Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Dijital Öğretmenler Projesi
Date
2021-11-04
Author
Tunga, Yeliz
Kaplan, Göknur
Çağıltay, Kürşat
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
527
views
0
downloads
Cite This
Öğretmenleri merkeze alan projenin temel pedagojik prensibi teknolojiyi eğitimde bir kaldıraç olarak kullanmak. Öğretmenlere dijital okuryazarlık becerileri kazandırarak teknolojiyi eğitim-öğretim süreçlerinde etkin ve verimli kullanmalarını sağlamak amacıyla yürütülen projenin hedef kitlesini devlet okullarında çalışan ve eğitimde teknoloji kullanımı konusunda desteğe ihtiyaç duyan ilköğretim öğretmenleri oluşturuyor. İki fazdan oluşan projenin ilk fazında, 10 şehirden 1000 öğretmene 10 haftalık ters yüz öğrenme modeline göre tasarlanmış bir eğitim verildi. Eğitim içerikleri; dijital vatandaşlık, görsel tasarım, etkili sunum teknikleri, eleştirel düşünme ve ölçme-değerlendirme gibi kavramsal konuların yanı sıra dijital içerik üretebilecekleri çeşitli dijital araçların öğretimi kapsadı. İkinci fazda, birinci fazı tamamlayan 872 öğretmen arasından en başarılı 100 öğretmen seçildi ve eğitimde sanal ve artırılmış gerçeklik kullanımıyla ilgili iki gün süren uygulamalı bir eğitimle öğretmenlerin kendi sanal gerçeklik uygulamalarını geliştirmeleri sağlandı.
Subject Keywords
Uzaktan eğitim Öğretmen Öğretmen gelişimi
,
Ölçme-değerlendirme
,
Teknoloji ve dijital okuryazarlık
URI
https://bit.ly/3wc6O26
https://hdl.handle.net/11511/94318
Conference Name
18. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı
Collections
Department of Computer Education and Instructional Technology, Conference / Seminar
Suggestions
OpenMETU
Core
Dijital Öğretmenler Projesi: Öğretmenler için Eşitlikçi Dijital Eğitime Doğru Bir Adım
Çağıltay, Kürşat; Kaplan, Göknur; Çelik, Berkan; Tunga, Yeliz (2021-07-30)
Problem durumu: Eğitimde niteliği artırmanın yolu öğretmen yetkinliklerinin artırılmasından geçmektedir. Bu kapsamda, desteklenmesi gereken alanlardan birisi de öğretmenlerin dijital yeterliklerinin artırılmasıdır. COVID- 19 pandemisi ile birlikte başlayan çevrimiçi eğitim, öğretmenlerin teknolojiyi etkin bir şekilde kullanmasını bir zorunluluk haline gelmiştir. Bu ihtiyaçtan yola çıkarak geliştirilen Dijital Öğretmenler Projesi ile teknolojinin eğitimde dijital dönüşüme katkı sağlaması hedeflenmektedir. ...
Engelli Bireylere Yönelik Tutumların İncelenmesi: ODTÜ Örneği
Sümer, Zeynep; Demirok, İpek(2014-12-31)
Bu çalışmanın temel amacı, Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nde (ODTÜ) öğrenim görmekte olan öğrencilerin yanı sıra akademik ve idari personelin engelli bireylere yönelik tutumlarını incelemektir. Yapılacak bu çalışmanın öncelikli olarak Engelsiz Üniversite Birimleri’nin çalışmalarına ve bir bütün olarak yükseköğretimde engellerin kaldırılmasına yönelik çıkarımları olacağı öngörülmektedir.
Mobil Destekli Kesintisiz Öğrenme Uygulamalarının Geliştirilmesi Ve Etkinliğinin Bilişsel Yük Kuramı Çerçevesinde Değerlendirilmesi.
Yıldırım, Zahide; Ataş, Amine Hatun; Delialioğlu, Ömer; Aşkun, Cengiz Savaş(2013-12-31)
Bu araştırmanın amacı Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) programlarında yer alan ‘Bilgisayar Donanımı’ dersi kapsamında öğrencilere uygulama olanağı sağlamak amacıyla mobil teknolojilerde çalışacak similasyonlar geliştirmek ve ‘Mobil Destekli Kesintisiz Öğrenme’ ortamı sunarak bu ortamın etkinliğini Bilişsel Yük Kuramı ve öğrenme çıktıları açısından incelemektir.
Okul öncesinde süreç odaklı FeTeMM eğitimi: Öğretmen görüşleri
Sadık, Olgun (2019-12-01)
Bu çalıĢmada, kuramsal bir çerçeve kullanılarak okul öncesi öğretmenlerine uygulanan süreç odaklı bir FeTeMM mesleki eğitim semineri hakkında katılımcı öğretmen görüĢlerinin tespit edilmesi amaçlanmıĢtır. Yapılan çalıĢmada nitel araĢtırma tasarımı kullanılmıĢ ve açık uçlu soruların yer aldığı durum tespiti ve eğitim sonrası öğretmen görüĢlerinin sorulduğu iki adet anket uygulanmıĢtır. Elde edilen veriler tematik analiz metodu kullanılarak analiz edilmiĢtir. Elde edilen veriler doğrultusunda ortaya çıkan bul...
Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının Çevre ve Alan Konusuna Yönelik Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi
Işıksal Bostan, Mine(2018-12-31)
Bu çalışmanın amacı, mikro-öğretim yöntemi çerçevesinde ortaokul matematik öğretmen adaylarının alan ve çevrenin ilişkisine dair pedagojik alan bilgilerini incelemektir. Bu kapsamda öğretmen adaylarının izleyecekleri öğrenci düşünüşü içerikli video durumlarına yapacak oldukları yorumlar pedagojik alan bilgileri açısından incelenecektir.
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
Y. Tunga, G. Kaplan, and K. Çağıltay, “Dijital Öğretmenler Projesi,” presented at the 18. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, İstanbul, Türkiye, 2021, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://bit.ly/3wc6O26.