Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Dijital dönüşüm mühendisliği nasıl dönüştürüyor?
Date
2021-04-01
Author
Köksal, Gülser
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
317
views
0
downloads
Cite This
Dijitalizasyon ve dijital dönüşüm günümüzde sıkça duyduğumuz kavramlar haline geldi. Dijitalizasyon, dijital teknolojilerin kullanımı ile iş modellerini yeni değer ve gelir üretecek şekilde değiştirmeye yarıyor. Dijital dönüşüm ise bir işletmenin verimliliğini, hızını, etkinliğini ve ürünlerinin kalitesini, bütünleşik dijital teknolojilerin sağladığı yeteneklerle artırması süreci olarak değerlendirilebilir. Bu yazıda, söz konusu çalışmaların ihtiyaç duyduğu teknolojilerin ve yaklaşımların gelişmesinde ve uygulanmasında büyük payı olan mühendisliğin nasıl dönüştüğü kapsam, yaklaşım ve mühendislik eğitiminden beklenenler bakımından ele alınmıştır.
URI
https://iktisatvetoplum.com/iktisat-ve-toplum-sayi-126/
https://hdl.handle.net/11511/93900
Journal
İktisat ve Toplum Dergisi
Collections
Department of Industrial Engineering, Article
Suggestions
OpenMETU
Core
Measuring digital literacy: development and validation of an instrument for teachers
Paşalı, Yunus; Kaplan, Göknur; Aydemir, Ayşe Gül Kara; Department of Computer Education and Instructional Technology (2023-1-26)
Digital literacy is gaining more attention as digitalization and digital transformation accelerate. Many studies attempt to define it as a concept, glean its components and to assess individuals’ digital literacy levels. The field of education, and specifically teachers, as main agents of the field, are no exception. Setting off from this point, this study aims to develop and validate a scale to measure the digital literacy levels of teachers working in primary schools. Pursuing this aim, an extensive...
Bilgisayar Destekli Tasarım Programı Çizen’in Verimlilik Analizi Ve Kullanıcı Deneyimi Araştırması İle Kullanıcı Odaklı Yalın Arayüz Geliştirilmesi
Zengin Bintaş, Gül Çiçek; Erkarslan, Önder (Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi; 2020)
Günümüzde hızla gelişmekte olan yazılım dijital dönüşümün de en temel itici gücüdür. Özel likle maliyet ve zaman baskısı olan kalıp tasarımı gibi üretimin kilit noktasındaki faaliyetler için yapılan yazılımlar büyük önem arz eder. Ürünler istenilen özelliklerde ve ölçülerde Bilgi sayar Destekli Tasarım (BDT) programları ile tasarlanmakta ve üretime hazırlanmaktadır. Bu programların yazılımlarında yapılan yenilik çalışmaları ile tasarım süreçlerinde büyük oranda verimlilik sağlanmakta ve tasarımdan kaynak...
Dijital dönüşümün etkisinde verimli istihdam yönetimi: yol haritası önerisi
Gökalp, Ebru; Gökalp, Mert Onuralp; Çoban, Selin; Eren, Pekin Erhan (2019-06-01)
Dijital dönüşüm devriminin getirdiği teknolojik gelişmelerle birlikte önümüzdeki yıllarda kas gücüyle yapılan birçok mesleğin risk altında olması ve dijital dönüşümün gerektirdiği yetkinlikleri kapsayan yeni mesleklerin gündeme gelmesi öngörülmektedir. Artan işsizlik sorunuyla karşılaşmamak ve gerçekleşen bu dönüşüme zamanında ayak uydurabilmek için, bu değişimin hedef odaklı bir yaklaşım ile yönetilerek, uzun vadeli bir istihdam politikasının hayata geçirilmesine ihtiyaç vardır. Bu motivasyon ile bu çalışm...
Dijital yerlilerin teknoloji ve sosyal medya hakkındaki algıları: okul öncesi öğretmen adaylarının sahip oldukları metaforların incelenmesi
Altun, Dilek; Ulusoy, Mustafa (2018-10-20)
Teknolojide yaşanan hızlı gelişmeler bireylerin günlük yaşamlarında birtakım değişimlere neden olmuştur. Özellikle mobil teknolojiler ile birlikte dijital platformlarda yapılan birçok uygulama ve işlem tek bir cihaz üzerinden yapılabilmektedir. We Are Social (2018) raporuna göre, Türkiye’de günlük ortalama internette geçirilen süre 7 saat 9 dakikadır. Sosyal medyada geçirilen günlük ortalama süre ise 2 saat 48 dakikadır. Dijital yerli olarak adlandırılan günümüz öğretmen adaylarının hem günlük hem de akadem...
Sovyet Sonrası Bakü’de Kadın Mühendisler: Ataerkillik ve Profesyonellik Arasında
Ergun Özbolat, Ayça; Ayata, Ayşe(2014-12-31)
Devlet sosyalizminin çöküşü ve Sovyet sonrası ekonomik yeniden yapılanmanın bu sosyal grup üzerinde önemli etkisi olmuştur. Özellikle de kadın mühendisler erkek mühendislere göre farklı bir biçimde etkilenmişlerdir. Sovyet sisteminde kadınlar profesyoneller ve mühendisler dahil olmak üzere işgücünün geniş bir kısmını oluşturmaktaydı. Dönüşüm döneminde kadınların çoğu endüstrideki işlerini kaybetmekle kalmadı, mesleğe dönüşleri de erkeklere göre daha zor olmuştur. Bu nedenle, önerilen bu proje dönüşüm kadın ...
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
G. Köksal, “Dijital dönüşüm mühendisliği nasıl dönüştürüyor?,”
İktisat ve Toplum Dergisi
, vol. 11, no. 126, pp. 59–61, 2021, Accessed: 00, 2021. [Online]. Available: https://iktisatvetoplum.com/iktisat-ve-toplum-sayi-126/.