Tasarım odaklı düşünme yaklaşımı: Arduino ile proje geliştirme süreci

2020-01-01
Sadık, Olgun
ERGÜLEÇ, FUNDA
OKTAY, OKTAY

Suggestions

Co-developing STEM activities through design thinking approach for fifth graders
Öztürk, Ahsen; Korkut, Fatma; Department of Industrial Design (2020)
STEM (Science, Technology, Engineering and Math) education aims to integrate diverse disciplines by making interdisciplinary collaboration in K-12 education. When we review the STEM training and course materials given to teachers in Turkey, it is observed that they mainly focus on science and mathematics, and remain insufficient for disciplines such as social sciences, Turkish, English or visual arts. This situation implies that teachers from diverse disciplines need to work collaboratively among themselves...
Tasarım Odaklı Düşünme Yaklaşımı ile STEM Eğitimi Etkinliği Geliştirme
Öztürk, Ahsen; Korkut, Fatma (Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi; 2020)
STEM eğitimi, disiplinlerarası iş birliği yaparak çeşitli derslerin harmanlamasını amaçlamaktadır. Türkiye’de öğretmenlere yönelik STEM eğitimlerine ve STEM eğitimi etkinliklerine bakıldığında bunların fen bilimleri, teknoloji ve matematik dışındaki branşlar için yeterli olmadığı gözlenmektedir. Bu durum, farklı branşlardan eğitimcilerin kendi aralarında daha fazla iş birliği yapmaları gerektiğine işaret etmektedir. Öğrencilerin etkin katılımını önceleyen yaratıcı süreçlerin ve bu süreçleri destekleye...
Tasarım Odaklı Düşünme
Sorguç, Arzu (2016-06-01)
Framework for an architectural knowledge ecosystem through the distribution of authorship
Albayrak de Brito Colaço, Canan; Mennan, Zeynep; Department of Architecture (2018)
Shifts from centralized towards socially distributed knowledge production modes are having a great impact on many fields and reshaping the understanding of knowledge production. New paradigms in the sociology of knowledge challenge the notion of single authorship through distribution, and ultimately, by means of dissolution of authorship. Accordingly, the concepts of professional expertise and professionalism lose their previous significance by the blurring of long-held demarcations between expert and non-e...
Tasarım/AR-GE ve inovasyon üçlemesi
Gürsu, Hakan (Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, 2016-02-01)
Citation Formats
O. Sadık, F. ERGÜLEÇ, and O. OKTAY, Tasarım odaklı düşünme yaklaşımı: Arduino ile proje geliştirme süreci. 2020.