürecine yönelik memnuniyet düzeyleri incelenmiştir. Verilerin analizinde betimsel istatistikler kullanılmıştır. Ayrıca öğretmen yorumlarından alıntılara da yer verilmiştir. Bulgular ve Sonuç: Proje sonunda öğretmenlerin 872’si başarı ya da katılım belgeleri alarak eğitimleri tamamlamıştır. Proje sonunda 716 öğretmen başarı belgesi, 146 öğretmen ise katılım belgesi almaya hak kazanmıştır. Katılım belgesi alan öğretmenlerin 67’si (%45,9) erkek, 79’u (%54,1) kadındır. Başarı belgesi alan öğretmenlerin 486’si kadın 230’u erkektir. Öğretmenler ile yapılan memnuniyet anketi, projenin öğretmenlerin beğenisini çok yüksek ölçüde kazandığı ve dijital yetkinliklerinin artırılmasına önemli ölçüde katkı sağladığını göstermiştir. Tartışma sonuç ve öneriler: Dijital öğretmenler Projesi öğretmenlerin yüksek katılımı ve memnuniyet düzeyi ile tamamlanmıştır. Bu yönüyle, Dijital Öğretmenler Projesi, hizmetiçi öğretmen eğitimi için uygulanabilir ve sürdürülebilir bir model sunmaktadır.
Subject Keywords
Mesleki gelişim
,
Dijital yetkinlik
,
Dijital okuryazarlık
URI
https://ejercongress.org/
https://hdl.handle.net/11511/91951
Conference Name
VIII th Internatıonal Eurasian Educational Research Congress
Collections
Department of Computer Education and Instructional Technology, Conference / Seminar
Suggestions
OpenMETU
Core
Dijital dönüşümün etkisinde verimli istihdam yönetimi: yol haritası önerisi
Gökalp, Ebru; Gökalp, Mert Onuralp; Çoban, Selin; Eren, Pekin Erhan (2019-06-01)
Dijital dönüşüm devriminin getirdiği teknolojik gelişmelerle birlikte önümüzdeki yıllarda kas gücüyle yapılan birçok mesleğin risk altında olması ve dijital dönüşümün gerektirdiği yetkinlikleri kapsayan yeni mesleklerin gündeme gelmesi öngörülmektedir. Artan işsizlik sorunuyla karşılaşmamak ve gerçekleşen bu dönüşüme zamanında ayak uydurabilmek için, bu değişimin hedef odaklı bir yaklaşım ile yönetilerek, uzun vadeli bir istihdam politikasının hayata geçirilmesine ihtiyaç vardır. Bu motivasyon ile bu çalışm...
Dijital Öğretmenler Projesi
Tunga, Yeliz; Kaplan, Göknur; Çağıltay, Kürşat (2021-11-04)
Öğretmenleri merkeze alan projenin temel pedagojik prensibi teknolojiyi eğitimde bir kaldıraç olarak kullanmak. Öğretmenlere dijital okuryazarlık becerileri kazandırarak teknolojiyi eğitim-öğretim süreçlerinde etkin ve verimli kullanmalarını sağlamak amacıyla yürütülen projenin hedef kitlesini devlet okullarında çalışan ve eğitimde teknoloji kullanımı konusunda desteğe ihtiyaç duyan ilköğretim öğretmenleri oluşturuyor. İki fazdan oluşan projenin ilk fazında, 10 şehirden 1000 öğretmene 10 haftalık ters yüz ö...
Rethinking the historical basis for the protection of human rights: The role of universal norms, state power, and social struggles
Zeyrek, Bilge Ece; Bedirhanoğlu Toker, Pınar; Department of International Relations (2022-8)
The continuation of human rights crises at a time when human rights have become a common value in both international and local politics is a puzzle that needs to be questioned. This thesis searches for an answer to this question by critically overviewing the history of human rights, in which the idea and practice of universal human rights have developed by considering universal norms, state power, and social struggles. The 18th century, the post-1945 period, and the post-Cold War period are examined with th...
Analysis of the combined effect of bad posture and vibration on helicopter pilots
Sezgin, Önder Cem; Birlik, Gülin; Department of Engineering Sciences (2002)
One of the most important physical effects of the technological innovations, which we happily welcome, in our daily lives, is to be exposed to vibration. Vibration and bad posture affect, seriously various parts of the human body, especially the spine of the persons. In this thesis, emphasis is given to the effects of bad posture and vibration on musculo-skeletal system. In order to reach to the subjective assessments of the vibration exposed and vibration non-exposed groups of people, questionnaires were p...
Dijital Haber Okuma Alışkanlıkları Hakkında Kullanıcı Araştırmaları: Hürriyet Web Sitesi, Mobil Sitesi ve Mobil Uygulaması İncelemeleri
Atçı, Özge; Utku Küngör, Eda; Ünaler, Gizem (Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi; 2016)
Bu çalışma haberleri gazeteden veya televizyondan takip etme alışkanlığına sahip okuyucuların, dijital ve sosyal medyada haber tüketme deneyimleri ile dijital dünyada edindikleri alışkanlıkların ve haber okuma deneyimlerinin araştırılması sürecini içermektedir. Kullanıcıların değişen beklentileri, haber sitelerinin yalnızca içerik sunmasının yeterli olmadığını ortaya koymaktadır. Çalışma kapsamında, farklı ilgi alanları ve hayat tarzlarına sahip okuyucuların haber alma alışkanlıkları, Hürriyet yayınları oda...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
K. Çağıltay, G. Kaplan, B. Çelik, and Y. Tunga, “Dijital Öğretmenler Projesi: Öğretmenler için Eşitlikçi Dijital Eğitime Doğru Bir Adım,” presented at the VIII th Internatıonal Eurasian Educational Research Congress, Aksaray, Türkiye, 2021, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://ejercongress.org/.