Show/Hide Menu
Hide/Show Apps
Logout
Türkçe
Türkçe
Search
Search
Login
Login
OpenMETU
OpenMETU
About
About
Open Science Policy
Open Science Policy
Open Access Guideline
Open Access Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Postgraduate Thesis Guideline
Communities & Collections
Communities & Collections
Help
Help
Frequently Asked Questions
Frequently Asked Questions
Guides
Guides
Thesis submission
Thesis submission
MS without thesis term project submission
MS without thesis term project submission
Publication submission with DOI
Publication submission with DOI
Publication submission
Publication submission
Supporting Information
Supporting Information
General Information
General Information
Copyright, Embargo and License
Copyright, Embargo and License
Contact us
Contact us
Tasarım odaklı düşünme yaklaşımı: Arduino ile proje geliştirme süreci
Date
2020-01-01
Author
Sadık, Olgun
ERGÜLEÇ, FUNDA
OKTAY, OKTAY
Metadata
Show full item record
This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License
.
Item Usage Stats
416
views
0
downloads
Cite This
URI
https://hdl.handle.net/11511/96561
Relation
Güncel Öğrenme Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Collections
Department of Computer Education and Instructional Technology, Book / Book chapter
Suggestions
OpenMETU
Core
Co-developing STEM activities through design thinking approach for fifth graders
Öztürk, Ahsen; Korkut, Fatma; Department of Industrial Design (2020)
STEM (Science, Technology, Engineering and Math) education aims to integrate diverse disciplines by making interdisciplinary collaboration in K-12 education. When we review the STEM training and course materials given to teachers in Turkey, it is observed that they mainly focus on science and mathematics, and remain insufficient for disciplines such as social sciences, Turkish, English or visual arts. This situation implies that teachers from diverse disciplines need to work collaboratively among themselves...
Tasarım Odaklı Düşünme Yaklaşımı ile STEM Eğitimi Etkinliği Geliştirme
Öztürk, Ahsen; Korkut, Fatma (Orta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi; 2020)
STEM eğitimi, disiplinlerarası iş birliği yaparak çeşitli derslerin harmanlamasını amaçlamaktadır. Türkiye’de öğretmenlere yönelik STEM eğitimlerine ve STEM eğitimi etkinliklerine bakıldığında bunların fen bilimleri, teknoloji ve matematik dışındaki branşlar için yeterli olmadığı gözlenmektedir. Bu durum, farklı branşlardan eğitimcilerin kendi aralarında daha fazla iş birliği yapmaları gerektiğine işaret etmektedir. Öğrencilerin etkin katılımını önceleyen yaratıcı süreçlerin ve bu süreçleri destekleye...
Tasarım Odaklı Düşünme
Sorguç, Arzu (2016-06-01)
Framework for an architectural knowledge ecosystem through the distribution of authorship
Albayrak de Brito Colaço, Canan; Mennan, Zeynep; Department of Architecture (2018)
Shifts from centralized towards socially distributed knowledge production modes are having a great impact on many fields and reshaping the understanding of knowledge production. New paradigms in the sociology of knowledge challenge the notion of single authorship through distribution, and ultimately, by means of dissolution of authorship. Accordingly, the concepts of professional expertise and professionalism lose their previous significance by the blurring of long-held demarcations between expert and non-e...
Tasarım/AR-GE ve inovasyon üçlemesi
Gürsu, Hakan (Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, 2016-02-01)
Citation Formats
IEEE
ACM
APA
CHICAGO
MLA
BibTeX
O. Sadık, F. ERGÜLEÇ, and O. OKTAY,
Tasarım odaklı düşünme yaklaşımı: Arduino ile proje geliştirme süreci
. 2020.